#


همچون حرفه ای ها موهای تان را با بیگودی بپیچید

31 ژانویه 2018 بدون نظر 2531 بازدید

همچون حرفه ای ها موهای تان را با بیگودی بپیچید

همچون حرفه ای ها موهای تان را با بیگودی بپیچید

با این که امروزه دستگاه های الکتریکی متفاوتی برای فر کردن مو و حالت دادن به مو وجود دارد ولی استفاده از آن ها باعث می شود که موها با این دستگاه ها آسیب ببیند. چنانچه به فکر سلامت موهای تان هستید از دستگاه هایی که برای حالت دادن موها از حرارت بالا استفاده می کنند به کار نبرید و برای فر کردن و حالت دادن موهای تان از روش های بی خطر استفاده کنید.

احتمالا تا به الآن اصطلاح میزانپلی را از مادربزرگ های تان زیاد شنیده اید ولی می دانید که این اصطلاح واقعا به چه معنا می باشد؟ میزانپلی به این معناست که مو را با استفاده از بیگودی بپیچید. موها با استفاده از میزانپلی به شکل حلقه های زیبایی در می آیند. افزون بر این درست کردن بعضی از شینیون ها آسان تر می باشد. اضافه بر این ها چون بدون سشوار و دیگر وسایل حالت ‌دهنده الکتریکی موهای‌ خود را حالت می‌ دهید، موها صدمه کمتری می ‌بینند با توجه به این نه دیگر شکننده می‌ شوند و نه رنگ ‌شان خیلی سریع کدر و بی ‌حالت می‌ شود به این ترتیب اگر می ‌خواهید با کمترین مقدار هزینه چه به لحاظ سلامت و چه به لحاظ مادی موهای شما حالت بگیرد پیچاندن آن ها با بیگودی را یاد بگیرد البته اگر برای حالت گرفتن موها زیاد عجول نیستید.

کدام بیگودی را انتخاب کنید

انتخاب بیگودی‌ های فر بستگی به حالتی دارد که می‌ خواهید به موهاي ‌تان بدهید، یعنی قرار است فر ریز بدهید یا درشت یا متوسط. این بیگودی ‌ها را مي ‌توانيد از فروشگاه های مربوطه تهیه نمایید یا اين كه با مقدار پول کمتری در خانه درست کنید، به این صورت که کاغذهایی به اندازه ۹ در ۹ یکدست و یک اندازه بستگی به حجم مو به تعداد ۳۰تا ۵۰عدد درست کنید (می ‌توانید از کاغذهای یادداشت مربع شکل استفاده نمایید) و آن ها را به صورت لوله‌ ای شکل درست کنید که مانند بیگودی ‌های ریز شود.

ناگفته نماند که انتخاب بیگودی بستگی به جنس مو  هم دارد، به عنوان مثال اگر موها خیلی لخت باشد، حتماً از بیگودی ریز استفاده نمایید و البته می‌توانید بسته به حجم مو یک تا دو قاشق ژل را در آب حل نمایید و با آبپاش روی موها زمان پیچیدن بپاشید یا از اسپری‌های مختص این کار یا موس استفاده کنيد. بهترین اندازه برای بیگودی اندازه متوسط است که بهترین عملکرد و نتیجه را ایجاد می‌کند. حواستان باشد برای موهای فر به هیچ عنوان از ژل استفاده نکنید.

ما در اینجا مراحل نخست بیگودی پیچی و روش بستن موها را در چند درس آسان به شما آموزش می‌دهیم. اگر این درس‌ها را یاد بگیرید، دیگر دچار کوچک‌ترین اشکالی نخواهید شد و دیگر می‌توانید خودتان آرایشگر خودتان باشید.

نخستین قدم برای پیچیدن موها

زمانی که می خواهید موهای تان را بپیچید باید سرتان تمیز شسته شده باشد. پوست سر خشک و لی ساقه ی موهای تان باید نم دارد باشد. به همین دلیل باید بعد از این که از حمام آمدید تا جایی که امکان دارد آب موهای تان را بگیرید و سپس در حالی که نم دارد هستند آن ها را به دو سمت سرتان شانه کنید. باید با توجه بیشتری  گره ی موهای تان را باز کنید تا بتوایند خیلی راحت آن را از یکدیگر جدا کنید. همچنین می توانید فقط به مقداری که برای پیچیدن بیگودی لازم است موها را از یکدیگر جدا کنید. چنانچه می خواهید تمام موهای تان را بپیچید باید از فرق آن ها را جدا کنید  به 9قسمت تقسیم کنید. این را به یاد داشته باشید که چنانچه موهای تان خشک بود می توانید با استفاده از اسپری آب موهای تان را نم دار کنید.

از کجای سر شروع کنید

برای آغاز پیچیدن موها باید از قسمت جلوی مو شروع کنید و تا انتهای پس گردن موهای تان را بپیچید. باید در ابتدا موها را مستقیم نگه دارید و سپس بیگودی را به جلو و یا پشت دسته مو نگه دارد و پیچیدن آن را شروع کنید و باید دقت کنید که سرموهای تان صاف می باشد و پس از آن بیگودی را بپیچید. در مرحله بعدی پیچیدن موها را از دو طرف سرتان شروع کنید و در آخر دو مثلث دو طرف سر و بنا گوش را بپیچید. بهتر است که پیچیدن موها همیشه به زیر باشد. برای این که موهای جلوی سر را بپیچید بهتر است که دو یا سه بیگودی اول را به سمت جلو بپیچید. چنانچه چتری موهای تان بلند بود بستگی به فرق خودتان دارد شما می توانید به سمت راست و یا چپ آن ها را بپیچید.

تافت یا ژل فراموش نشود

از قسمت جلوی مو با لایه های خیلی کم شروع کنید و کمی تافت و یا هر مواد نگه دارنده ی دیگری را به موهای تان بزنید. البته اگر موهایی حالت دار دارید و یا این که به راحتی به هر شکلی در می آیند پیشنهاد می کنیم که از حالت دهنده ها استفاده نکنید  و فقط مقداری موهعا را نم دار کنید. برای موهایی که فر هستند به هیچ عنوان از ژل استفاده نکنید. علاوه بر این می توانید برای براق شدن و گرفتن خرده های مو پیش از استفاده از بیگودی مقداری کرم مو و یا کریستال مو استفاده کنید.

زاویه 90درجه را رعایت کنید

زمانی که می خواهید موهای تان را بپیچید دقت کنید که باید از جلو تا پس سر با زاویه 90درجه موهای تان را بپیچید. از قسمت پس سر با بالا یبا زاویه 180درجه موهای تان را بپیچید و بغد موها را با زاویه 90درجه بپیچید. در دو مثلثی که در دوطرف سر قرار میگیرد اگر بیگودی جا نشد می تواند آن ها را به صورت اریب استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *