#


بدترین اشتباهاتی که در زندگی زناشویی می تواند اتفاق بیفتد

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1732 بازدید

بدترین اشتباهاتی که در زندگی زناشویی می تواند اتفاق بیفتد

بدترین اشتباهاتی که در زندگی زناشویی می تواند اتفاق بیفتد

توجه به آمار روز افزون طلاق این را معلوم میکند و زوج های زیادی که در ابتدا فکر می‌کردند زندگیشان را با عشق شروع کرده‌اند و امید به این داشتند که آینده شاد در انتظارشان است اکنون این زوج‌ها امیدشان بر باد رفته است .توجه به آمار روز افزون طلاق این را معلوم میکند و زوج های زیادی که در ابتدا فکر می‌کردند زندگیشان را با عشق شروع کرده‌اند و امید به این داشتند که آینده شاد در انتظارشان است اکنون این زوج‌ها امیدشان بر باد رفته است. زمانی در زندگی زناشویی زوج ها می توانند ارتباط موثری با هم داشته باشند که هر دو از انجام کارهایی که به رابطه شان آسیب می زنند دوری بکنند.

اهمیت ندادن به همسر

نادیده گرفتن همسر و اهمیت ندادن به او باعث می‌شود که تلاش ها و لطف های همسرتان را نادیده گرفته و موجب دلخوری و ناامیدی او بشوید. همسرانی که مدام خود را حق به جانب می دانند و هرگز تحسین و تشکر نمی کنند و مدام در حال ایراد گرفتن و شکایت هستند، باعث می شوند که نارضایتی و خشم پنهان را وارد زندگی خود بکنند .

زیر قول زدن

وقتی به همسرتان قولی را می دهید به این قولتان وفادار بمانید و راز او را افشا نکنید. در واقع   شما با این کار می توانید به اعتماد او خیانت نکنید. وفا نکردن به قول و قرارها باعث میشود اعتماد بین همسران نابود گردد.

 

جر و بحث های ناشیانه

این را همیشه به یاد داشته باشید که ناسزاگویی و خشونت بدنی تضمین‌کننده پایان رابطه هستند. معمولاً همسر را با جملاتی که با (تو همیشه) و( تو هرگز ) شروع می شوند مورد ستیز قرار ندهید و با یادآوری خطاهای گذشته حین جر و بحث جنبه منفی گفتگوی تان را تقویت نکنید .

 

انتقاد و عیب جویی

مقایسه همسر خود با همجنس خودش یا انتقاد از همسر مخصوصاً جلوی دیگران، غر زدن و تحسین نکردن کارهای او از کارهای خطرناکی هستند که می‌تواند زندگیتان را نابود کند.

 

عدم قبول یا اصلاح اشتباه

اگر زمانی که اشتباهی را انجام می دهید و خودخواهانه می گوید که (من همینم که هستم )نشان می دهد که به رابطه زناشویی تان اهمیت نمی‌دهید، حتی وقتی می دانید که همسرتان از این موضوع بسیار ناراحت می شود.پس سعی کنید این اشتباه خود را اصلاح نمایید.

 

سرکوفت زدن به همسر

سعی کنید برای رفتارهای بد خود بهانه تراشی نکنید. همسرتان را بی دلیل متهم ننمایید و همیشه بابت اشتباهات خود عذرخواهی کنید. همسران نابالغی که هنوز نمی تواند مسئولیت رفتار های خودشان را قبول بکنند و معمولاً زندگی پرتنشی را روبروی خود خواهند داشت .

نداشتن تفریح

حتما برای با هم بودن و خوش گذراندن کنار هم وقت بگذارید و سعی کنید روی مسائلی که باعث لذت همسرتان می شود تمرکز کنید و فرصت هایی را به وجود بیاورید که بتوانید با هم بیشتر نشاط داشته باشید. هرگز تفریحات خودتان را از همسرتان کاملاً مجزا نکنید و این را به خاطر داشته باشید که زوجهایی که فعالیت‌های مفرحی را با همدیگر تجربه نمی کنند باعث می شوند پیوندهای عمیق بین آنها بوجود نیاید.

دروغ و خیانت

دروغ گفتن در مورد شرایط مالی فعلی تان و یا در مورد روابط گذشته تان از تهدیداتی هستند که باعث می‌شود رابطه شما با همسرتان خدشه دار شود. فریب دادن همسرتان علامت قطعی خیانت و عهدشکنی است و باعث می شود تا ضربه بزرگی بر پیکره روابط شما زده بشود.

 

نداشتن ارتباطی عمیق و آشکار

همسرانی که به حرف های همدیگر توجه می‌کنند و شنونده های خوبی هستند و با علاقه به چیزهایی که همسرشان بازگو میکند گوش میدهند و همچنین حرف طرف مقابل را مدام قطع نمی کنند و طبق عکس های خود پیش بینی و قضاوت در مورد صحبت‌های همسرشان نمی کنند دارای روابطی سالم هستند. همسران عاقل با مهربانی و صداقت با رو راستی با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و کاملا آگاه هستند که اگر منظورشان را به طور واضح بیان نکنند باعث می‌شوند مشکلاتی به وجود بیاید.

 

دوری کردن از رابطه جنسی

داشتن یک رابطه جنسی عاشقانه سبب می‌شود تا همسران بیشتر به همدیگر پیوند بخورند. اگر به این جنبه از زندگی زناشویی توجه نکنید، احتمال این می‌رود که همسرتان به دنبال رابطه فیزیکی با شخص دیگری برود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.