#


خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید

چیدمان
16 اکتبر 2017 بدون نظر 2155 بازدید

خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید

خانه خود را به بهترین شکل چیدمان کنید

خانه ای که هیچگونه اسباب و وسایلی ندارد درست به مانند یک بوم سفید می تواند اجازه مانور را به شما بدهد تا با قرار دادن و جابجایی وسایل بتوانید بهترین دکوراسیون و چیدمان را برای آن داشته باشید. پیش از قرار دادن وسایل بهتر است بدانید کدام وسیله را در کدام قسمت بگذارید بهتر خواهد بود و چه جایی برای چیدن اسبا باعث می شود دکوراسیون خانه شما جذاب و ایده آل باشد.

چگونگی قرار دادن مبلمان در فضای داخلی خانه

پیش از قرار دادن وسایل در نظر داشته باشید که از این فضا به چه منظوری می خواهید استفاده کنید. با این کار مشخص می شود که کاربرد اتاق در چه موردی است و چه وسایل و لوازمی باید در آنجا قرار بگیرند و به این صورت از ازدحام نابجای اسباب جلوگیری خواهید کرد. به عنوان مثال برای فضایی که به اتاق خواب اختصاص دارد وسایلی که در این فضا کاربرد دارند باید در آن قرار بگیرند نه وسایل اتاق نشیمن. اینطوری راحت تر می توانید جایگاه هر کدام از اسباب را مشخص کنید.

چیدمان

چیدمان

تعیین یک نقطه به عنوان نقطه مرکزی در دکوراسیون

در اتاقی که حضور دارید بهتر است ابتدا یک نقطه کانونی برای آن در نظر گرفته و پس از آن اقدام به چیدن مبلمان کنید. این نقطه ای که به عنوان مرکز در نظر می گیرید می تواند شومینه بوده و یا یک منظره بیرون از منزل شما باشد. اگر اهل تماشای تلویزیون در اتاق هستید باید دقت کنید فاصله ای که مابین مبلمان با تلویزیون وجود دارد به اندازه سه برابر اندازه نمایشگر تلویزیون باشد. به عنوان نمونه اگر تلویزیون شما دارای نمایشگر40 اینچی است فاصل مناسب قرار گیری آن تا مبلمان سه متر است پس باید به فاصله میان اسباب و لوازم هم دقت کرد تا یک دکوراسیون و چیدمان مناسب داشت.

چیدمان

چیدمان

قرارگیری مبلمان بر اساس اولویت آن ها

برای اینکه بتوانید چیدمانی خوب داشته باشید ابتدا باید بزرگترین وسیله را که در مبلمان تان وجوددارد در جای خود گذاشته و به سراغ دیگر اسباب بروید.به عنوان مثال ابتدا بزرگترین تکه مبل یا تخت خواب را در جایی که مشخص کرده اید گذاشته و پس از آن به ترتیب بهسراغ دیگر لوازم بروید.

در نظر داشته باشید که این وسایل اصولا مقابل نقطه کانونی قرار می گیرند و فاصله ای که باید در مورد جایگاه قرار گرفتن لوازم در نظر داشته باشید 2.5 متر است که بهترین فاصله برای گفتگوی راحت افراد با یکدیگر است. اگر فضای اتاقی که قصد چیدن مبلمان را دارید کوچک است باید دقت کنید که همه مبلمان را مقابل دیوار قرار ندهید و ان ها را در جاهای دیگر نیز گذاشته و فضای جذب تری را به وجود بیاورید.

ایجاد تقارن در نحوه قرار گیری مبلمان

در مورد اتاق هایی که رسمیت دارند بهتر است همواره تقارن را در مورد چیدمان مبلمان حفظ کنید و با این کار رسمی بودن فضا را به بیننده نشان دهید. اگر از رعایت این مسئله چشم پوشی کنید در واقع رسمیتی که در اتاق وجود دارد را از بین برده و آن را به فضایی غیر رسمی تبدیل کرده اید که چندان جالب به نظر نخواهد رسید.

چیدمان

چیدمان

عدم ایجاد شلوغی در مسیرهای ورودی در دکوراسیون

در مورد مسیرهای ورودی همواره سعی کنید فضای شلوغ و پری را نداشته باشید. اگر مبلمانی دارید که بسیار بزرگ بوده و فضای زیادی را اشغال می کنند سعس کنید آن ها را در مسیرهای ورودی خانه خود قرار ندهید و فاصله ای بین 60 تا 120 سانتی متر را در مورد اسباب رعایت کنید. تلاش خود را به کار بگیرید تا دورتادور خانه را از اسباب و لوازم بچینید تا بتوانید به یک فضای بزرگ که مخصوص نشیمن است دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید اگر وسایل را در قسمت مرکزی خانه بچینید در اصل خانه خود را به دو نشیمن کوچک تبدیل کرده اید که در اصول دکوراسیون داخلی این کار یک اشتباه محض تلقی می شود.

چیدمان

چیدمان

ایجاد تنوع در نوع چیدمان مبلمان

برای اینکه فضایی چشمگیر و دلنواز داشته باشید بهتر است از اندازه های مختلف مبلمان در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. سعی کنید زمانی که دو وسیله بزرگ در مقابل یکدیگر قرار دارند تعادل میان آن ها حفظ شود و از جای دادن این دو وسیله بزرگ در کنار هم بپرهیزید چرا که نمای جالبی را برای خانه تان نخواهند داشت.

حفظ کنتراست در چیدمان

یکی از اصول و قواعد مهم در دکوراسیون داخلی این است که کنتراست میان وسایل را رعایت کنید و بتوانید بین وسایلی که با یکدیگر در تضاد هستند بهترین هماهنگی را به وجود بیاورید. می توانید برای داشتن تضاد مناسب از خطوط منحنی و کج در کنار خطوی راست استفاده کنید. به عنوان مثال اگر مبلمان خانه شما به صورت ال هستند و از نوع مدرن مبل ها می باشند باید یک میز گرد را برای ایجاد تضاد مابین آن ها استفاده کنید. در مورد مبلمان گردهم بهترین توصیه این است که یک میز زاویه دار و راسته را انتخاب کنید تا با ایجاد تضاد یک فضای زیبا و چشم نواز را به وجود بیاورید.

چیدمان

چیدمان

راحتی در استفاده از مبلمان

در مورد استفاده از وسایل باید به نحوه چیدمان آنها دقت داشته باشید به عنوان مثال یک میز جلو مبلی را باید به گونه ای بگذارید که از سوی تمام مبل ها بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اگر می خواهید از چند میز استفاده کنید بهتر است آنهایی را که اندازه یکسانی دارند انتخاب کنید و برای مبل هایی که مخصوص مطالعه هستند از یک چراغ در قسمت کناری آن استفاده کنید.
فاصله ای که مابین میز قهوه خوری و مبل ها وجود دارد باید در حدود سی و پنج تا چهل سانتی متر باشد تا این امکان را به شما بدهد که به راحتی بتوانید پاهای خود را دراز کرده و به صورت راحتی بنشینید.

رعایت فاصله مناسب برای حرکت

در مورد قرار گیری میز غذاخوری در اتاق دقت کنید که حتما صدو بیست سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد اگر اتاق کوچک است می توانید این فاصله را تا نود سانتی متر هم کاهش دهید. رعایت اینن فاصله برای حرکت راحت دورتادور میز غذاخوری الزامی است در مورد اتاق خواب هم باید فاصله ای که بین تخت تا دیوار وجود دارد شصت سانتی متر باشد و به در به صورت باز نود سانتی متر فاصله داشته باشد. رعایت این فاصله باعث می شود در هنگام حرکت هیچگونه مشکلی نداشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *