#


خداحافظی با موهای چرب

موهای چرب
8 دسامبر 2017 يك نظر 873 بازدید

خداحافظی با موهای چرب

خداحافظی با موهای چرب

موهای چرب به خاطر ظاهر کثیف و بد فرمی که دارد خسته کننده می باشد. هر چندبار که موهای تان را بشویید فرقی نمی کند پس از مدتی اگر به موهای تان نگاه کنید متوجه می شوید که چرب می باشند. موهای چرب و روغنی به خاطر ترشح زیادی است که از سبوم غدد سباسه در روی کف سر ایجاد می شود. با این که مقدار کمی از این ترشح برای موها خوب است، اما مقدار زیاد آن می تواند منجر به روغنی و چرب شدن ظاهر موها گردد.

برخی دلیل های دیگر هم وجود دارد که چرا این قدر سریع موها چرب می شوند. بعضی از این موارد عبارتند از استرس، خوردن مقدار زیادی غذای چرب، عدم تعادل هورمونی، آلودگی، استعداد ژنتیکی و بعضی محصولات مراقبت از مو که دارای مواد حساسیت زا می باشند.

 امروزه موادی در بازار وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها مشکل چرب شدن موهای تان را بر طرف کنید. تمام این مواد را به راحتی می توانید تهیه کنید و از آن ها استفاده کنید. شما می توانید این مواد را در آشپزخانه تان پیدا کنید. در ادامه برخی از این مواد را معرفی می کنیم.

موهای چرب

موهای چرب

1-سرکه سیب

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، آب

طریقه مصرف: درون یک لیتر آب، دو تا سه قاشق غذا خوری سرکه سیب بریزید. آن ها را به خوبی هم بزنید و پس از آن کنار بگذارید. حال موهای تان را با شامپو شست و شو دهید و پس از آن از محلول سرکه سیب و آب بر روی سرتان بمالید. سپس موهای تان را آبکشی کنید. دیگر نیازی نیست که از نرم کننده استفاده کنید. ولی اگر می خواهید که به موهای تان نرم کننده بزنید باید آن را قبل از استفاده از سرکه سیب به کار ببرید. سرکه سیب باعث می شود که باکتری هایی که چربی را در مو تولید می کند را از بین ببرد. همچنین باعث کاهش ریزش مو می شود و درخشش را به موها می بخشد.

2-تخم مرغ

مواد لازم: یک عدد سفیده تخم مرغ، آب لیمو

طریقه مصرف: یکی از شایع ترین و ساده ترین ماسک ها برای از بین بردن چربی موها ماسک تخم مرغ می باشد. تخم مرغ دارای مقدار زیادی چربی و پروتئین می باشد که باعث می شود موها را برای مدت زمان زیادی مرطوب نگه دارد. تخم مرغ سرشار از آنزیم هایی است که می تواند باکتری ها را از بین ببرد و مو و پوست سر را به خوبی تمیز کند.

موهای چرب

 

برای تهیه ی این ماسک باید سفیده یک تخم مرغ را جدا کنید و به آن دو تا سه قطره آبلیمو بیافزایید. این دو مواد را با هم مخلوط کنید و به قدری هم زنید تا کف ایجاد شود و پس از این کار بر روی موها و کف سرتان بمالید. سرتان را به وسیله یک کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. سپس موهای تان را با آب سرد شست و شو دهید و بعد از آن کمی شامپو استفاده کنید. اگر در هفته دوبار این کار را انجام دهید خیلی زود به نتیجه ی دلخواه تان می رسید.

3-جوش شیرین

مواد لازم: پنج تا شش قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک فنجان آب گرم

طریقه مصرف: جوش شیرین موها را همانند شامپو تمیز و همچون نرم کننده آن ها را نرم می کند. برای تهیه این ماسک باید جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. بعد از این کار باید آن را به کف سر و موهای تان بمالید. بگذارید تا پنج دقیقه بر روی موهای تان بماند و سپس با شامپو شست وشو دهید. این کار را می توانید در هفته دو بار انجام دهید.

موهای چرب

موهای چرب

4-موز

مواد لازم: دو عدد موز، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق غذا خوری عسل

طریقه مصرف: موز دارای مقدار زیادی کربوهیدرات، ویتامین ها و روغن های طبیعی می باشد و زمانی که آن را به مو و کف سرتان می مالید باعث درخشانی و براق شدن موهای تان می شود. برای تهیه این ماسک باید دو موز رسیده را به خوبی له و با تمام مواد ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی موها و کف سرتان بمالید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه بر روی موهای تان بماند و سچس با استفاده از شامپو شست و شو دهید. موز علاوه بر اینکه چربی موها را از بین می برد بلکه می تواند موها را نرم کند.

5-ماست

مواد لازم: دو قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل

طریقه مصرف: ماست حاوی پروتئین می باشد که مو را تغذیه می کند و باعث سلامتی و تقویت آن می شود. علاوه بر آن ماست دارای ترکیبات مرطوب کننده می باشد که موها را نرم می کند. اسید لاکتیکی که در ماست وجود دارد باعث تمیزی کف سر می شود و پوست های مرده را از روی پوست سر جدا می کند.

موهای چرب

موهای چرب

برای تهیه این ماسک باید تمام موادی که گفته شده است را با هم ترکیب کنید و به پوست سر و موهای تان بمالید. بگذارید تا نیم ساعت بر روی موهای تان بماند و پس از آن با شامپو شست و شو دهید. اگر تمایل داشتید می توانید از نرم کننده استفاده کنید. می توانید این ماسک را در هفته دو بار استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *