#


جذابیت اتاق خواب کودک با رنگ های زرد و خاکستری

19 دسامبر 2017 يك نظر 3807 بازدید

جذابیت اتاق خواب کودک با رنگ های زرد و خاکستری

جذابیت اتاق خواب کودک با رنگ های زرد و خاکستری

اگر بخواهیم در خصوص اتاق خواب کودک دکوراسیونی را عنوان کنیم که ویزگی های مثبت آن بسیار باشد می توانیم از ترکیب رنگی خاکستری به همراه زرد نام ببریم. انرژی مثبتی که در این تن رنگی وجود دارد بسیار زیاد بوده و زمانی که کل اتاق را با این رنگ پوشش دهیم شاهد خلق دکوراسیونی جذاب و به روز خواهیم بود.

از ترکیب رنگی زرد و خاکستری برای فضاهای مختلفی می توان استفاده کرد و هیچ اهمیتی ندارد این فضا اتاق خواب باشد و یا اینکه این رنگ ها در پذیرایی استفاده شده باشند. به کار بردن این رنگ ها در هر فضایی می تواند نتیجه خوب و ایده آلی را برای شما داشته باشد و محیطی مدرن و روشن را به وجود می آورند و تا حدودی نیز موجب می شوند تا خانه شما از حالت سادگی درآمده و جذابیت خاصی را داشته باشد.

ترکیب رنگی زرد و خاکستری به عنوان ترکیبی شناخته می شود که قابلیت استفاده در دکوراسیون های دخترانه و پسرانه را دارد و به سادگی می توان این ترکیب رنگی را در این دکوراسیون ها استفاده کرد تنها لازم است که کمی رنگ به عنوان رنگ سوم به آن بیافزائید تا جذابیت این ترکیب رنگی به بهترین شکل جلوه گر شود.

در حال حاضر دکوراتورها به استفاده از رنگ خاکستری تمایل پیدا کرده اند و این رنگ را در دکوراسیون های مختلفی وارد کرده اند. این میزان استفاده به حدی است که احتمال می رود تا چند سال دیگر از رنگ خاکستری به عنوان جایگزینی برای رنگ سفید استفاده شود و اکثر خانه های امروزی این رنگ را بیشتر در خود خواهند دید. یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود رنگ خاکستری بسیار مورد توجه قرار بگیرد انعطاف پذیری بالای آن با دیگر رنگ ها از جمله رنگ زرد است.

استفاده از ترکیب رنگ خاکستری و زرد در اتاق کودک

اگر تمایل داشته باشید در اتاق کودک خود از این ترکیب رنگی استفاده کنید بهتر است یک رنگ سومی هم در کنار آن به کار بگیرید. اصولا طراحان از رنگ سفید در دکوراسیون اتاق کودک به عنوان رنگ سوم استفاده می نمایند چرا که این رنگ هم بسیار منعطف می باشد و می تواند به خوبی با رنگ زرد و خاکستری ترکیب شود. استفاده از این سه رنگ در کنار یکدیگر برای هر اتاقی برازنده است و شما در خصوص اتاق های دخترانه و یا پسرانه هیچ مشکلی در استفاده از این رنگ ها نخواهید داشت.

به کار بردن این سه رنگ در اتاق کودک باعث می شود تا اتاق شاد و منظمی را داشته باشید و بتوانید یک الگوی جالب را در اتاق کودک خود به وجود بیاورید که به خوبی با مبلمان و تخت خواب موجود در اتاق هماهنگ شده اند.

ایجاد فضایی اینگونه که انرژی و شادی در ان موج می زند موجب می شود والدین نیز از بودن در این فضا احساس خوبی داشته باشند و بتوانند با انرژی بیشتری به کودکان خود رسیدگی نمایند. اگر در اتاق نشیمن از ترکیب رنگی خاکستری و زرد استفاده می کنید بهتر است از کمی هم رنگ سفید در آن به کار ببرید تا فضا تعادل خوبی را داشته باشد؛ استفاده از رنگ سفید می تواند در پرده و یا دراور باشد.

به کار گیری رنگ زرد به عنوان پشتیبان

والدینی که علاقه ای به استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد در اتاق کودک خود ندارند می توانند نخستین رنگ را خاکستری انتخاب کرده و پس از آن به سراغ رنگ زرد بروند. در واقع در چنین دکوراسیونی رنگ زرد به عنوان پشتیبانی برای رنگ خاکستری شناخته می شود و می تواند در وسایلی همچون پرده و یا فرش و یا بالشت ها به کار برود. این ترکیب رنگی بسیار متعادل دیده خواهد شد و می توانید با خیال راحت از این رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دلبند خود استفاده نمائید.

توجه به گرمای رنگ زرد

رنگ زرد به عنوان یکی از رنگ های گرم شناخته می شود که نباید از این ویژگی آن غافل شد. افرادی که به استفاده بیش از اندازه از این رنگ در اتاق کودک خود علاقه ندارند می توانند بسیار کم و جزئی این رنگ را در دکوراسیون اتاق به کار بگیرند تا گرمای آن را در این فضا به خوبی درک کنند.

در صورتی که کلیه لوازم و وسایل اتاق کودک خود را به رنگ خنثی انتخاب کرده اید می توانید از رنگ زرد برای جلوه دادن بیشتر به این دکوراسیون استفاده نمائید. می توانید آباژور و یا صندلی کوچکی به رنگ زرد انتخاب کرده و در اتاقی قرار دهید که بیشترین رنگ به کار رفته در آن رنگ های خنثی می باشد.

استفاده از طرح های تاکیدی در دکوراسیون اتاق کودک

هیچ لزومی ندارد در اتاق کودک خود تنها از طرح های ساده استفاده نمائید تا بتوانید جذابیت این ترکیب رنگی را نشان دهید بلکه به جای آن می توانید به سراغ طرح های تاکیدی بر روی دیوار یا کف اتاق بروید. برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های هندسی هستند تنها بر روی یکی از دیوارها استفاده نمائید. اگر طرح هایی که در بازار وجود دارند نتوانستند مورد توجه و علاقه شما قرار بگیرند می توانید طرح موردنظر و علاقه خود را سفارش بدهید و از طرح های مورد پسند خود در دکوراسیون خانه و اتاق خود استفاده کنید.

تمام این موارد بستگی به سلیقه و نظر شما دارد اما توصیه ای که میتوانیم داشته باشیم این است که این طرح ها را حتما بر روی یک قسمت از دیوار یا کف استفاده کنید تا جذابیت دکوراسیون منزل شما جلوه بیشتری داشته باشد. به کار بردن طرح های تاکیدی بر روی دیوار یا کف زمین می تواند در ترکیب رنگی زرد و خاکستری منزل شما به شکل جذابی خود را نشان دهد پس به جای استفاده از رنگ های سنتی به سراغ استفاده از رنگ های جدید و مدرن بروید و دکوراسیون خارق العاده و متفاوتی را به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *