#


کارهایی که باید در اولین قرار عاشقانه رعایت کنید

18 اکتبر 2018 بدون نظر 1611 بازدید

کارهایی که باید در اولین قرار عاشقانه رعایت کنید

دانستنی هایی در مورد اولین قرار عاشقانه

بعد از این که زن و مرد تصمیم به آشنایی بیشتر با یکدیگر می گیرند، نخستین قرار عاشقانه ‌آن ها امکان دارد با استرس و هیجان بسیاری همراه باشد. هر دو می خواهند که بهترین لباس ‌شان را بپوشند، گران قیمت ترین عطرشان را استفاده کنند و سعی بر این دارند تا برای یک گفت‌ و گوی شاد و هیجان ‌انگیز دارای روحیه بسیار خوبی باشند.

ولی چند مورد وجود دارد که باید برای اولین قرار عاشقانه تان آن ها را بدانید و آن ها را را رعایت نمایید. در ادامه نکاتی که باید بدانید را در اختیارتان قرار داده ایم.

خودتان باشید

اصلا خوب نیست خودتان را طوری نشان دهید که آنگونه نیستید! هیچ دلیلی وجود ندارد که خود واقعی ‌تان را نشان ندهید و خودتان را شخص دیگری نشان دهید.

بهترین و درست ترین کاری که باید در قرار اول عاشقانه تان انجام دهید این است که «خودتان باشید». بگذارید فرد مقابل تان چیزی را ببیند که واقعا هستید، نیازی به فیلم بازی کردن نیست، اگر خود را فرهیخته ‌تر، شادتر، مهربان ‌تر، با ادب‌ تر، توانمندتر و… از چیزی که هستید نشان دهید ممکن است عواقب ناخوشایندی برای خودتان به همراه داشت باشد.

زمانی که فیلم بازی کنید، بعد از مدتی دست تان رو شده و باعث می شود که فرد مقابل تان بدون هیچ معطلی شما را ترک کند. این را فراموش نکنید که تمام دروغ‌ ها و تظاهرها خیلی سریع تر از چیزی که فکرش را می کنید خودشان را نشان می دهند.

برای این کار تنها کافی است «خودِ واقعی ‌تان» را دوست داشته باشید، به شخصیت تان احترام بگذارید و به خاطر داشته باشید که هیچ فردی روی کره زمین کامل نیست و شما نیز از این قاعده مستثنا نخواهید بود. به نکات مثبتی که دارید توجه کنید و به کار و زندگی و ظاهر خود علاقه داشته باشید.

دیر سر قرار حاضر نشوید

در قرار اول تان سعی نمایید دیر نرسید چون خاطره آن تا انتهای رابطه تان باقی می ماند. دیر سر قرار رسیدن از تبعات منفی بسیاری برخوردار است، امکان دارد فرد مقابل فکر کند شما برای وقت دیگران هیچ احترام و ارزشی قائل نیستید. یا ممکن است به اشتباه فکر کند انسان از خود راضی ‌ای هستید و راحتی تان را به قول‌ های تان ترجیح می ‌دهید.

این را از یاد نبرید که دیر کردن، سوء برداشت‌ های بسیاری را در پیخواهد داشت. لذا، سعی نمایید برنامه تان را به گونه ای تنظیم کنید که ۱۰دقیقه قبل از ساعت قرار در محل مورد نظر حضور داشته باشید.

هم ‌صحبت خوبی باشید

چنانچه تصور می‌ کنید هم ‌صحبت خیلی خوبی نیستید و این توانایی را ندارد که مثلا شروع کننده یک مکالمه عالی باشید، پیشنهاد می شود از قبل در مورد این مسئله فکر کنید و فهرستی از موضوعات گوناگون تهیه نمایید. به عنوان مثال در مورد علاقه ‌مندی ‌های خود در زندگی، خانواده، شغل یا مکان‌ هایی که علاقه دارید از آن ها دیدن نمایید لیستی تهیه کنید.

در زمان معاشرت با فرد موردعلاقه ‌تان به یاد داشته باشید در حین حرف‌ هایش از وی سوالاتی را بپرسید تا بفهمد که مشتاق حرف زدن هستید.

علاوه بر این زمانی که خودتان صحبت می کنید نیز او را با سوال پرسیدن درگیر ماجرا کرده و بخواهید نظراتش را به شما بگوید. قدرت بیان خوب و ارتباط اجتماعی معقول یکی از واجبات یک رابطه عاطفی موفق می باشند.

موبایل خود را در جیب یا کیفتان بگذارید

زمانی که برای بار اول قرار است با فرد مورد علاقه ‌تان دیدن کنید باید موبایلتان در کیف یا جیب تان قرار دهید. تلفن تماس ها و پیام ‌های تان را چس از اینکه قرارتان به پایان رسید، پاسخ دهید. موبایل را رو حالت بی صدا قرار دهید. دقت کنید که باید در لحظه زندگی کنید و از حضور کسانی که کنارتان هستند باید بهره ببرید نه کسانی که غایب هستند.

اطلاعات زیادی در مورد خود نگویید

حتی در صورتی که هدف از این آشنایی‌ ها، ازدواج است باز هم نباید در همان قرار اول اطلاعات بسیاری را در مورد خودتان بیان کنید. چنانچه از همسرتان جدا شده ‌اید و بچه دارید، باید این موضوع را در همان ابتدا عنوان کنید ولی طوری بیان کنید که تصور نکند می‌ خواهید سریعا خانواده تشکیل دهید و دنبال یک شخص مناسب هستید.

هیچ دلیلی وجود ندارد در خصوص جزئیات جدایی یا به پایان رساندن دوستی قبلی خود چیزی را بیان کنید. در ملاقات اول صحبت ‌های ساده و سطحی انجام دهید و مسائل مهم و اساسی که جای بحث زیادی دارند را برای قرارهای بعدی موکول کنید.

ارتباط چشمی برقرار کنید

زبان بدن همراه با حرف‌ هایی که به زبان می ‌آورید از اهمیت بالایی برخوردار است چون از طریق آن ها فرد متوجه می ‌شود که آیا مشتاق ادامه رابطه هستید یا خیر. سعی نمایید در زمان حرف زدن با فرد مقابل ارتباط چشمی برقرار کنید. این کار موجب می ‌شود تا مکالمه خیلی بهتر پیش برود.

در صورتی که پاهای خود را به طرف در خروجی بگیرید، دست به سینه بایستید و یا اینکه مدام این سمت و آن سمت را نگاه کنید به این معناست که اصلا راضی و خوشحال نیستید و تمایل دارید زودتر این قرار آشنایی تمام شود.

ارتباط چشمی در قرار اول اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که دست به سینه بنشینید و روی خود را به طرف دیگری کنید یعنی از آشنایی طرف مقابل تان راضی نیستید.

آداب پشت میز نشستن را رعایت کنید و غذاهایی که خوردن شان راحت نیست را سفراش ندهید

حجم زیادی از غذا را در دهان تان نگذارید، سوپ را هرت نکشید، با آرنج تان به فرد بغلی خود نزنید تا اعتبار تان در مقابل فرد مورد علاقه تان بد نکنید و اولین قرار عاشقانه خود را خراب نسازید.

غذاهایی که خوردن آن ها به راحتی صورت نمی گیرد را سفارش ندهید؛ مانند اسپاگتی یا ساندویچ ‌های بزرگ.

انتظار داشته باشید که دنگ صورت‌ حساب خود را خودتان پرداخت کنید

گرچه بسیاری از مردها در قرار اول صورت حساب رستوران را پرداخت می‌ نمایند، ولی خیلی هم بعید نیست که فرد مقابل از شما بخواهد تا هزینه غذای تان را خودتان بپردازید.

پس از غذاخوردن پشت میز آرایش نکنید

در قرار اول تان علاوه بر موارد بالا پیشنهاد می شود مسایل زیر را هم رعایت کنید تا اوضاع همان طور که می خواهید پیش برود:

توصیه به خانم ها:

-آرایش غلیظ نکنید و لباس‌ هایی را به تن نکنید که برای کافه و رستوران مناسب نیست.

-شیک ولی ساده باشید تا علاوه بر اینکه خودتان احساس راحتی بیشتری م کنید، بلکه طرف مقابل نیز از نحوه لباس پوشیدن تان تعجب نکند.

-بگذارید آقایان در را برای شما باز یا بسته کنند و پس از آن شما از آن ها تشکر کنید.

-پس از اینکه غذا را میل کردید اشکالی ندارد رژلب تان را تمدید کنید، ولی از سایر وسایل آرایشی استفاده نکنید.

توصیه به آقایان:

-خانم را تا در خانه برسانید.

-همیشه در را برای خانم ‌ها باز کرده و اجازه دهید که اول وی وارد شود.

-هزینه میز شام یا بلیط سینما را بپردازید. در صورتی که خانم قبول نکرد و می ‌خواست سهم خود را بدهد، زیاد اصرار نکنید.

-بعد از پیاده کردن وی منتظر بمانید که وارد خانه شود و پس از آن محل را ترک نمایید.

در انتها نیز این را به خاطر بسپارید که نخستین قرار عاشقانه به این معنا نیست که برای ازدواج یا ارتباط همیشگی با فرد مقابل وی را انتخاب نمایید. این قرار تنها برای آشنایی بیشتر خواهد بود. یعنی در ابتدا باید ببینید می ‌توانید این فرد را وارد زندگی معمولی خود کنید یا خیر. پس از آن در مورد تصمیمات مهم زندگی فکر کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.