#


ایجاد نمایی مدرن برای ساختمان با استفاده از نماکامپوزیت

نماکامپوزیت
17 نوامبر 2017 يك نظر 1655 بازدید

ایجاد نمایی مدرن برای ساختمان با استفاده از نماکامپوزیت

ایجاد نمایی مدرن برای ساختمان با استفاده از نماکامپوزیت

در عصر جدید که به عصر مدرنیته و انجام معماری های نوین معروف است افراد علاقه بسیاری به ساخت ساختمان های بلند مرتبه دارند و برای دست یابی به این ساختمان ها از مصالح پیشرفته نیز استفاده می کنند. یکی از این مصالح پیشرفته ورق های آلومینیومی کامپوزیت است که بیش از مصالح دیگر در سال های اخیر مورد توجه معماران و طراحان ساختمان های بلند قرار گرفته است. بهتر است با این نمای مدرن و زیبا آشنا شویم و بدانیم این مصالح مدرن بیشتر مناسب چه ساختمان هایی می باشد.

تعریف کلی نما کامپوزیت

کشور آلمان سال ها پیش برای نخستین بار اقدام به تولید ورق های کامپوزیت کرد و تا به حال از این محصول مدرن و پیشرفته استقبال بسیاری شده و کیفیت خوب و نداشتن محدودیت در طراحی باعث شده است که به عنوان یکی از مصالح پیشرفته در طراحی نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرد. در مورد ورق های کامپوزیت باید بگویئیم در اصل از لایه فشرده شده پلاستیک و یک لایه نازک به قطر چند میلیمتر از فلز که به یکدیگر ترکیب شده اند تولید شده است.

نماکامپوزیت

نماکامپوزیت

در خصوص رنگ این ورق های آلومینیومی باید بیان کنیم برای اجرا دست طراح و مجری کامپوزیت ها باز است و می تواند از رنگ های مختلفی استفاده نماید. برای این نمای مدرن رنگ های مختلفی در نظر گرفته شده استکه می تواند نیاز مشتری ها را در هر سبک و سلیقه ای پاسخگو باشد.

انواع کامپوزیت

آلومینیوم کامپوزیت پانل

این مدل از کامپوزیت ها معمولا از چند لایه متنوع که با یکدیگر تکیب شده اند و پوششی از آلومینیوم دارند ساخته شده اند.دو صفحه آلومینیومی به کار رفته در کامپوزیت در واقع سطح هسته پلی اتیلنی آن را پوشش داده اند و چسبیدن این صفحات آلومینیومی به هسته آن ها به وسیله فرایندهای مکانیکی و شیمیایی انجام می شود، و این امر موجب می شود این ورقه های کامپوزیت در برابر لایه لایه شدن مقاومت بالایی را داشته باشند و به راحتی خراب نشوند.

نماکامپوزیت

نماکامپوزیت

آلومینیوم کامپوزیت پانل نانو

این مدل از کامپوزیت ها دارای ویژگی های فوق العاده ای همچون ضدآلایندگی بودن، مقاومت بالا در برابر آتش، داشتن استحکام بسیار زیاد و موارد دیگر هستند که در کنار آن ها از فناوری نانو نیز استفاده شده است و موجب می شود این ورق های کامپوزیت به سرعت پاک شده و در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارای مقاومت بالایی هستند و این از ویژگی های منحصر بفردی است که تکنولوژی نانو برای کامپوزیت ها به ارمغان آورده است. زمانی که از این مدل از کامپوزیت های نانو در نمای ساختمان استفاده شود بر خلاف کامپوزیت های معمولی دیگر برای تمیز کردن آن ها هیچ نگرانی ای وجود نخواهد داشت و با خیالی آسوده می توان از این ورق های کامپوزیت نانو در نمای ساختمان های بلند نیز به کار برد.

آلومینیوم کامپوزیت پانل رنگی

این مدل از کامپوزیت ها مطابق رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد ساخته شده اند و تنوع رنگی بسیاری همچون رنگ های رنگین کمان دارند. سطوح بین ورق ها توسط رنگ براق خاصی پوشیده شده است که موجب می شود در هنگام استفاده لطافت و رنگارنگی آن ها دیده شود. در اصل رنگ این دسته از کامپوزیت ها با زاویه تابش نور به شکل متفاوتی دیده خواهند شد. این مدل از کامپوزیت ها می تواند هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی مکان های عمومی و یا فروشگاه ها و همچنین تبلیغات نمایشگاهی کاربرد داشته باشد و تاثیر زیادی در زیبایی طراحی مکان مورد نظر داشته باشد.

نماکامپوزیت

نماکامپوزیت

کامپوزیت های پانل ضد باکتری

این مدل از کامپوزیت ها به صورت اختصاصی به وسیلهIBond تولید شده است و یکی از محصولات اختصاصی این شرک شناخته می شود. در طراحی این نوع از ورق های کامپوزیت از یک هسته پلی اتیلن که وزن کمی داشته و ضد آلاینده است در میان دو ورق الومینیومی به وسیله فناوری پیشرفته و مدرن تولید شده اند. اگر به سطح این ورق های کامپوزیت دقت کنید متوجه رنگ ضد باکتری به کار رفته بر روی آن خواهید شد که موجب شده ظاهر این ورق ها بسیار زیبا و جذاب به نظر برسند. رنگ های ضد باکتری که در این کامپوزیت ها به کار رفته باعث شده است از محیط های مصوصی مانند اتاق عمل، آزمایشگاه ها و همچنین مراکز تولید دارو در برابر باکتری ها محافظت شوند.

کامپوزیت های مقاوم در برابر آتش

در مورد این مدل از ورق های کامپوزیت از یک هسته پلاستیکی استفاده شده که نسوز بوده و به همراه دولایه ورق آلومینیومی به وجود آمده اند که در دنیای ورق های کامپوزیت مدل جدیدتری به شمار می روند. هسته پلاستیکی که در این مدل از ورق های کامپوزیت استفاده شده خاصیت ضد اشتعال داشته و باعث می شود این مدل از ورق های کامپوزیت در برابر آتش مقاومت بالایی داشته و دیرتر آتش بگیرند. این ویژگی خاص ورق های ضد آتش به وسیله استانداردهای مختلفی بررسی شده و توانسته درجه یک را برای خود به دست بیاورد و اگر در اتش سوزی وجود داشته باشند هیچ گونه گاز مضری را از خود متصاعد نخواهند کرد و می توانند در نمای ساختمان ها و یا حتی نمای داخلی مکان ها به کار روند.

کامپوزیت های طرح چوب

این مدل از کامپوزیت ها نیز می توانند در نمای داخل و خارجی ساختمان ها به کار رفته و در مورد ظاهر آن ها باید بدانید که یک لایه لمینیت به کار رفته و باعث می شود طرح زیبایی در طراحی ساختمان خود داشته باشید. در مورد روش های نصب و اجرای این کامپوزیت ها راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به محل و ساختمان از روش مناسبی برای نصب استفاده کنید.

نصب کامپوزیت به وسیله سیستم فیکس

برای نصب کامپوزیت با این روش پس از اینکه برش و شیار به صورت ثابت بر روی آن ها ایجاد شد پیچ و یا پرچ هایی بر روی زیرسازهای آلومینیومی وصل می گردد که موجب می شود نصب کامپوزیت ها با سرعت بسیار بالتری انجام شود. پس از نصب بین ورق های کامپوزیت فاصله ای دیده می شود که برای ضدآب شدن نمای ساختمان از یک تسمه که جنس آن چسب پلی اورتان است یا چسب و لاستیک هایی که سیلیکونی هستند به کار برده می شود. برای ایکه از روش فیکس در نصب کامپوزیت استفاده شود می توان از دو زیرسازی آلومینیومی و آهنی استفاده کرد که در هر دو روش کامپوزیت ها به شکل زیبایی در کنار هم قرار گرفته و نمای زیبایی را برای ساختمان شما به ارمغان خواهند اورد.

نماکامپوزیت

نماکامپوزیت

نصب کامپوزیت با سیستم هنگ

در روش هنگ شیارهایی چکمه ای را بر روی ورق های کامپوزیت ایجاد می کنند تا ورق ها به صورت ریلی بر روی یکدیگر قرار بگیرند. پس از اینکه بر روی زیرسازها کمربندی های آهنی نصب می شود تا خطاهای احتمالی که در نصب کامپوزیت وجود دارد از بین رفته و ورق های کامپوزیت به سادگی بر روی یکدیگر نصب می شوند. زمانی که ورق های آلومینیومی بر روی سازه های آهنی نصب می شوند از لاستیک های دی الکتریکال پی وی سی بین ورق آلومینیومی و آهن به کار برده می شود که مانع از خوردگی آن ها می گردد. استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان باعث می شود که طراحی زیبایی را داشته و ساختمان خود را از نظر ظاهری در برابر کثیفی و آتش نیز مصون نگه دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *