آشنایی با رنو کراس اوور City K-ZE

در نمایشگاه شانگهای چین رنو از خودروی جدیدی به نام City K-ZE رونمایی کرده است. این خودرو از مجموعه خودروهای برقی بوده است و در بازارهای چین به فروش خواهد رسید. این خودرو از مجموعه شاسی بلندهای بسیار کوچک کراس اوور است که قیمت ان نیز در مقایسه با سایر شاسی بلندها بسیار کم تر است.

این خودرو هنوز وارد بازارهای اروپایی نشده است اما درنظر دارد تا سال 2021 وارد این بازارها نیز شود. شرکت رنو در این باره بیان کرده است که روی این مساله در حال مطالعه است تا بداند که در کدام بازارها بعدها City K-ZE را عرضه کند.کشورهایی که برای عرضه این محصول نیز بسته به علاقه مشتری و جامعه هدف آن ها انتخاب خواهند شد.

هنوز مشخصات دقیق این خودرو بیان نشده است و تنها یک مدل مفهومی از City K-ZE ارائه شده است که به بررسی ویژگی های همان در ادامه می پردازیم.

مشخصات فنی و ظاهری City K-ZE

مدل مفهومی City K-ZE می تواند به یک بار شارژ شدن به میزان 250 کیلومتر را حرکت کند. رنو بیان کرده است که این خودرو را می توان برای سفرهای درون شهری مورد استفاده قرار داد. درست است که هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است اما بیان شده است که در زمان عرضه آن قیمت این محصول مناسب خواهد بود.

می توان گفت داخل این خودرو مانند رنو کوئید است و شامل امکاناتی مثل نمایشگری به بزرگی هشت اینچ ، صفحه نمایشی برای بازی با بهره گیری از ناوبری ماهواره ای بوده است. همین صفحه نمایش باعث می شود فضای داخلی این خودرو نیز مدرن تر باشد. البته باید بدانید این مانیتور که در این خودرو وجود دارد همه کاره نیست و تنها از نظر ویژگی اطلاعاتی ثایت است.

City K-ZE قابلیت پشتیبانی از اینترنت  4G را داراست. و هم چنین ویژگی کنترل صوتی را داراست. از سایر ویژگی های بارز این خودرو این است که فضایی که برای پای سرنشینان عقب درنظرگرفته شده است بسیار مناسب است.

در قسمت داخلی این خودرو نیز فضاهایی به صورت خالی درنظرگرفته شده است تا بتوان اجسام کوچک را در آن جا قرار داد.از جمله این فضاهای خالی می توان به داشبورد و یا میان کنسول اشاره کرد. فرمان این خودرو نیز بسیار خوش دست است به صورتی که اصلا نمی توان آن را با خودروهایی هم رده اش مقایسه کرد.

City K-ZE به صورت مشترک با سرمایه گذاری شرکت هایی مثل نیسان ، دانگ فنگ ،میتسوبیشی و خود رنو تولید خواهد شد . امید است که رنو بتواند این خودرو را تا سال 2022 به میزان 550 عدد از خودروهای الکتریکی تولید کند. چین به صورت کلی از جمله آن کشورهایی است که برای تولید کردن خودروهای برقی سرمایه زیادی را اختصاص داده است. به خاطر همین هم است که از جمله بزرگ ترین تولیدکننده های خودرو در سراسرجهان بوده است و اکثر خودروهایی که می بینیم و قیمت آن ها مقرون به صرفه است توسط این کشور تولید شده اند.

این خودرو در صورت این که به بازارهای اروپا وارد شود جایگزین رنو زوئی خواهد شد البته رنو زوئی نیز در آخرهای سال اخیر قرار است آپدیت شود.

از من بپرس

Recent Posts

ایمنی خودرو در سفر

اگر برای سفر کردن خود را آماده کرده اید بهتر است برنامه ریزی های لازم…

5 سال ago

چرا باتری خودرو خالی می شود ؟

دلیل های خالی شدن باتری خودرو بسیار زیاد است و نمی توان همه آن ها…

5 سال ago

ماشین های پلیس ایران

در همه کشورها ماشین پلیس ها باید از بهترین و با کیفیت ترین ماشین های…

5 سال ago

رولزرویس سوپتیل

رولزرویس سوپتیل از جمله گران ترین خودروهای جهان است .به صورت کلی کمپانی رولز رویس…

5 سال ago

رولزرویس فانتوم

شرکت رولزرویس نسل جدید خودروهای فانتوم در سال 2018  وارد بازار کرده است . این…

5 سال ago

با هوشمندترین خودروی جهان آشنا شوید ؟

در این مطلب می خواهیم با هوشمندترین خودروی جهان که توسط شرکت McLaren عرضه شده…

5 سال ago