#


ایده های جذاب برای زیبا نشان دادن چیدمان بهاری منزل

27 مارس 2018 يك نظر 3975 بازدید

ایده های جذاب برای زیبا نشان دادن چیدمان بهاری منزل

ایده های خاص و زیبا برای چیدمان بهاری دکوراسیون منزل

پس از اتمام زمستان و پشت سر گذاشتن این فصل سرد حالا دیگر زمان آن رسیده که به سراغ فصلی تازه و پر از زیبایی رفته و از کلیه این زیبایی ها در خانه خود استفاده نمائیم و به نوعی بهار را میهمان خانه های خود کنیم. در این مقاله قصد داریم چند ایده و روش استفاده از فصل بهار را نام ببریم که می توانید با استفاده از آن ها زیبایی های این فصل تازه و پر از شکوفایی را در جای جای خانه خود نشان بدهید.

همراه کردن رنگ دکوراسیون منزل با رنگ های بهاری

در هر فصلی رنگی خاص معرفی می شود که موجب می شود آن فصل با تمام زیبایی های خود وارد خانه ما گردد. حالا که بهار از راه رسیده بهتر است رنگی های گرمی را که در فصول سرد سال استفاده می کردید را کنار گذاشته و پالت رنگی جدیدی را وارد دکوراسیون خانه خود کنید تا بتواند زیبایی های بهار را به خوبی در دکوراسیون منزل تان نشان دهد. می توانید از پرده هایی که سبک بود و رنگ ملایم و لطیفی دارند استفاده کرده و با کمک آن ها توجه تمام افراد را به منظره بیرون از خانه جلب کنید و موجب لذت بردن از زیبایی های طبیعت شوید. می توانید از رنگ های آبی و یا سبز و یا هر رنگی که در بهار بیشتر استفاده می شود کمک گرفته و با رنگ کردن یکی از دیوارهای خانه خود لطافت بهاری را وارد فضای منزل کرده و دکوراسیونی بهاره را به وجود بیاورید.

استقبال از هوای پاک و تمیز بهاری

مسلما در زمستان و سرما هوای داخل خانه گرم خواهد بود و همین امر موجب می شود تا هوای داخل خانه تا اندازه ای سنگین احساس شود. حالا زمان بسیار خوبی است که با رسیدن بهار پنجره های خانه خود را باز گذاشته و موجب شوید تا هوای پاک بهاری وارد فضای خانه شما شود. با این کار می توانید با استشمام هوایی پاک و بهاری لذت برده و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

کاشت سبزیجات و گیاهان تازه و بهاری

اکنون دیگر زمان آن فرار رسیده که به سراغ آشپزخانه خود رفته و تغییراتی را در دکوراسیون آن انجام دهید. برای انجام این کار می توانید گیاهان و سبزیجات خوشبو و معطری را کاشته و با این کار موجب شوید تا بهار خود را در این بخش از خانه تان نیز نشان دهد. می توانید گلدان های کوچکی را برای این کار انتخاب نموده و سبزیجات معطر را در آن ها بکارید. اگر احساس می کنید که دکوراسیون منزلتان فضای کافی برای انجام این کار ندارد می توانید ایده هایی خلاقانه را ایجاد کرده و به کاشت گیاهان و سبزیجات معطر بپردازید.

پاک و شفاف نگه داشتن پنجره های منزل

شاید با شنیدن این حرف بگوئید این کار بسیار ساده و راحت است اما باید در نظر بگیرید که داشتن پنجره هایی که از تمیزی برق می زند می تواند در وارد کردن حال و هوای بهاری به داخل خانه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. زمانی که شیشه های خانه تمیز و شفاف باشد طبیعت بهاری به زیبایی دیده می شود و این مساله می تواند در ایجاد احساس ارامش تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

فضایی که پاک و مرتب باشد می تواند موجب بزرگ تر و روشن تر دیده شدن فضای آشپزخانه باشد. مسلما زمانی که از وسایل زیاد در دکوراسیون آشپزخانه استفاده شود به مرور زمان کابینت ها دچار ازدحام وسایل و شلوغی شده و وسایل زیادی در درون آن ها انباشته خواهند شد. با این وجود تلاش کنید همیشه آشپزخانه و کابینت های آن را تمیز و مرتب نگه دارید و تنها وسایلی را که نیاز است بر وری کابینت ها قرار دهید.

آمادگی همیشگی برای پیک نیک

فصل بهار یکی از بهترین زمان هایی است که می توان به مسافرت رفت و برای پیک نیک آماده شد. به همین علت توصیه می کنیم که همیشه وسایل پیک نیک رفتن را بسته بندی کرده و کنار بگذارید. می توانید وسایل و لوازمی همچون ظورف و دستمال کاغذی و وسایلی از این قبیل را که برای رفتن به پیک نیک مورد نیاز است را در یک بسته بندی قرار داده و آن ها را آماده کنار بگذارید. این کار موجب می شود هنگام رفتن به پیک نیک دیگر به زحمت نیفتید و به دلیل آماده بودن وسایل دیگر نیازی نیست که در زمان رفتن به دنبال وسایلی خاص باشید و یا چیزی را فراموش نخواهید کرد.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون بهاری

زمانی که از رنگ سفید در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید در واقع موجب می شوید تا حال و هوای بهاری به زیبایی وارد خانه شما شود. می توانید از صندلی ها و میز ناهارخوری استفاده کرده و آن ها را در فضایی قرار دهید که بتوانید طبیعت بهاری را به خوبی ببینید. استفاده از المان های بهاری موجب می شود تا فضایی خاص و بهاری داشته باشید و بتوانید این فصل تازه و زیبا را وارد فضای خانه خود کنید.

جمع کردن فرش های اضافی

چنانچه در فصل های پائیز و زمستان از فرش های زیادی در خصوص دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید بهتر است در بهار کمی تغییرات ایجاد کرده و فرش هایی که اضافی است را جمع نمائید. این کار باعث می شود تا دکوراسیون خانه تان احساس سبکی و تازگی کند و به زیبایی خود را نشان دهد.

استفاده از شاخه های بهاری در دکوراسیون منزل

شکوفه ها و گل های بهاری زیبایی خاصی را دارند و این قابلیت را دارند که به مدت یک ماه باقی بمانند. می توانید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرده و آن ها را در دکوراسیون خانه خود جای دهید. برای اینکه بتوانید فضایی زیبا را به وجود بیاورید می توانید از ظروفی مناسب برای قرار دادن این شاخه ها و گل های بهاری استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

استفاده از گیاهان سبز در دکوراسیون بهاری

یکی دیگر از راه هایی که می توانید با استفاده از آن ها بهار را به زیبایی در خانه خود نشان بدهید استفاده از گیاهان سبز می باشد. می توایند چند شاخه از گیاهان سبز بهاری را بریده و آن ها را در دکوراسیون خانه خود مورد استفاده قرار دهید. سرخس ها و برگ های درختی بهتترین گزینه برای انجام این کار می باشد و می توانید با یک چیدمان و آرایش ساده آن ها را به عنوان نمادی از فصل بهار در خانه خود به کار بگیرید و نشان دهید.

ایجاد فضایی زیبا و بهاری در پاسیو حیاط خانه

نمی توان از بهار صحبت کرد و بی خیال حیاط و فضای سبز خانه شد. گلدان هایی زیبا که گل های بهاری در آن ها قرار گرفته است را تهیه کرده و در حیاط و پاسیوی خانه خود به کار بگیرید. از سوی دیگر به خاطر داشته باشید که اگر فضای شما کوچک است می توانید از آینه استفاده کرده و محیط اطراف خود را کمی بزرگ تر نشان بدهید. چنانچه در فضایی زندگی می کنید که شلوغ و پر از سر و صدا است می توانید از آبنماهای کوچک استفاده کرده و با صدای زیبای آب صداهای اضافی را حنثی کرده و محیطی سرشار از حس آرامش را به وجود بیاورید. چنانچه دارای حیاط و تراسی مشرف هستید می توانید با استفاده از گیاهانی که اندازه های مناسبی دارند این فضا را پوشانده و از دید دیگران محفوظ دارید و به راحتی در این فضا قرار بگیرید بدون اینکه حس کنید به وسیله اشخاص دیگر دیده می شوید.

ایجاد فضایی مناسب برای رشد گیاهان

می توانید به راحتی و سادگی کلیه فضای بیرونی خانه خود را به محلی مناسب برای رشد گیاهان و نشان دادن زیبایی آن ها تبدیل کنید. تنها کافی است چوب هایی را که در نمای خانه شما وجود دارد را کمی به وسیله براق کننده ها تمیز و براق کرده و آن را به محلی مناسب برای رشد گیاهان بالا روند و پیچک ها تبدیل کنید. علاوه براین می توانید از نورپردازی مناسب برای این فضا استفاده کرده و از ایده های نورپردازی مناسب برای فضای بیرونی خانه استفاده نمائید. این کار موجب می شود تا فضای بیرون خانه تان نیز به زیبایی دیده شود و این مساله در جذابیت بهاری خانه شما خواهد افزود.

مرتب کردن گل ها و گیاهان باغچه

با آغاز بهار باید نسبت به محیط باغ و باغچه خانه خود نیز توجه کافی داشته باشید و آن ها را نیز مرتب نمائید. سعی داشته باشید که که گل های خانه خود را به شکلی چیدمان کنید که حدفاصل هرکدام از آن ها به خوبی مشخص باشد تا تمام گل ها بتوانند به زیبایی خود را نشان دهند. این کار باعث می شود تا طراحی باغ و باغچه خانه شما زیباتر شده و به خوبی وجود بهار را نشان دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *