#

نور در دکوراسیون
15 ژوئن 2017 بدون نظر 1517 بازدید

نور مناسب در دکوراسیون داخلی

نور مناسب در دکوراسیون داخلی:

نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است. نور روی هر چیزی از برنامه خواب گرفته تا قدرت مغزتان موثر است. بنابراین نورپردازی مناسب خانه یا محلی که احتمالا بخش عمده‌ای از عمرتان در آن می‌گذرد، نیازمند توجه ویژه‌ای است. در ادامه برای بررسی عوامل تاثیرگذار در نورپردازی مناسب اتاق‌های مختف خانه، با ما همراه شوید.

انواع مختلفی از لامپ ها در بازار وجود دارند که در انواع نور سفید و زرد در فضای داخلی منزل تولید می شوند. حسی که از نور زرد به  عنوان نور گرم یا همان نور آفتابی دریافت می شود، یادآور غروب خورشید است و برای استراحت مناسب است؛ بنابراین نور آفتابی برای نورپردازی اتاق خواب و نیز دکوراسیون غذاخوری پیشنهاد می  شود

نورهای طبیعی و سرد مانند نور مهتابی یا همان نور سفید، یادآور نور آفتاب ساعات وسط روز است و حس انرژی و شادابی را تداعی می کند و به همین دلیل استفاده از این نور برای محیط های کارگاهی و کاری بیشتر استفاده می شود. استفاده از نور سفید و مهتابی در دکوراسیون اتاق خواب، باعث اختلال در خواب و خستگی چشم می شود. هم چنین برای مطالعه و کارهای چشمی نزدیک باید از نور زرد استفاده کرد.

در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی بهتر است از ترکیب نور سفید و  زرد استفاده کنید، چراکه فعالیت های مختلفی بر حسب زمان در این فضا صورت می گیرد. در دکوراسیون آشپزخانه نیز استفاده از ترکیب نور سفید و زرد پیشنهاد می شود تا به تعادل رنگی رسیده، رنگ وعده های غذایی به درستی مشاهده شوند و به دلیل تنوع فعالیت ها چشم دچار خستگی و آسیب نشود.

در دکوراسیون سرویس بهداشتی اغلب از رنگ سفید استفاده می  شود و نور سفید بر سردی فضا می افزاید. در این فضاها هم بهتر است ترکیبی از نور سفید و زرد را به کار ببرید. به طور کلی در بهترین حالت گفته می شود که از ترکیب نور زرد و سفید در فضای داخلی منزل استفاده کنید.

به منظور انتخاب تکنیک‌های مناسب برای روشنایی اتاق‌های خانه، ابتدا به کاربرد هر اتاق و اشیائی که می‌خواهید به آنها جلوه بیشتری بدهید توجه داشته باشید و سپس مراحل نورپردازی را آغازکنید. توصیه می‌شود ابتدا با نورپردازی محیطی شروع کرده و سپس به پیاده‌‌سازی نور‌های موضعی و تاکیدی بپردازید.

اگر مطمئن نیستید که در هر اتاق یا بخش خانه باید از کجا شروع کنید، پیشنهادات زیر را برای هر اتاق مد نظر قرار دهید:

اتاق نشیمن:

علاوه بر نور محیطی، استفاده از نور تاکیدی و متمرکز کردن آن در گوشه اتاق روی اشیایی همانند یک اثر هنری، تابلو، مجسمه یا یک صندلی توصیه می‌شود.

آشپزخانه:

در فضای کلی آشپزخانه از نور محیطی استفاده کنید. به نور موضعی برای روشن کردن پیشخوان آشپزخانه -جایی که کار می‌کنید- توجه داشته باشید. در صورت امکان می‌توانید از نور موضعی در بالای سینک هم بهره ببرید.

اتاق خواب:

استفاده از نور موضعی در قالب آباژورها در کنار تخت‌ و یا روی میز کنار تخت (پاتختی) مرسوم است. بهتر است هیچ نور مستقیمی را در اطراف تخت خواب در نظر نگیرید و نور محیطی را در گوشه‌ای از اتاق و در محل تعویض لباس داشته باشید.

حمام:

نور حمام می‌تواند فریبنده باشد. برای آینه نور موضعی مناسب است اما نور موضعی از بالای سر، ممکن است باعث ایجاد سایه شود. برای آینه تابش نور از دو طرف را در نظر بگیرید و برای روشنایی تمام فضای حمام از نور محیطی در سقف استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *