#


نکاتی برای افزایش رشد مو

رشد مو
17 اکتبر 2017 بدون نظر 915 بازدید

نکاتی برای افزایش رشد مو

نکاتی برای افزایش رشد مو

موی برخی افراد رشدش زیاد است و برخی دیگر برای اینکه موهای شان بلند شود باید صبر زیادی بکنند. البته این را بدانید که با رعایت برخی نکات می توانید به این کار سرعت ببخشید. اگر دوست دارید که موهای تان زود رشد کند باید این مطلب را تا انتها بخوانید.

هر چند وقت یک بار موهای تان را کوتاه کنید

شاید تعجب کنید که چرا می گوییم برای بلند شدن موهای تان آن ها را کوتاه کنید. شما باید برای اینکه رشد موهای تان زیاد شود و سالم بماند باید هرزگاهی نوک آن را بزنید. اگر موهای تان را کوتاه کنید در اصل قسمتی که آسیب دیده است را از بین می برید. به خاطر همین موضوع موهای تان فضایی را پیدا می کنند تا زودتر رشد کنند.

رشد مو

رشد مو

از بلوند کردن موهای تان بپرهیزید

اگر موهای تان را بلوند کنید باعث می شود تا به آن آسیب برسد، که باعث کند شدن رشد موهای تان هم می شود. اگر می خواهید سرعت رشد موهای تان بالاتر رود نباید زیاد از مواد شیمیایی استفاده کنید.

روغن طبیعی موهای تان را پخش کنید

رشد مو

رشد مو

اکثر افراد عادت ندارند که موهای شان را قبل از خواب شانه کنند ولی اگر این کار را انجام دهند فواید زیادی برای سلامت موهای شان دارد. برسی را بردارید و موهای تان را از بالا به سمت پایین شانه کنید. با انجام این کار روغن طبیعی موجود در موی تان در همه جای آن پخش می شود. علاوه بر این باعث افزایش گردش خون بدن تان می شود و به همین دلیل رشد موهای تان زیاد می شود.

پوست سرتان را تمیز نگه دارید

از موهای تان مانند یک درخت نگهداری کنید. اگر به ریشه درخت توجهی نکنید درخت تان به خوبی رشد نخواهد کرد. رشد موها از ریشه شروع می شود و اگر به آن توجه کنید باعث می شود که رشد موهای تان سریع شود.

رشد مو

رشد مو

مواد غذایی سالم مصرف کنید

اگر مویی سالم می خواهید فقط نباید به موادی که به آن می زنید توه کنید بلکه مواد غذایی که مصرف می کنید در رشد موهای تان دخالت دارد. اگر می خواهید رشد موهای تان سریع باشد باید درون آن ها را هم تقویت کنید. شما می توانید از از برخی مواد غذایی مانند حبوبات، گندم، ماهی و آجیل استفاده کنید. اگر علاقه ای به خوردن گوشت ندارید می توانید پروتئین های دیگری را جایگزین آن کنید.

سشوار نکشید

سعی کنید از برخی وسایل آرایشی مو ماننند سشوار و اتو استفاده نکنید، چون گرمایی که به مو وارد می کند باعث آسیب رسیدن به مو می شود. اگر روزی مجبور شدید که این کار را انجام دهید سعی کنید که از درجه خیلی کم آن استفاده کنید. اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود که به موهای تان آسیب برسد و رشدشان کم شود.

رشد مو

رشد مو

هر روز شامپو نزنید

سعی کنید که هر روز موهای تان را با شامپو نشویید. به شما پیشنهاد می کنیم که موهای تان را هفته ای دو تا سه بار شست و شو دهید، با این کار روغن طبیعی بدن شما به موهای تان نفوذ می کند و مثل یک آبرسان کار می کند. ولی اگر هر روز موهای تان را بشویید باعث می شود که موهای تان خشک شود و کم کم بر رشد آن ها تاثیر منفی بگذارد.

با آب سرد حمام کنید

اگر با آب داغ حمام کنید علاوه بر این که به پوست تان آسیب می زند برای موهای تان هم ضرر دارد. پس تا می توانید دمای آب را پایین بیاورید. اگر نمی توانید آب سرد را تحمل کنید به شما پیشنهاد می کنیم که حداقل آخر حمام تان از آب سرد استفاده کنید.

رشد مو

رشد مو

مراقب موهای خیس تان باشید

زمانی که موهای تان خیس هستند آسیب پذیری آن ها بیشتر است. پس اگر می خواهید بعد از آمدن از حمام موهای تان را شانه بزنید باید از شانه ای استفاده کنید که گره ی موهای تان را به راحتی باز کند. این را بدانید که فقط نوع شانه مهم نیست بلکه مدل شانه کردن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید موقع شانه کردن کم کم از پایی مو شروع کنید و به سمت بالا بروید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *