Categories: لوتوس

لوتوس Evora GT4

در نمایشگاه شانگهای خودرویی بسیار جدید از شرکت لوتوس ارائه شده است که Evora GT4 نام دارد. بازار چین بیش تر به ماشین های شاسی بلند و لوکس علاقه دارد و به خودروهای اسپرت علاقه زیادی ندارند. بعد از مدت ها شرکت لوتوس قصد کرده است که تا در بازارهای چین خودرویی جدید را معرفی کند که به ان ها بفهماند رانندگی با خودروهای اسپرت چه لذتی را برای راننده دارد. در ادامه به بررسی ویژگی های ظاهری و فنی این خودرو می پردازیم.

بررسی ویژگی های فنی و ظاهری Evora GT4

از ویژگی های جذاب Evora GT4 که در همان ابتدای دیدن چشم ها را به خود جذب می کند رنگ بندی آن است. ترکیباتی که در این خودرو به کار رفته است ترکیبی از پرچم انگلستان و چین است. هم چنین این خودرو بسیار ویژگی های فنی جذابی دارد که از جمله آن ها موتور شش سیلندر آن است که تقویت شده است. از سایر ویژگی های فنی این خودرو این است که سیستم ایمنی آن براساس استانداردهای اتومبیل رانی است و زه های آن نیز فیبر کربنی است.

شرکت سازنده Evora GT4 می خواهد در سال 2020 از این خودرو در مسابقه های اتومبیل رانی استفاده کند. شاسی Evora GT4 از جنس آلمینیوم است و همین نیز باعث می شود تا وزن این خودرو کم باشد. برای استفاده در مسابقه های اتومبیل رانی نیز در آن ها ترمزهای بزرگ تر ، بهره گیری از ضربه گیرهایی که قابلیت تنظیم شدن دارند . لاستیک های اسلیک مخصوص مسابقه قرار داده شده است.

در Evora GT4 سیستم تعلیق می تواند تنظیم شود هم چنین بالچه ها و بال های عقب نیز این قابلیت را دارند تا تنظیم شوند. در این خودرو از رول کیج هشت نقطه ای استفاده می شود که باعث می شود ایمنی خودرو و مقاومت شاسی آن بیش تر شود .

پیشرانه شش سیلندر به کار رفته در این خودرو که تقویت شده است قادر است تا به میزان 443 اسب بخار نیرو تولید کند هم چنین می تواند گشتاوری را برابر 510 نیوتون برمتر را تولید کند. با استفاده از یک جعبه دنده شش سرعته نیروی حاصله به چرخ های عقب منتقل می شود.

Evora GT4 این قابلیت را دارد تا  به سرعتی برابر 272 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.  قسمت هایی از این خودرو نیز مانند سپرها ، سقف ، گلگیر و.. از فیبر کربن ساخته شده است و به همین دلیل نیز وزن این خودرو به میزان زیادی کاهش یافته است. در این خودرو  شیشه های کناری آن از جنس پلاستیک ساخته شده اند و هم چنین به جای باتری های قدیمی از باتری های لیتیوم – یون استفاده شده است که همین ها نیز باعث شده است تا وزن خودرو کاهش چشم گیری پیدا کند. همین بروزرسانی ها باعث شده است تا وزن خودرو به میزان 97 کیلوگرم کاهش پیدا کند.

هم چنین این خودرو برای این که در قوانین FIA اعتبار کسب کند مجهز به سیستم اطفا حریق ، خاموش شدن خودرو در زمان حادثه ، سوپاپ کم کردن فشار ، صندلی های استاندارد و کمربندهای شش نقطه ای بوده است.

از من بپرس

Share
Published by
از من بپرس

Recent Posts

ایمنی خودرو در سفر

اگر برای سفر کردن خود را آماده کرده اید بهتر است برنامه ریزی های لازم…

5 سال ago

چرا باتری خودرو خالی می شود ؟

دلیل های خالی شدن باتری خودرو بسیار زیاد است و نمی توان همه آن ها…

5 سال ago

ماشین های پلیس ایران

در همه کشورها ماشین پلیس ها باید از بهترین و با کیفیت ترین ماشین های…

5 سال ago

رولزرویس سوپتیل

رولزرویس سوپتیل از جمله گران ترین خودروهای جهان است .به صورت کلی کمپانی رولز رویس…

5 سال ago

رولزرویس فانتوم

شرکت رولزرویس نسل جدید خودروهای فانتوم در سال 2018  وارد بازار کرده است . این…

5 سال ago

با هوشمندترین خودروی جهان آشنا شوید ؟

در این مطلب می خواهیم با هوشمندترین خودروی جهان که توسط شرکت McLaren عرضه شده…

5 سال ago