#


دکوراسیونی خاص و ویژه با استفاده از پارچه های گران قیمت

13 آوریل 2018 بدون نظر 1885 بازدید

دکوراسیونی خاص و ویژه با استفاده از پارچه های گران قیمت

استفاده از پارچه های گران قیمت و ایجاد طراحی داخلی خلاقانه

یکی از مهمترین المان هایی که در دکوراسیون از جایگاه بالایی برخوردار است پارچه می باشد و اگر قرار باشد کاربردی که دارد را نام ببریم مسلما باید موارد بسیاری را ذکر کنیم. پارچه های به شکل های گوناگونی در دکوراسیون نقش آفرینی می کنند که می توان به پارچه های مبلی اشاره کرد و یا از دکوری های پارچه ای و سرویس آشپزخانه پارچه ای اشاره کرد که تاثیر بسزایی در طراحی داخلی دارند و اگر بد انتخاب شوند می توانند تاثیر بدی را داشته باشند.

در این مطلب قصد داریم در خصوص استفاده از پارچه های گران قیمت در خصوص دکوراسیون داخلی صحبت کرده و کاربردهای مختلفی که پارچه های گران قیمت دارند را نام ببریم. مطمئنا شما نیز از تاثیری که این دسته از پارچه ها در دکوراسیون داخلی دارند آگاه هستید اما شاید قیمت بالای آن ها مانع از استفاده آن ها در موارد مختلف گردد. با ما همراه باشید تا در خصوص استفاده از این پارچه های گران قیمت راه های به صرفه تری را عنوان کنیم که با توجه به آن ها می توانید دکوراسیونی خلاقانه و جذاب را برای منزل خود به وجود بیاورید.

پارچه های گران قیمت موجود در جهان

پارچه های مختلفی در جهان وجود دارد که دارای قیمت بالایی هستند که می توان به ابریشم و خز و مخمل و پنبه و مواردی از این قبیل اشاره کرد که می توان از آن ها در صنایع لباس نیز استفاده کرده و یا آن ها را وارد صنعت دکوراسیون و طراحی نموده و بخش های مختلفی را با آن ها مزین نمود. این پارچه ها به دلیل کیفیت بالای خود در بین پارچه های گران قیمت نیز نام برده می شوند. اما در جهان امروزی چهار پارچه وجود دارد که به عنوان گران قیمت ترین پارچه ها از آن ها نام برده می شود که عبارتند از:

پشم

این نوع از پارچه به عنوان گران ترین پارچه های موجود در جهان شناخته می شوند و علیرغم تنوع بالایی که دارند پشم گوسفند واکانا، حیوان ملی پرو موفق شده نخستین رتبه را برای خود به دست بیاورد. علت این مساله نیز این است که پشم این دسته از گوسفندان هر سه سال یکبار برای پشم چینی آماده می شود و همین مساله موجب گران تر شدن ان ها شده است.

ابریشم

این دسته از پارچه ها نیز دارای انواع مختلفی است که در بین تمام آن ها ابریشم طلایی و ابریشم عنکبوت و ابریشم Muga و همچنین مخمل به عنوان گران ترین پارچه های ابریشمی شناخته شده اند که دارای شهرت بسیاری نیز در جهان می باشند که آن ها را به نام ابریشم سلطنتی در جهان نیز معرفی می کنند. از این مدل پارچه های ابریشمی در خصوص موارد بسیاری همچون لباس و پرده و مبل و فرش استفاده می کنند که موجب زیبایی و جذابیت بیشتر این محصولات خواهد شد.

خز

لباسی که از خز تهیه شده است به عنوان یکی از لوکس و شیک ترین پارچه هایی در جهان شناخته می شود که برای تولید لباس به کار گرفته می شود. خز خالص نرم در خصوص لباس و لوازم جانبی و وسایل خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این مورد از پارچه های گران قیمت در دکوراسیون داخلی نیز بسیار کاربرد دارد و می تواند طرحی خاص و جالب را برای تان به وجود بیاورد.

کتان

کتان به عنوان یکی از مهمترین پارچه های گران بهای جهان شناخته می شود چرا که سبک و کیفیت را با هم عرضه می کند. البته کیفیتی که در خصوص این پارچه ها وجود دارد به کارخانه تولید کننده آن بستگی زیادی دارد. این مدل از پارچه ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند در خصوص استفاده برای مبلمان بسیار مناسب می باشند و می توان از آن ها به عنوان پارچه ای مطلوب و ایده آل استفاده کرد.

با استفاده از پارچه هایی که گفته شد می توان دکوراسیونی زیبا و مدرن را به وجود آورد که هزینه زیادی را نیز تحمیل نکرده است و می تواند بهترین و ایده آل ترین دکوراسیون باشد.

استفاده از پارچه های گران قیمت در خصوص کوسن

حاشیه های روکش کوسن

یکی از مناسب ترین گزینه هایی که در طراحی دکوراسیون بسیارر کاربرد داشته و از اهمیت زیادی نیز برخوردار است کوسن ها می باشند. اگر در خصوص کوسن خود نمی توانید از پارچه های گران قیمت استفاده کنید می توانید از رنگ و طرح مناسب پارچه گران قیمت در خصوص حاشیه های آن استفاده کرده و به اصطلاح با حاشیه دوزی آن پارچه گران بها را بر روی کوسن خود به نمایش دربیاورید. در این حالت نه تنها هزینه زیادی را متحمل نمی شوید بلکه می توانید زیبایی خاصی را نیز در مورد کوسن های تان به وجود بیاورید.

استفاده از پارچه های گارن بها در قسمت رویی کوسن

در صورتی که تمایل داشته باشید که پارچه های گران قیمت را کمی بیشتر از حاشیه نشان دهید می تواند از آن به عنوان روکش اصلی در خصوص کوسن های تان به کار ببرید. البته توجه داشته باشید که تنها قسمت رویی کوسن را با آن بپوشانید و زیبایی بیشتری را نشان دهید و در خصوص دیگر قسمت های کوسن به سراغ پارچه های معمولی بروید. البته در صورتی که این روش را انتخاب می کنید باید اطلاع داشته باشید که روش چیدمان صحیح کوسن ها در دکوراسیون منزل چگونه است و به این ترتیب می توانید بهترین تصویر را از کوسن های خود به نمایش بگذارید.

استفاده از پارچه های گران قیمت به عنوان رومیزی

یکی از مواردی که در دکوراسیون خانه های ایرانی بسیار دیده می شود رومیزی می باشد که اغلب افراد تمایل دارند در خصوص رومیزی به سراغ پارچه های گران قیمتی بروند که دارای تزئینات زیادی نیز باشد. پارچه های گران قیمت در این خصوص گزینه بسیار خوبی به شمار می روند به شرط آن که دارای اندازه های کوچکی باشند. پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که نیازی نیست در خصوص تمام میزها از یک مدل پارچه استفاده کنید. بهترین کار این است که از این مدل پارچه ها بر روی دو میز اصلی استفاده کرده و میزهای دیگر را با پارچه های دیگری که هماهنگی خوبی با پارچه های اصلی دارد تزئین نمایید. هر اندازه که این مدل از پارچه ها دارای سادگی بیشتری باشند پارچه های گران قیمت بیشتر می توانند خود را نشان دهند و جلوه گر شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیازی نیست کل میز را با استفاده از پارچه بپوشانید و تنها می توانید پارچه ارزشمندتان را در وسط میز قرار دهید.

استفاده از پارچه های گران قیمت در خصوص پرده

والان پرده

پرده به عنوان یکی از عناصری شناخته می شود که در دکوراسیون هم جنبه ی کاربردی دارد و هم می تواند زیبایی خاصی را به وجود بیاورد. چنانچه تمایل دارید پارچه های منزل خود را از انواع گران قیمت انتخاب کنید باید به خاطر داشته باشید که نباید تمام پرده را با استفاده از این پارچه ها بدوزید چرا که هزینه زیادی به دنبال خواهند داشت و به هیچ وجه به صرفه نمی باشد. تنها می توانید بخشی از پرده را تعیین نموده و از پارچه گران قیمت تان در خصوص این بخش استفاده نمائید. توصیه می کنیم به سراغ والان رفته و آن را با پارچه لوکس و باارزشی که انتخاب کرده اید بدوزید. استفاده از پارچه های گران قیمت به عنوان والان بر روی چرده موجب می شود تا طرحی خاص در دکوراسیون منزل تان ایجاد شده و پرده به کار رفته نیز ارزشمندتر از قبل به نظر برسد.

حاشیه پرده

اگر والان ها قیمت زیادی را شامل می شوند باید به فکر راه حل دیگری باشید تا بتوانید از پارچه های گران قیمت استفاده کنید که به عقیده ما حاشیه پرده می تواند گزینه خوبی برای انجام این کار محسوب شود. مطمئنا پارچه ای که برای پرده در نظر می گیرید نیز دارای اهمیت زیادی است. پارچه پرده و حاشیه آن باید همخوانی خوبی با یکدیگر داشته باشند و از نظر کیفیت نیز نزدیک به یکدیگر باشند. این موضوع به این معنی است که در خصوص پارچه پرده باید به سراغ انواعی بروید که ارزش دوختن حاشیه گران قیمت را داشته باشند.

مغذی دوزی و استفاده از پارچه های گران قیمت در خصوص آن

مغذی دوزی ها به عنوان تزئینات ظریفی به شمار می روند که در خصوص پارچه ها انجام می شوند. اگر هزینه استفاده از ایده های مطرح شده برای تان زیاد است می توانید از این روش استفاده کرده و دکوراسیون منزل خود را متحول کنید. زمانی که این کار را انجام می دهید در واقع به اندازه بسیار محدودی از پارچه های گران قیمت استفاده می کنید و باید بدانید همین اندازه نیز در دکوراسیون می تواند خود را به خوبی نشان داده و ارزش کار شما افزایش خواهد یافت. برای داشتن دکوراسیونی زیبا تنها باید کمی خلاقانه فکر کرده و تصمیم درستی اتخاذ کنید تا بهترین طرح را برای دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *