#


چگونه خوردن یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند؟!

چگونه خوردن یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند؟!
20 جولای 2017 بدون نظر 781 بازدید

چگونه خوردن یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند؟!

تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی سبک مدیترانه ای که غنی از ماهی های چرب، سبزیجات تازه و آجیل می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

مطالعات جدید ارائه شده در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در لندن، ارتباط بین رژیم غذایی و زوال عقل را بررسی کردند و دریافتند که رژیم غذایی غنی از مواد مغذی کمک می کند تا مغز را سالم نگه دارد.

دانشمندان در مطالعه نزدیک به ۶۰۰۰ نفر که به وسیله دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو هدایت شده اند، افرادی که نزدیک به یک رژیم مدیترانه یا یک رژیم مشابه در طول یک سال بودند، ۳۰ تا ۳۵ درصد کمتر از نمرات پایین بر روی تست های شناختی نسبت به کسانی که به چنین رژیم حتی دست نزده و توجه نکردند.

این حتی پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سیگار کشیدن، ورزش، سلامت عمومی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی بود.

Claire McEvoy، یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت که مزایای غذای سالم در مقیاس اندازه گرفته شده وجود دارد.

او گفت: “حتی پایبندی مداوم به این الگوهای رژیم غذایی با کیفیت بالا نشان دهنده یک رابطه محافظتی با عملکرد شناختی است.”

دکتر ماریا کارریلو، افسر ارشد علمی انجمن آلزایمر، گفت که این مطالعه نشان داد تغییر الگوی تغذیه ای “واقعا بسیار تاثیر گذار است”.

وی به فاکس گفت: “شما می توانید مسیر خود را از کاهش شناختی تغییر دهید، اگر شما به عنوان مثال، به رژیم های مدیترانه یا رژیم های غذایی دیگر که کم چرب اشباع، آرد فرایند شده و شکر فرآوری شده اند، پایبند باشید.

“چربی های خوب مهم هستند. چربی های موجود در ماهی و گوشت خوب، به عنوان گوشت قرمز مخلوط، برای مغز شما خیلی خوب است.”

او گفت که مطالعه دیگری از دانشگاه کلمبیا نشان داده است که تغذیه نامناسب ممکن است باعث التهاب در بدن و منجر شدن به انقباض مغز شود.

او گفت: “افرادی که ممکن است غذای ناخواسته و غذاهای فرآوری شده را بخورند، ممکن است در طول زمان به کاهش سن مغز مبتلا شوند و ممکن است مغز کمتر داشته باشند.”

رژیم مدیترانه حاوی سبزیجات، میوه، آجیل، دانه ها، ماهی، روغن زیتون و دانه های کامل است، در حالیکه که گوشت قرمز و فرآوری شده و با الکل حداقل است.

افرادی که در نظر گرفته می شوند تا از رژیم غذایی به حداکثر بهره مند شوند، روزانه کمتر از یک نوشیدنی الکل برای زنان یا یک تا دو برای مردان مصرف می شود.

آنها همچنین چندین بار از میوه ها و سبزیجات در روز، یک قاشق چای خوری و چهار وعده ماهی در هفته مصرف می کنند.

مطالعه دیگری در مورد بیش از ۲۲۰۰ سالمند از موسسه کارولینسکی در سوئد نشان داد افرادی که به یک رژیم غذایی نوردیک که شامل سبزیجات، میوه، ماهی و مرغ غیر ریشه می شود، دارای وضعیت شناختی بهتر نسبت به افرادی بودند که سالم تر رژیم غذایی می خوردند.

و مطالعه دیگری در مورد بیش از ۷۰۰۰ نفر در ایالات متحده نشان داد که زنان مسن که غذا خوردند، از قبل به قلب سالم فکر می کردند، مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، احتمال ابتلا به زوال عقل کمتر بود.

کیت فارگو، مدیر برنامه های علمی و انجمن آلزایمر، گفت: “گرچه ایده ای که یک رژیم غذایی سالم می تواند در برابر کاهش شناختی به ما کمک کند، جدید نیست، اندازه و طول این چهار مطالعه نشان می دهد که چگونه رفتارهای خوب تغذیه ای خوب ممکن است در حفظ سلامت و عملکرد مغز باشد.

“گفت، ما باید درک کنیم که آنچه ما می خوریم فقط یک بخش از معما است.

“این به منظور به حداکثر رساندن پتانسیل کاهش خطر ابتلا به زوال شناختی و زوال عقل مهم است” با توجه به اینکه ما مرتبا ورزش می کنیم، به عنوان مثال با تمرین منظم، تماشای آنچه که ما می خوریم و درگیر شدن در یادگیری مادام العمر زندگی می کنیم. ”

دکتر داگ براون، مدیر تحقیق و توسعه در انجمن آلزایمر، گفت: “این مطالعات بر اساس شواهد روزافزون است که نشان می دهد رژیم غذایی سبک مدیترانه ای که در ماهی های چرب غنی است، سبزیجات تازه و آجیل می تواند به حفظ حافظه خود کمک کند . شما بزرگتر می شوید و همچنان حفظ سلامت قلب خود را دارید.

“ما شروع به دیدن شواهدی مبنی بر این که رژیم غذایی نه تنها می تواند به حفظ حافظه کمک کند، بلکه خطر ابتلا به زوال عقل را نیز کاهش می دهد.”

مطالعه دیگری از دانشگاه ویسکانسین نشان داد افرادی که در معرض کم شنوایی قرار دارند می توانند با حافظه و تفکر در زندگی بعد از آن مشکلاتی داشته باشند نسبت به افرادی که با شنوایی طبیعی مواجه هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *