#


نکاتی که درباره پورشه 918 اسپایدر وجود دارد

پورشه918 اسپایدر
19 سپتامبر 2017 بدون نظر 2043 بازدید

نکاتی که درباره پورشه 918 اسپایدر وجود دارد

نکاتی که درباره پورشه 918 اسپایدر وجود دارد

در بین تمام خودروهای پورشه خودروی مدل 918 اسپایدر از برند پورشه به عنوان نقطه عطف به حساب می آید. این خودرو در دنیای تکنولوژی اتومبیل ها یک اثر به یاد ماندنی حساب می شود. ولی بهتر است که چیزهایی که در مورد این خودرو گفته نشده است را مرور کنیم.

این خودرو با قیمتی معادل 845000دلار به فروش می رسد که شرکت پورشه با فروش این خودروها از لحاظ مالی ضرر می کند. این نکته اصلا جای تعجب ندارد زیرا ماشین های سوپر اسپرت سود زیادی ندارند. با اینکه خودروهای هیبریدی سیستم های پیچیده تر، تکنولوژی های پیشرفته تر و عملکرد قوی تری دارند ولی سودهی آن ها بسیار پایین است. هیچ کدام از مسئولان شرکت پورشه در مورد بودجه مدل 918 اسپایدر هیچ اطلاعاتی نمی دهند، اما وقتی با هر کدام از کسانی که در آن شرکت کار می کنند صحبت شده است همان موضوع تکراری را بازگو می کنند و تمام حرف شان این است که پورشه 918 زیر قیمت به بازار عرضه می شود ولی طراحی و ساخت این مدل ماشین با قیمت بالایی به دست می آید.

اتومبیل پورشه مدل 918 یک خودروی ساده به حساب نمی آید. برای اجرایی کردن سیستم ها مختلف این خودرو نیاز به توان محاسباتی بالایی دارد. این خودرو مانند اتومبیل های دیگر دارای سیستم مدیریت موتور، سیستم صوتی و تصویری و کنترل پایدار می باشد، اما مدیریت سیستم های ترمز، خنک کننده و چند سیستم دیگر در این خودرو توسط سیستم الکتریکی این اتومبیل انجام می شود. برای معرفی این خودرو در رسانه ها یک مدل از آن تولید شد. هنگامی که این خودرو تولید شد، تا این هنگام معلوم نبود که بسته بندی نهایی آن چگونه است. شرکت پورشه این اتومبیل را به سادگی تولید کردند تا معلوم شود که در دنیای واقعی این سیستم پیشرانه خودرو چگونه می خواهد کار کند.

پورشه918 اسپایدر

پورشه918 اسپایدر

درون این خودرو سخت افزارهای کامپیوتری زیادی قرار دارد. مهندسین این خواتومبیل از یک جعبه آلومینیومی برای قرار دادن تمام قطعات این خودرو استفاده کرده اند. اگر بخواهید این خودرو را تعمییر کنید با آن را دو قسمتش کنید.

قالب فیبر کربنی خودروی پورشه 918 اسپایدر دارای دو قسمت است: یک قسمت برای نگهداری موتور اتومبیل و قسمت دیگر کابین سرنشینان. برای اینکه بتوانید این خودرو را تعمییر کنید باید مانند پورشه Carrera GT آن را به دو قسمت تبدیل کنید. جدا کردن این دو قسمت از هم در بسیاری از موتور سیکلت ها و ماشین های مسابقه ای را در بر می گیرد، اما برای اتومبیل های خیابانی و یا اسپرت ها خیلی کم است.

مهندسان خودروی پورشه گفته اند که برای انجام تعمییرات جزئی می توانید این کار را انجام ندهید. اما منظور آن ها از تعمییر جزئی فقط عوض کردن شمع های موتور است. به این نکته توجه کنید که در این اتومبیل هیچ تسمه ای به کار نرفته است و زنجیرها میل بادامک های این خودرو را می چرخانند. پس نتیجه می گیریم که این خودرو نیازی به عوض کردن تسمه تایم و یا تسمه دینام ندارد. این یک نکته بسیار خوبی بود چون ممکن بود برای تعویض آن ها مجبور شوید موتور خودرو را جدا کنید.

سیستم ترمزی که در پورشه 918 به کار رفته است نسبت به ماشین اولیه شما بسیار هوشمندتر و پیچیده تر است. این نکته در تمام خودروهای هیبریدی به این شکل است و ترمزهای پورشه 918 باید به جز نگه داشتن اتومبیل کارهای متعدد دیگری را هم انجام دهد.

این ترمزها باید به باتری ها کمک کنند تا شارژشوند، بین سیستم ABS ارتباط برقرار کند و باعث پایداری سیستم کنترل خودرو شود، در کل این خودرو باید عملکردهای مناسبی داشته باشد. ترمزهای پورشه معمولاً به حس فوق العاده معروف هستند. آن ها یک پدال پر قدرت و قوی دارند که عملکرد آن در هر شرایطی به خوبی ارائه می شود.

پورشه918 اسپایدر

پورشه918 اسپایدر

در این خودرو از قطعه ی دیگری استفاده شده است که به آن خازن سیال گفته می شود و این قطعه در قسمت دماغه اتومبیل وصل شده است. در هنگام ترمز اگر از نیروی کمتر از 0.5 استفاده شود سیستم خودرو برای شارژ کردن باتری های خود از موتورهای الکتریکی کمک می گیرد.

در این قسمت از خازن به عنوان یک مخزن سیال استفاده می شود. این قطعه برای اینکه بتواند پدال ترمز را در زمان تغییر حالت پایداری حفظ کند و آن را در هر زمانی و تحت هر شرایطی برای راننده پیش گویی کند.

یکی از مهندسان پورشه گفته است که فقط 95% کالیبراسیون سیستم ترمزی پورشه مدل 918 تکمیل شده است.

داخل این اتومبیل برای تعدادی از اشخاص شایسته و آسوده نیست. صندلی های این خودرو را می توانید به جلو و عقب تنظیم کنید اما تنظیم ارتفاع آن مقدور نمی باشد و شما نمی توانید آن را کم و زیاد و یا خم کنید. فرمانی که در این ماشین به کار رفته است تلسکوپی می باشد ولی امکان کج شدن آن نیست. به دلیل آن که کنسول مرکزی پورشه918 بلند و ستون شیشه به سر شما نزدیک است، افرادی که قدشان حدوداً 178 سانتی متر است به سختی می توانند در این ماشین بنشینند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.