#


با چه مردهایی نباید ازدواج کنید

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1805 بازدید

با چه مردهایی نباید ازدواج کنید

با چه مردهایی نباید ازدواج کنید

اگر پاسخ شما به پرسش هایی که در این مقاله نوشته شده است بله باشد یا صدای درون قلبتان بگوید که چیزی درست نیست و در جای خودش قرار ندارد، یعنی علامت های وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید در رابطه درستی قرار نگرفته اید.

آیا تاکنون شما را به خاطر باورها و ارزشهای شخصی تان مسخره کرده است ؟

عشق واقعی به شما این اجازه را می‌دهد که کاملاً خودتان باشید. لازم نیست با تمام عقاید شما ایشان موافق باشند، اما باید حتما به عقاید شما احترام بگذارد. اگر می خواهید بدانید که برای شما احترام قائل می شود یا نه ؟دقت کنید که آیا باورهای شما، اخلاق و یا حتی عقاید سیاسی تان را مسخره میکند و یا نه ؟!

آیا با پدر مادر خود بر رفتاری و بی ادبی می کند؟

اگر می خواهید بدانید که او چند سال بعد در زندگیتان با شما چه رفتاری خواهد داشت، رفتار او را با پدر مادرش به دقت زیر نظر بگیرید. آیا با پدرش دهان به دهان میشود؟ آیا از مادرش انتظار دارد مثل بچه ها با او رفتار کنند ؟

 

آیا وقتی با او هستید به شما این احساس دست می‌دهد که به اندازه کافی خوب نیستید؟

حسی که شما نسبت به خودتان دارید با حرف هایی که او در مورد شما می زند کاملاً ارتباط دارد و به نگاه او به شما بستگی دارد. یک رابطه سالم باید به شما انگیزه بهترشدن را بدهد .اینکه احساس کنید که کمتراز او هستید و یا خوب نیستید، نشان می دهد که در یک رابطه سالم قرار نگرفته اید.

 

آیا تا به حال خیانت کرده است ؟

این را به خاطر داشته باشید کسی که قبلا خیانت کرده باشد احتمال اینکه باز هم بخواهد این کار را بکند زیاد است. داشتن سابقه ای از بی وفایی و خیانت یک پرچم قرمز جدی است برای شما ! این را بدانید لازم نیست حتماً به شما خیانت کرده باشد، اینکه در گذشته به دیگران خیانت کرده باشد کافی است.

 

آیا وقتی لمستان می کند احساس ناراحتی می کنید و یا باعث آزردگی تان می شود؟

این را مطمئن باشید که این نحوه لمس کردن او با ازدواج کردن تغییر نخواهد کرد، سو استفاده هرگز قابل قبول نیست پس هر چه سریعتر از او دور شوید.

 

آیا اگر به گوشی همراهش نگاه بکنید و یا دست بزنید اعتراض می کند ؟

باید بخاطر داشته باشید که نباید هرگز گوشی همسرتان را چک کنید و باید هر دو در فضایی از اطمینان زندگی کنید و چیزی را برای مخفی کردن از هم نداشته باشید. آیا اگر اوگوشی شما را ببیند ناراحت خواهید شد؟ یا اگر شما هم این کار را بکنید او را ناراحت می شود؟ اگر خوب به این سوال فکر کنید و بعد جواب تان به این سوال بله باشد، پس این رابطه یی که دارید ممکن است بعد از ازدواج دچار فراز و نشیب ها و تلخی های بسیاری بشود .

 

آیا مکرراً به ترک این رابطه فکر می کنید؟

اگر مدام به فکر به هم زدن این رابطه هستید و یک نگرانی مدام همراهتان است، پس بدانید که، اکنون نیز از این رابطه هیچ لذتی نمی برید و تمام حس های شما به دنبال راهی هستند که به شما بقبولانند راهی که میروید درست نیست و باید سریعاً این رابطه را ترک کنید.

 

آیا هرگز او اول عذرخواهی نمی کند؟

داشتن توانایی عذرخواهی کردن بسیار مهم و خوب است. اگر او نتواند در مواقع مورد نیاز عذرخواهی بکند، پس بدانید او نمی‌تواند همسر مناسبی برای شما باشد

 

آیا وقتی مشکلی پیش می‌آید بچه گانه رفتار می کند؟

یکی از رفتارهای کاملاً طبیعی بیشتر مردها این است که وقتی برایشان مشکلی پیش می‌آید و یا دچار اختلاف می‌شوند ترجیح میدهند کمی فاصله بگیرند و سکوت کنند تا بتوانند قبل از حرف زدن و اقدام به کاری خوب فکر کنند. شما باید به عنوان یک فرد بزرگسال بتوانید با مشکلاتتان بالغانه رفتار کنید، اما اگر فرد مقابل شما در مورد مسائل و مشکلاتش هرگز چیزی به شما نمی گوید و با آنها بالغانه رفتار نمی کند، پس هنوز برای ازدواج آماده نشده است و نمی تواند بالغانه فکر بکند پس باید از این رابطه خارج بشوید.

 

آیا تا به حال سرتان فریاد زده است؟

مردی  که خود ارزشمند است و همسر خود را نیز با ارزش می داند با فرد مورد علاقه اش هرگز اینگونه رفتار نمی کند که تمام شخصیت او را تخریب کند، داد و فریاد زدن یکی از رفتارهای بسیار مخرب است و یک نوع سوء استفاده محسوب می شود اگر بر سر شما فریاد می‌زند پس بدانید فرد مناسبی برای ازدواج نیست.

 

آیا مرتباً پیگیر این است که شما چه میکنید و یا به کجا رفته اید؟

در تمام رابطه ها نیاز به اعتماد متقابل بسیار مهم است. با اینکه هنوز ازدواج نکرده اید اما در همین شرایط هم باید بتوانید به همدیگر اعتماد داشته باشید. اگر او او مدام در حال کنکاش شما می باشد و مدام نگران این است که شما اکنون با چه کسی هستید؟ به کجا رفته اید و یا چه کار می کنید؟ پس به شدت یک آدم کنترل کننده و ممکن است شکاک نیز باشد، این یک زنگ خطر دیگری است تا از این رابطه خارج بشوید و آن را ادامه ندهید.

 

آیا اعضای خانواده و یا افراد صمیمی و نزدیک تان او را نمی پسندند؟

اطرافیان نزدیک شما از این مرد خوششان نمی‌آید؟ به چیزهایی که آنها به شما می‌گویند گوش بدهید، چون که آنها می‌توانند چیزهایی را ببینند که شما نمی بینیدو بخاطر داشته باشید خانواده و دوستانتان شما را دوست دارند و شما را به خوبی می شناسند و این را نیز فراموش نکنید که عشق ممکن است شما را کور بکند و ایرادهایی را که طرف مقابلتان دارد را نبینید، با گوش دادن به نظرات خانواده و یا دوستان صمیمی تان بهترین انتخاب را انجام بدهید.

 

آیا آنقدر عصبانی می شود که از او میترسید؟

واکنش بروز خشم در افراد متفاوت است، مخصوصاً در مردها نسبت به زن ها بیشتر نمود پیدا می‌کند و این کاملاً طبیعی میباشد. اگر واکنش او موقع عصبانیت به شدت شما را می ترساند این علامت خوبی نیست. او نمی‌تواند خودش را کنترل کند، پس ممکن است در آینده هنگام عصبانیت به شما صدمه بزند، پس لطفاً همین حالا این رابطه را تمام کنید و هرگز فکر نکنید که با ازدواج کردن شرایط خوب خواهد شد بلکه شرایطی سخت تر و بدتر منتظر شما خواهد بود.

 

آیا آنقدر به شما نیاز دارد که احساس می کند بدون شما نمی تواند زندگی کند؟

اگر او نمیداند بدون شما چگونه شاد و راضی باشد این را مطمئن باشید بعداً با شما هم شاد و راضی نخواهد بود بله حتی با شما !!

شاید فکر کنید خیلی رمانتیک است که او نتواند بدون شما به زندگی اش ادامه بدهد، اما این نشان‌دهنده ناتوانی های بسیار زیادی در او است. منطق رومئوژولیتی به درد زندگی واقعی نمی خورد. این را بدانید که شما هرگز مسئولیت رفع نیاز و یا بخشیدن شادی به یک نفر رو او ندارید. هیچکس نمی‌تواند چنین مسئولیت سنگینی را قبول کند پس اگر در چنین شرایطی هستید بهتر است از او همین الان فاصله بگیرید .

 

آیا مدام از شما میخواهد که در جمع های خانوادگی و دوستانه خود شرکت نکنید؟

اگر او شما را تحت فشار می‌گذارد که روابط خود با دیگران و دوستانتان را قطع کنید، پس بدانید که در محدوده خطرناکی قرار گرفته اید. یکی از علامت های اصلی کسی که کنترل کننده و شکاک است این است که همیشه می خواهد شما را از کسانی که دوستتان دارند و یا دوستشان دارید جدا کند.

آیا در مورد آینده خود با او نگران هستید؟

طبیعی است که در یک رابطه به دنبال نشانه هایی بگردید که به شما این اطمینان را بدهد که یک زندگی سالم و عاشقانه ای و همچنین خیلی محکم و استواری با او خواهید داشت. گاهی هیجان ها و اضطراب ازدواج می‌تواند تمام فکر و تصمیم‌گیری تان را مشغول کند، اما اگر موضوعاتی مدام ذهنتان را مشغول خود می‌کنند و هنوز برای آنها جوابی پیدا نکرده اید که آیا در آینده زندگی خوبی خواهید داشت یا نه، احتمالاً در این میان مشکلی اساسی وجود دارد، پس بیشتر فکر کنید و تصمیم جدی در این رابطه بگیرید.

 

سوال هایی که در این مقاله مطرح شد به شما کمک می‌کنند که از آسیب زندگی‌تان در آینده پیشگیری کنید. هیچ کسی کامل نیست اما یک سری از چیز ها بدون تردید در ازدواج بسیار ناخوشایند هستند و ممکن است شما را در آینده رنج بدهند. این نکته را هرگز فراموش نکنید که با این که ممکن است ترک یک رابطه بسیار دردناک برایتان باشد، اما دردناک تر از آن طلاق و جدایی پس از چند سال زندگی مشترک با هم هست .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.