#


دکوراسیون خانه خود را با شمع های زیبا متفاوت کنید

شمع و جاشمعی
29 ژوئن 2017 بدون نظر 2249 بازدید

دکوراسیون خانه خود را با شمع های زیبا متفاوت کنید

دکوراسیون خانه خود را با شمع های زیبا متفاوت کنید

از دوران قدیم تا به الآن شمع ها یکی از لوازم معروفی در دکوراسیون خانه ها داشتند و جایگاه مناسبی برای خود خواهند یافت. کاربردی که شمع ها دارند مربوط به قرن ها پیش است. در زمان گذشته از شمع به عنوان روشنایی منازل، مکان های عمومی و همچنین در کلیساها استفاده می شد. ما می خواهیم در این مطلب درباره شمع و کاربردهایی که در دکوراسیون خانه دارد نکاتی را بازگو کنیم.

زمان های قدیم مصریان وقتی می خواستند از شمع استفاده کنند به همان شکلی که بود استفاده می کردند. لئوتولستوی داستان جنگ و صلح خود را در زیر نور شمع نوشت. او یک داستان به اسم شمع در کارهای خود دارد. در هر حال این روزها به جز اینکه شمع ها کاربرد دارند زیبایی هم به همراه شان دارند. از شمع ها به عنوان یک نمادین برای روشن فکری و عقل و خرد یاد می شود. احتمالاً به همین دلیل است که از شمع ها در مرسمات عروسی و میهمانی ها به کار برده می شود. جدا از اینکه در موارد بالا کاربرد دارد از شمع در طراحی و دیزاین منزل استفاده می شود.

خانه هایی که زیبا و دلنشین هستند دارای یک ویژگی یکجور می باشند و آن هم این است که با مدل دیزاین خود و عواملی که اثر می گذارد به خانه نشاط و شادابی می بخشد. در خانه هایی که از شمع استفاده می شود عموماً دیزاین هر اتاقی، اتاق دیگر را کامل می کند و همه وسایل خانه پیش هم شادابی را به همه منتقل می کند.

اثر گذاری شمع در انتقال احساس به فضاهای مختلف

شمع و جاشمعی

شمع و جاشمعی

یکی از موثرترین گزینه ها برای منتقل کردن حال و هوا در اتاق های مختلف شمع ها هستند. مثلاً اگر باغچه خانه تان به اتاق غذاخوری راه دارد، می توانید با استفاده از شمع اتاق غذاخوری را به همان فضای باغ تبدیل کنید.

شما می توانید برای انجام این کار از شمع های ستونی گوناگون با سایزهای مختلف استفاده کنید. برای زیباتر شدن این فضا می توانید

الیاف یا قطعه هایی از چوب که در باغ هستند مانند بامبو و شاخه های درختان را به کار ببرید. تکه های چوبی که می خواهید استفاده کنید را به اندازه شمع تکه کنید و توسط چسب حرارتی به دور شمع چسبانده و آن را زیبا کنید. مرحله بعدی با استفاده از نخ های کلفت و رنگارنگ جای ربان می توانید شمع تان را طراحی کنید، فقط کافیست آن ها را به دور شمع بپیچید. بعد از اتمام این طراحی ها شمع ها را نزدیک در خروجی بگذارید و دوروبر آن را با سنگ های تزئینی، میوه کاج، خزه و یا هر وسیله تزئینی دیگری دیزاین کنید تا با ترکیب همدیگر نمایی جذاب به وجود بیاید.

انتخاب محل قرار دادن شمع

شمع و جاشمعی

شمع و جاشمعی

در فضای بیرون از منزل باید یه نکاتی چون استفاده از ترکیب طبیعت، فلزات و شمع ها توجه کرد. مثلاً فکر کنید که لوستری فلزی و چند شاخه برای شمع ها از شاخه درخت آویخته است. زیر این شاخه میز و صندلی هایی را بگذارید و در وسط میز یک ظرف پر از آب قرار دهید. روی آن شمع هایی را بگذارید که شناور شوند. شما می توانید شمع ها را به بیرون از خانه هم ببرید ولی این را به یاد داشته باشید که باید به شرایط آب و هوایی هم توجه کرد.

مورد دیگر برای قرار دادن شمع بالای شومینه در اتاق پذیرایی خانه است شما می توانید روی آن یک چراغ بادی بزرگ بگذارید و در کنار آن از جاشمعی و شمع های تزئینی به کار ببرید. به شما پیشنهاد می کنیم که در کنار چراغ بادی و جاشمعی از قاب عکس های خانوادگی نیز استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید اتاق نشیمن تان جذاب تر می شود. بجز این موارد هماهنگی اینها با هم باعث می شود که فضای پذیرایی گرم و دلنشین تر شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *