#


چگونه مکانیسم عمل آمیزش در مردان انجام می شود؟

19 می 2019 بدون نظر 3013 بازدید

چگونه مکانیسم عمل آمیزش در مردان انجام می شود؟

انجام عمل جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید پی در پی انجام بگیرد و عبارتند از: هوش آمیزشی ، نعوظ ، مقاربت و انزال. چهار عوامل مهم مذکور در فوق برای آمیزش لازم است و مانند سلسله زنجیر به هم ارتباط دارند. و اگر یکی از رشته های زنجیر پاره شود عوامل رابطه بهم میخورد و ناتوانی جنسی به وجود می آید حال ممکن است نقصی در یک یا دو و یا همه این عوامل باشد که در زیر شرح می دهیم.

الف) فقدان هوس آمیزشی

ممکن است شخص بکلی فاقد تمایل جنسی باشد که در ناتوانی های حقیقی مشاهده می شود که گاهی از دوره بلوغ وجود دارد و طوری است که این اشخاص ابدا اطلاعی از امر آمیزشی ندارند.

پاره اوقات فقط میزان هوس کم شده است و حتی بعضی از مردان با تصور و مشاهده عکس زن تمایل پیدا میکنند ولی در برخورد با طرفيه هوس از بین می رود. ضمنا باید دانست عدم تمایل همیشه باعث عدم نعوظ نمی شود و بعضی افراد با وجود اینکه این هوس را چندان ندارند اغلب و مخصوصا صبح ها دچار نعوظ می شوند.

ب) فقدان نعوظ

این مواردی است که زیاد پیش می آید که شخص هوس دارد و گاهی هم هوس بسیار شدید است اما نعوظ حاصل نمی شود تا رابطه جنسی انجام بگیرد.

عدم نعوظ ممکن است کامل یا نسبی باشد و گاهی شخص به تنهایی خوب است ولی در آمیزش نعوظ میسر نمی گردد و پاره اوقات حین عمل و با بعضأ در خواب از بین می رود.

ناتوانی جنسی

ج) فقدان تمتع

بعضی از مردان دارای نعوظ طبیعی بوده ولی لذت زیادی از این امر ندارند و حتی ممکن است رضایت طرف را کاملا فراهم کنند بدون اینکه خود متمتع شوند. مثلا جوان که ازدواج کرده بود و ماههای اول از خواب های عاشقانه بیشتر از رابطه جنسی با زنش لذت می برد تا اینکه پس از چند ماه به زندگی زناشوئی عادت کرده و از این راه بطور کامل متمتع می گردد.

د) فقدان انزال

اختلالات در انزال مانند نعوظ بسیار زیاد است و مخصوصا انزال سریع و قبل از وقت که با اولین تماس حاصل می شود و اسباب ناراحتی و نارضایتی طرف می گردد و گاهی هم بالعکس طولانی است که نتیجه علل مختلف مخصوصأ عدم تمتع کافی است.

پاره ای اوقات اساسأ انزال وجود ندارد. در تمام اقسام و اشکالی که در فوق ذکر شد گرچه با هم فرق دارند ولی در اساس به هم ارتباط دارند که آقای دکتر شرح می دهد.

حال ما از دکتر… علل ناتوانی جنسی را می پرسیم او اظهار می دارد علل بسیار زیاد است ولی به طور کلی ما آنها را به دو قسمت مهم تقسیم میکنیم:

١- علت مکانیکی که مربوط به جسم و اعضاء آمیزشی و بیماریها است.

۲- علت روانی که مربوط است به تمام انواع و اقسام عکس العمل های فکری و عصبی و خوف و غیره.

علل مکانیکی

در این موارد ممکن است نقص مادرزادی و تشریحی و یا نقص در ترشحات غدد داخلی باشد. (زیاد دیده می شود). نقص مادرزادی بسیار نادر است و به خوبی قابل تشخیص می باشد مثلا عضو مردانه بسیار کوچک است و یا ضایعانی در نتیجه بیماری و حادثه پیش آمده است که خود بیمار پزشک را مطلع می دارد.

– آقای دکتر آیا از این قبیل بیماری هایی که سبب ناتوانی جنسی می شوند زیاد است؟

خیر بسیار نادر است و مخصوصا اینکه برای همیشه شخص را ناتوان کند غیر از مواردی که به کلی عضو مردانه از بین برود. بین این بیماری ها می شود ضایعاتی که در مجرای ادرار بروز می کند و سبب اشکال انزال می گردد و یا ضيق مجرا و یا ضایعات در قسمت جسم اسفنجی را نام برد.

آیا ورم غدد نکنه (اوریون) سپی ناتوانی جنسی می شود؟

خیر، اگر اوریون در دو بیضه باشد سبب عقیم بودن می گردد ولی به هیچ وجه در مکانیسم عمل آمیزشی دخالت ندارد. فقط در این موقع نطفه مردانه وجود ندارد.

– عوارض پروستات چطور؟

نه چندان، ما عده زیادی را می شناسیم که پروستات آنها عمل شده بدون اینکه اثری روی این قسمت داشته باشد. ناتوانی جنسی شاید به علت بعضی از بیماریهای عصبی مانند فلج عمومی، ضایعات در مغز حرام و غیره پیش آید که بسیار کم است.

آقای دکتر آیا اختلالات ترشحات غدد داخلی در این امر دخالت دارند؟

بسیار، چون عمل آمیزش تحت نظارت مستقیم غدد مردانه (بیضه ها) می باشد پس هر نوع صدمه که به این غدد وارد شود اثر زیادی روی اعضاء آمیزشی دارد و در واقع تقريبا كليه ناتوانی جنسی حقیقی از ناحیه غدد است و بسیار مشاهده میشود که مردان در سر بلوغ از حیث جسم و روان شبیه اطفال بوده صورت ظاهر آنها مانند زنان است، پوست بدنشان لطیف بوده، موی کم در بدن داشته و تمایل به چاقی دارند. ممکن است حجم بيضه طبیعی است ولی ترشح آنها کم است و فاقد هورمونی است که سبب تولید هوس و نعوظ شده به طور کلی تمام دستگاه مکانیسم را به کار اندازد. . آیا در موقع آمیزش اگر ناتوانی بروز کند باز ممکن است از ناحیه هورمون باشد؟

البته و بسیار هم زیاد است مخصوصا اگر غیر از غدد آمیزشی سایر غدد هم ترشح کافی نداشته باشند مانند غدد تیروئید و هیپوفیز و فوق کلیه چون این غدد همکاری نزدیک با هم دارند و اگر اختلال در یک غده باشد به سایرین هم سرایت میکند. به همین جهت اگر مثل اختلال در غده هیپوفیز و یا تیروئید باشد ممکن است سبب ناتوانی شود. معمولا ناتوانی های کامل مربوط به اختلال ترشحات غددی است.

عادات بد و زیاده روی در سن جوانی

اشخاصی که به پزشک مراجعه می کنند و مبتلا به ناتوانی جنسی هستند تصور میکنند این پیش آمد به علت افراط در عمل آمیزشی است که در موقع جوانی به آن عادت داشته اند در صورتی که این تصور صحیح نیست چون آن عادات اولیه و افراط در سن جوانی تاثیر مستقیم در ناتوانی جنسی ندارد (مگر مواردی که به وسیله داروهای خاص و وسایل مصنوعی تولید قوه باه نمایند اما پرهیز و عدم آمیزش به مدت طولانی خود سبب ناتوانی جنسی می شود و می توانیم در این مورد زندانیان را مثال زنیم که در نتیجه جسمی و عدم آمیزش مبتلا به ناتوانی می گردند.

دیگر روابط غیرطبیعی مثلا آنهایی که برای جلوگیری از بارداری خارج از موضوع انزال میکنند ممکن است به تدریج مبتلا به کمبود قواء شهوانی و ناتوانی گردند.

خستگی عمومی و کوفتگی اعصاب

بیشتر ناتوانی های جنسی موقتی از ناحیه اعضاء عمومی بدن است مثلا اغلب ناخوشی ها سبب ضعف اعصاب و در نتیجه ضعف قواء آمیزشی می شود، آنهایی که مدتی بیمار بوده اند و حتی سرشت بسیار قوی داشته اند می دانند چگونه دچار ضعف و سستی می گردند. قواء شهوانی به تدریج مانند وظایف سایر اعضاء بدن برقرار می گردد ممکن است نعوظ اولین علامت بهبودی باشد.

گرفتگی دماغی و عصبی از خستگی جسمانی بیشتر روی این قسمت اثر دارد و آن مقدار ذخیره و نیرویی را که برای اجراء عمل جنسي لازم است مختل می سازد. اشخاصی که کارهای دماغی دارند ممکن است از نظر کیفیت و چاپلوسی کامل باشند ولی از نظر کمیت و قدرت بسیار ناچیز هستند.

بعضی از مردان پس از عمل زناشویی و حتی در حین عمل دچار خوابه شدید می شوند که بیشتر بعلت پایین آمدن فشار خون است و یک نوع ناتوانی جنسی است که در خستگان جسمی و فکری بیشتر مشاهده میشود.

الكل و دخانیات ناتوانی را تشدید می کند

همه می دانند که مخدرات از قبیل تریاک، مرفین، هروئین یاکوکائین و غیره گرچه موقتا محرک شهوانی می باشند ولی بالاخره شخص را دچار ناتوانی جنسی میکنند الکل هم این اثر را دارد. بسیاری از افراد اظهار می دارند نوشابه الكلي سبب تحریک شهوانی در آنها می شود. ممکن است این ادعا صحيح باشد و مخصوصا شراب در ایجاد شهوت مختصر مؤثر واقع گردد. اولا خوردن الکل و شراب در دین مقدس ما حرام می باشد و خوردن مشروبات الکلی گناه بزرگی به حساب می آید. ثانیا به مرور پس از این که شخص به الكل عادت کرد علاوه بر اینکه معتاد می شود اثرش هم از بین می رود و بسیاری از محرومین روابط جنسي الكلبکهای مزمن هستند که نمی توانند به طور عادی رابطه جنسی را | انجام دهند و مجبور میباشد به وسایل مصنوعی و غیر طبیعی بهره مند شوند.

کافور، برومور، کلیه داروهای مسکن و سالیسیلات دو سود و آرسنیک حس شهوانی را کم می کنند و بدوبیسموت و پتاسیم عمل انزال را سریع می نماید.

– آقای دکتر شما قبلا اظهار داشتید که علت روانی هم وجود دارد؟

بسیار زیاد. روح دخالت مهمی در این امر دارد، از ده نفر افراد ناتوانی که به پزشک مراجعه می کنند هشت تا نه نفر آنها به علت روانی می باشد و در آنها تحریک جنسی وجود ندارد و ما در بالا گفتیم اولین عامل رابطه جنسی تمایل است و هر چه سن زیادتر میشود دخالت روانی بیشتر می گردد.

در ۲۰ سالگی طرف برای مرد چندان مهم نیست ولی در ۴۰-۳۵ سالگی چنین نیست. به علاوه سردی زن اغلب سبب ناتوانی مرد می شود دیگر عادت در امر زناشوئی زندگی یکنواخت به تدریج باعث ناتوانی جنسی مرد می گردد از طرف دیگر جهالت زن و مذمت و حسادت وی نسبت به شوهر می تواند ناتوانی موقتی را به ناتوانی دائمی تبدیل نماید.

مردان هم در این قسمت می توانند مقصر باشند و پاره اوقات عقده حقارت سبب ناتوانی می گردد. مثلا اگر یک دفعه به عللی نتواند امر زناشویی را انجام دهد این موضوع تولید فکر و خیال نموده ممکن است بعد هم این تصور که دیگر قادر نیست ناتوان گردد

بعنوان مثال دکتر چنین می گوید:

مرد جوانی با زنی که وضع مالی و زندگی او به مراتب بهتر از خودش بود ازدواج می کند و در اولین برخورد مبتلا به ناتوانی جنسی می شود در صورتی که سابقا كاملا طبیعی بود و به من مراجعه کرد و او را به یک روانشناس معرفی کردم و علت را عقده حقارت تشخیص داد چون زن از حیث مالی به او برتری داشت.)

خوف از مجازات

یکی از علت های دیگر ناتوانی بیم از مسئولیت و مجازات و مخصوصا کمپلکسی مرد در مقابل زن به علت تقصیر است و این بیم و هراس در ضمیر او چنان رخنه کرده است که هرگاه به فکر آن بیفتند مبتلا به این حالت می شود.

ترس

راننده – یکی از عوامل مهم ناتوانی ترس است نه تنها ترس جسمانی بلکه خوف روانی و اخلاقی که مهمتر از سردی است، هر کس در دوره زندگی و معاشقه دچار یک نوع وحشت و ترس شده است. مثلا از ناحیه شوهر حسود یا پدر و مادر دختر و غيره و همین خاطره ممکن است او را ناتوان کند. مثلا اگر شما با دختر مو قرمزی که از او خاطراتی توام با ترس داشته اید هرگاه عيال شما تصادفا موهای قرمز داشته باشد همین خاطره و تفکر شاید سبب ناتوانی شود.

تعلیمات نامناسب و جهالت

یکی از علل ناتوانی جنسی ممکن است تعلیمات نامناسب باشد. در این مورد نیز ترس، نقش بزرگی دارد مثلا پسر جوانی تعلیم یافته که امر آمیزش خجالت آور بوده و یا باید تحت شرائط خاصی انجام بگیرد و این فکر به اندازهای در او تسلط یافته و جنبه اخلاقی پیدا کرده است که حتی پس از زناشویی هم با زن رسمی خود قادر به اجراء رابطه جنسی نبوده است.

پس ملاحظه می کند تا چه اندازه تعلیمات کافی در مدرسه و توضیحات پدر و مادر در امر آمیزش برای آینده جوان مؤثر است.

درمان

ما حال قسمت مهم را که مربوط به درمان است از دکتر د. – سؤال میکنیم و می پرسیم آیا ناتوانی جنسی درمان دارد و او بدون تأمل می گوید:

– بلی، غیر از مواردی که شخص به کلی فاقد اعضاء آمیزشی است که بسیار نادر می باشد، تمام اقسام ناتوانی جنسی قابل درمان است به شرطی که علت آن کاملا کشف شود.

گرچه زندگی منحصرا مخصوص رابطه جنسی نیست و مردانی را می شناسیم (مانند کشیش ها) که تمام عمر خود را وقف روحانیت و عقاید مذهبی می نمایند و این عده را نمی شود ناتوان جنسی نامید و در آنها ترشحات هورمونی به جای تولید نسل صرف تقویت انرژی می گردد. آنچه مهم است و باید بدانید آن است که هورمون جنسی برای منظور واحدی نیست بلکه این هورمون سایر غدد ترشحات داخلی را هم به کار می اندازد که نقش مهمی در تعادل و سلامتی بدن دارند به همین جهت یک مرد ناتوان نمی تواند کاملا سالم و نیرومند باشد، حال عمومی او رضایت بخش نیست، از نظر روحی هم چندان بشاش نبوده اغلب متأثر است.

پس تقویت نیروی آمیزشی در واقع تقویت تمام بدن و سالم کردن شخص می باشد.

متأسفانه اغلب مردم به جای اینکه به پزشک متخصص رجوع نمایند خودسرانه اقدام به درمان می نمایند و از داروهای مجهول و مختلف به کار می برند و اتفاقا عده بسیاری از ناتوانان که به پزشکان متخصص مراجعه مینمایند آنهایی هستند که از این قبیل داروها استعمال کرده اند، عناصری که در این داروها وجود دارد بی اثر نیستند و سبب احتقان شدید عروق دموی لگن خاصره و اعضاء آمیزش میگردند اما این میل الدم باعث خستگی فوق العاده قسمت مربوطه شده بعدا ناتوانی تولید می نماید چه بسا عده زیادی که ناتوانی موقتی و زودگذر داشته در نتیجه خوردن این داروها مبتلا به ناتوانی همیشگی شدهاند به علاوه این افراد متصل متوسل به داروهای مختلف می گردند و هر روز یکنوع تازه از آن را مصرف میکنند که همین مضرات را دارد. عده زیادی از شیادان پزشک شما از این راه استفاده سرشاری می کنند که جز ضرر برای جامعه فایده ندارد.

پس در این صورت آقای دکتر داروهای مجاز و حقیقی کدامند؟

اگر علت از ناحیه ترشحات غددی باشد (اغلب به این علت است) استعمال هورمونها اثرات بسیار رضایت بخشی دارد. مخصوصا آنهایی که از اول مبتلا به ناتوانی جنسی بوده اند در اشخاصی که به تدریج به این حالت می شوند این قبیل درمان نیز مؤثر است.

– آیا می شود به وسیله پیوند بیضه اصول و رونوف درمان کرد؟

نه چندان این قسم پیوند که مدتی معمول شد چون مفید نبود یعنی زیاد دوام نداشت دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و امروز بیشتر درمان به وسیله تزریق یا کاشتن هورمون در زیر پوست (به شکل قرص های کوچک قوی که قابل حل بود و چندین ماه اثر دارد) انجام می شود.

بدین ترتیب می توانند هم جلوگیری از ضعف قوای جنسی نموده و هم آن را درمان نمایند تا موقعی که بیضه ها وظیفه خود را به طور طبیعی انجام دهند پاره اوقات علاوه بر ترشح غدد بیضه از هورمون غده هیپوفیز یا تیروئید و یا فوق کلیه نیز استفاده میکنند تا اینکه تعادل و اجرای وظایف کلیه غدد برقرار گردد.

هرگاه علت از ناحیه اعصاب و روان باشد درمان هورمونی ابدا فایده ندارد.. . آقای دکتر آیا داروهای مقوی و محرک روی اعضای آمیزشی اثر دارند؟

بلی، به شرطی که به میزان محدود و با نظارت پزشک استعمال شود به همین منظور از داروهای تقویت اعصاب سمپاتیک مانند آدرنالین، افدرین یا محرک پاراسمپاتیک رین و ژابوراندی و غیره تجویز می شود هم چنین از داروهای تقویت بخش عمومی بدن از قبیل فسفر، استرکنین، ویتامین ها، آهک واقسام دیگر مصرف می گردد.

به طور کلی شخص مبتلا به ناتوانی جنسی باید تسکین یابد نه اینکه تحریک شود.

گرچه این اظهارات به نظر شما عجیب است ولی صحت دارد چون این افراد اغلب مبتلا به هیجان و اضطراب بوده و به طور کلی عصبانی هستند پس اگر ما رفع اضطراب و عصبانیت را نماییم تعادل و اعمال اعضاء مرتب و متعادل می گردد.

به همین منظور باید به داروهای مقوی و محرک از داروهای مسکن مانند برومو گاردنال و یا عصاره نباتات مثل سنبل الطیب پاسی فلورین و گل گاو زبان و غیره اضافه کرد.

درمان فیزیولوژیکی

و یک نوع درمان عبارت از سوزندان یک نقطه مخصوص مخاط داخل بینی است که درمان مرکزی Cenrotherapie نامیده میشود که نتیجه بسیار خوبی در فقدان نعوظ می دهد به هر حال این عمل هیچگونه ضرری ندارد به شرطی که به دست پزشک ماهر انجام شود چون در بینی نقطه خاصی وجود دارد که ارتباط مستقیم با اعضای آمیزشی دارد و باید همان نقطه را بسوزانند دیگر سوزن زدن به طریق ژاپونی Acupuncture نیز گاهی مؤثر است.

همچنین درمان برقی به وسیله موج کوتاه، دیاتومی و غیره تا اندازهای اثر دارد

بهداشت جسمانی

حین درمان توجه به بهداشت ناتوانان جنسی نیز مهم است که از یک طرف باید او را تقویت کرد از طرف دیگر تسکین داد. از این نقطه نظر غذا سبک و مقوی باشد و بهتر است از گوشت های سرخ ماهی، تخم مرغ، سبزیجات تازه بیشتر بخورند. سبوس و حبوبات و نان کمتر مصرف نمایند. وزن شخص باید تحت کنترل قرار گیرد و اگر چاق می باشد با رژیم خاصی به وزن طبیعی درآورده و نباید فراموش کرد که چاقی یکی از علل مهم ناتوانی جنسی است

استعمال الكل باید منع شود، چای و قهوه کمتر مصرف گردد، از همه مهمتر موضوع خواب است و بیشتر ناتوانایی به علت کمخوابی میباشد و بهترین حالت این است که شخص مدت لازم بخوابد و اگر لازم باشد حمام نیمه گرم، مالش و داروهای خواب خفیف به کار برند. دیگر حرکات بدنی به طور ملایم مفید است و مخصوصا توصیه میشود از هوای آزاد و پاک استفاده شود که فوق العاده مؤثر می باشد.

بهداشت روانی

چنانکه در بالا به دفعات اشاره کردیم بیشتر ناتوانی ها علل روانی و دماغی دارد و باید در این قسمت از شخص معاینه کامل به عمل آید تا اقدام به درمان شود برای این منظور لازم است قبلا با پزشک قابل اعتماد و یا با پزشک خانوادگی مشورت به عمل آید و در این موقع باید بیمار بدون پرده پوشی از تمام گذشته ها و عادات و طرز زندگی خود پزشک را مطلع سازد تا بلکه با کمک همدیگر علت اصلی روانی کشف شود و گاهی فقط کشف علت برای درمان کافی است و خود به خود این حال مرتفع می شود.

شخص باید در محیط آرام و ساکت زندگی و معاشرت با اشخاص قابل اعتماد نیز اهمیت دارد که بدین طریق رفع همه گونه نگرانی و خیالات شده وضع عادی و طبیعی برقرار گردد.

موضوع تخت خواب آقای دکتر آیا لازم است تخت خواب زن و شوهر یکی باشد؟

حتما ضروری نیست ولی بهتر است یکی باشد به شرطی که خواب طرفين مختل نشود در این صورت لازم است جداگانه بخوابند یعنی از تخت مضاعف استفاده نمایند. به نظر من از همه بهتر تخت خواب بزرگ دو نفری است که بتوانند از هر حیث راحت باشند.

هم آهنگی بهتر است

– آقای دکتر هماهنگی زن و شوهر لابد ضروری است؟

البته و این اولین شرط و مهمترین عامل رابطه جنسی است. حال اگر زن و شوهر در نتیجه عشق با هم ازدواج کرده اند چندان اشکالی وجود ندارد و آنها سعی خواهند کرد از نظر جسم و روانی هماهنگی کامل داشته باشند و به نظر آنها آمیزش فقط تفریح و تمتع آنی نیست بلکه اختلاط آنها با هم یک فرد واحد به وجود می آورد. ولی اغلب زناشوئی از راه عشق و محبت نیست و اگر هم باشد ممکن است دوام نکند و تغییراتی در اخلاق و رفتار زن یا شوهر بروز کند که بحث جداگانه و طولانی دارد و به عقیده من ناتوانی جنسی به خوبی قابل درمان بوده فقط کافی است شما به تنهایی و یا هر دو بخواهید معالجه شوید در این صورت مطمئن باشید که به نتیجه می رسید.

نصایح به مردان

1- هرگاه یک دفعه مبتلا به ناتوانی جنسی شدید آنچه نباید کرد:

– سرخود از معجون ها و داروهای شهوت آور مصرف نکنید.

– خود را به این عمل مجبور نکنید که نتیجه معکوس است.

– فکر نکنید که عوض نمودن طرف مفید است چون اغلب اوقات برعکس است.

– از نظر جسمی و فکری خود را زیاد خسته نکنید.

آنچه باید کرد

  • نگران نباشید برای هر شخصی گاهی این موضوع پیش می آید.
  • سعی کنید در آن باره فکر ننمائید و بدانید دوباره طبیعی می شود.
  • با پزشک مشورت کنید و تمام حقایق را به او بگویید.
  • خود را تحت درمان قرار دهید و حوصله برای تأثیر دارو داشته باشید.

۲- هرگاه تکرار شود

آنچه نباید کرد

  • زیاد قهوه و چای ننوشیده از الكل اجتناب نمایید، کمتر سیگار بکشید.

آنچه باید کرد

  • اقلا ۸ ساعت بخوابید و اگر لازم باشد داروی خواب آور گاهی استعمال کنید.
  • صبح و غروب یک دوش نیمه گرم بگیرید و ضمنأ ناحیه لگن خاصره را خوب ماساژ دهید.

نصایح دکتر به بانوان

1- هرگاه شوهر شما مبتلا به عدم ناتوانی جنسی می شود.

آنچه نباید کرد

– اوقات تلخی ننمایید و مخصوصا شوهر را در این باره مسخره نکنید

– به خود اذیت و آزار ندهید، ممکن است این حالت، بعدها تکرار نشود آنچه باید کرد

– این موضوع را کاملا طبیعی بدانيد (واقعا هم گاهی طبیعی است)

– ناراحتي و يأس خود را بروز ندهید حتی اگر هم شدید باشد.

۲- هرگاه ناتوانی جنسی تکرار شود.

  • در این حالت شوهر را ریشخند ننمایید.
  • تصور نکنید که او شما را فریب می دهد
  • یا شما را دوست ندارد.
  • به صحنه های حسودی متوسل نشويد.
  • سعی نکنید به وسیله تمایل به مردان دیگر او را به این عملی سوق دهید.
  • از این پیش آمد خود را در آتیه سرد جلوه ندهید
  • از این موضوع به کسی حتی دوستان نزدیک صحبت نکنید
  • توصیه نمایید که به پزشک مراجعه نماید
  • با کمال محبت و عشق با او در این موقع عمل کند
  • با ملایمت و خوشرویی رفتار نمایید.
  • سعی کنید او را به هوس های تازه جلب کنید.
  • نشان دهید که هیچگونه تغییراتی در زندگی زناشویی پیش نیامده است.
  • محیط منزل را برای زندگی ساکت و آرام آماده سازید.

ورزش و قوای جنسی

گرچه خستگی مفرط بدن و ورزش های زیاد و سنگین تمایل و قوای جنسی شخص را کم می نماید ولی در عوض حرکات بدنی و ورزش های خفیف روزانه آن را زیاد می کند. تردیدی نیست که حرکات عضلانی و احتراق عمقی بر روی غدد داخلی اثر بسیار خوبی دارند، مرد یا زن که بدن خود را به وسیله ورزش و حرکت کافی نرم نگاه می دارند جوانی خود را بهتر حفظ نموده و می توانند شرایط زناشویی را کاملتر انجام دهنده او داد .

هرگونه ورزش مفید است به شرطی که خستگی عمومی و موضعی تولید نکند و به وسیله ورزش نوسان قلب و حرکت ریه ها علاوه شده در نتیجه فعالیت تمام اعضای بدن بهتر و بیشتر می شود دیگر استخوان ها و مفاصل نرم و چابکتر می گردند و بهتر وظایف خود را انجام میدهند. مثلا اگر ستون فقرات نرم نباشد سنگینی بدن را به خوبی تحمل نکرده خم میشود و در نتیجه علائم پیری زودتر ظاهر می گردد به علاوه پس از ورزش اعصاب و غدد ترشحات داخلی بهتر وظیفه خود را ایفاء می نمایند.

غذا هم در این امر دخالت کلی دارد و باید شخص تا می تواند مقدار زیادی ويتامين (ب) صرف نماید دیگر اسید پانتونیک (جزء دسته ویتامین مپ) و پاراأمينوبنزوئیک که ویتامین های مخصوص ضدسفید شدن مو بوده قواء جنسی را نیز تقویت می نمایند. ماست هم یکی از غذاهای مناسب و خوب است که در بدن باکتری های لازم خاصی تولید می کند و به همین علت اهالی بلغارستان در نتیجه خوردن آن عمر طولانی می نمایند.

ويتامين (آ) اثر نیکوئی روی غده پروستات و تخمدانها دارد. ویتامین (ث) و ویتامین (ای) هم مفید می باشد. مخصوصا ویتامین اخیر برای قوه باه و جلوگیری از عقیم شدن تأثیر نیکی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *