#


چند فرمول برای پایان دادن به ریزش مو

2 فوریه 2018 بدون نظر 935 بازدید

چند فرمول برای پایان دادن به ریزش مو

چند فرمول برای پایان دادن به ریزش مو

آشنا شدن با انواع گوناگون ویتامین ها و مواد معدنی که به آن ها نیاز دارید و تصمیم گیری در مورد این که به کدام یک از این ویتامین ها نیاز بیشتر و یا کمتر دارید ایده بسیار خوبی می باشد.

هیچ فردی دوست ندارد که دچار ریزش مو شود، ولی این وضعیت برای چندین میلیون نفر در گوشه و کنار دنیا رخ داده است. ریزش مو در بسیاری از موارد قابل درمان می باشد و در اکثر موارد فقط با استفاده از یک رژیم غذایی سالم که دارای مقدار زیادی ویتامین ها مشخص برای جلوگیری از ریزش می باشد یکی از بهترین راه های درمان است.

به گفته ی “پروگرسیو هلث” به دست آوردن اطمینان از این که مواد غذایی مطلوب برای سلامت کلی خود را استفاده می کنیم از اهمیت خاصی برخوردار است و آن چه استفاده می کنیم نقش قابل توجهی در سلامت موهای ما دارند.

هم زنان و هم مردان به دریافت مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی از رژیم غذایی خود نیاز دارند تا از ریزش موهای شان جلوگیری کنند و این مواد را می توانید در اکثر مواد غذایی و مکمل های غذایی پیدا کنید.

تعداد زیادی ازمردم جهان در مورد ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کم کردن ریزش مو و نقشی در سلامت کلی ما ایفا می کنند آگاهی زیادی ندارند و با به هیچ عنوان با آن ها آشنا نیستند. در ادامه می خواهیم شما را با بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی که نق موثری در ریزش مو دارند آشنا کنیم.

ویتامین A

ما برای این که چربی پوست سر تولید کنیم به ویتامین A نیاز داریم. اگر پوست سر چربی نداشته باشد باعث می شود که موها خشک و شکننده شوند و شوره و پوسته های ضخیم بر روی سر به وجود بیایند که درمان هر دوی آن ها بسیار آزار دهنده می باشد.

موهایی که خشک هستند شروع به شکستنن می کنند و زمانی که مو شکسته و سالم نباشد باعث می شود که همراه با ریزش موی دائمی شود. شما می توانید مقدار زیاد از ویتامین A که یک آنتی آکسیدان به حساب می آید در مواد غذایی مانند انبه، هویج، کدو، پرتقال، سیب زمینی شیرین و جگر پیدا کنید.

ویتامین B

ویتامین B برای هموگلوبین سالم که اکسیژن از راه گلوبول های قرمز خون آن را به پوست سر می رساند، مورد نیاز قرار می گیرد. ویتامین B دارای انواع مختلفی می باشد و بهترین نوع آن برای درمان ریزش مو ویتامین B6، بیوتین، پارا آمینو بنزوئیک اسید و اینوزیتول می باشند.

شما می توانید برای دریافت ویتامین B از مواد غذایی مانند غذاهای دریایی و ماهی، گوشت قرمز، جو دوسر، سیب زمینی، گوشت ماکیان، لوبیا، تخم مرغ، موز و شیر کم یا بدون چربی استفاده کنید.

ویتامین C

ساخت کلاژن سالم بستگی به ویتامین C دارد و چنانچه دوست دارید که موهای تان سالم باشد، کلاژن دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. این ویتامین برای جلوگیری از بسیاری مسائل مربوط به سلامت مورد نیاز می باشد و می تواند از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری کند.

ویتامین C در مواد غذایی نظیر پرتقال، گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی ، لیمو، گوجه فرنگی، آناناس، بلوبری، فلفل قرمز شیرین، فلفل سبز، انبه و گواوا وجود دارد.

ویتامین D

نرمی استخوان و ریزش مو دو مورد سلامت در ارتباط با کمبود ویتامین D می باشند. ویتامین D در سلامت فولیکول های مو نقش مهمی دارد.

تحقیقات انجام شده بر روی موش ها نشان داده است، زمانی که ژن هایی مخصوص برداشته می شوند، بدن موش ها موارد کمبود ویتامین D را بروز می دهند. این علائم نرمی استخوان و ریزش مو را شامل می شود.

در تولید ویتامین D در بدن اسیدهای چرب نقش مهمی دارند. بدون اندازه کافی از اسیدهای چرب ضروری، بدن آدم توانایی تولید مقدار کافی از ویتامین D را ندارد و این شرایط باعث کم شدن این ویتامین می شود که می تواند زمینه ساز شکل گیری پسوریازیس و پوسته پوسته شدن پوست سر گردد.

ویتامین E

پوست سر برای این که گردش خون خوبی داشته باشد نیازمند ویتامین E می باشد. علاوه بر این این ویتامین می تواند اکسیژن را جذب کند که موضوع مهمی به شمار می رود.

شما می توانید برای دریافت ویتامین E از روغن های گیاهی، روغن سویا، روغن آفتابگردان، روغن ذرت، برگ سبز شلغم، آجیل و سایر سبزیجات برگ دار استفاده کنید. بهتر است که ویتامین E را ه طور خوراکی استفاده کنید نه به شکل محلولی موضعی، چون این ویتامین در بدن بهتر جذب می شود.

اسید فولیک

این ویتامین نقش بسیار مهمی در درمان و جلوگیری از ریزش مو دارد. استفاده از مکمل ها و مواد غذایی که دارای اسید فولیک هستند علاوه بر این که ریزش مو را کاهش و از نازک شدن آن ها جلوگیری می کند بلکه می تواند به افرادی که به طورژنتیکی در معرض طاسی قرار دارند کمک بسیار مهمی کند.

شما می توانید برای دریافت اسید فولیک از مواد غذایی نظیر نخود، مارچوبه آب پر، پاپایا، نخود فرنگی منجمد و عدس پخته شده استفاده کنید.

آهن

یکی از عواملی که باعث ریزش مو می شود کمبود آهن می باشد و به همین ترتیب به دست آوردن اطمینان از دریافت مقدار کافی این ماده مقوی از رژیم غذایی مهم می باشد.

سه دلیل اصلی که باعث کمبود آهن در خانم ها می شود عبارت اند از دوره های پریود سنگین با خونریزی بسیار، کمبود خون بعد از زایمان و زخم های معده و التهاب معده که باعث خونریزی در دستگاه گوارش می شوند.

شما می توانید آهن را در مواد غذایی مانند گوشت قرمز، توفو، میوه های خشک و بروکلی یافت کنید.

امگا3

امگا3 یک اسید چرب ضروری محسوب می شود و برای این که موهایی سالم داشته باشید به آن نیاز دارید. اسیدهای چرب امگا3 دارای سه نوع اصلی آلفا لینولئیک اسید)، EPA (ایکوزاپنتایونیک اسید) و DHA (دوکوساهکسائنویک اسید) می باشند.

برای دریافت امگا3 می توانید از مواد غذایی مانند صدف، میگو، انواع ماهی مانند سالمون، آلباکور، ساردین، کاد، شاه ماهی، هالیبوت، قزل آلا، گربه ماهی، تن و همچنین گردو، دانه کتان و بادام استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *