#


مولفه های یک سخنرانی موفق

سخنرانی موفق
6 مارس 2017 بدون نظر 1055 بازدید

مولفه های یک سخنرانی موفق

مولفه های یک سخنرانی موفق

سخنرانی موفق شما نه به واسطه دانشی که منتقل می کنید بلکه با آنچه مخاطب از سخن شما درک می کند قضاوت خواهد شدLilly Walters.
بسیاری از ما ترجیح می دهیم که تا درصورت امکان گزارشات خود را به صورت کتبی ارائه کنیم تا اینکه از جای خود برخاسته و همان گزارش را به صورت شفاهی بیان کنیم.علت این امر فقط ترس از سخنرانی نیست.نوشتن کلام مزایای بسیاری دارد.کلمات به تحریر درآمده می تواند با مشورت و توجه بیشتری انتخاب شود.

مباحث می تواند با سبکی پیشرفته پیچیده و مفصل نوشته شود و خوانندگان آزادند متن را باسرعتی بخوانند که برایشان مطلوب است و حتی اگر تمایل داشته باشند می توانند متن را دوباره بخوانند.هنگامی که سخنرانی ارائه می شود دست پیداکردن به این میزان از دقت دشوار است.سخنران چنین فرصتی برای انتخاب کلماتی که بخواهد به بهترین وجه ایده و اندیشه هایش را توضیح دهد ندارد.

درحالیکه مخاطب باید تنها با تکیه برمهارت های شناختی خودپیام را به خاطر سپرده و تحلیل کند.از سوی دیگرارتباط کلامی می تواند به طور قابل توجهی در بیان مفهوم پیام به مخاطب موثرترباشد.سخنران فرصت استفاده از ابزارهای دیگر برقراری ارتباط را دارد ولی کلام نوشته شده فاقد چنین امکانی است در ادامه به سایر ابزارهای ارتباطی قابل استفاده توسط سخنران در کنار قدرت کلامی نگاهی می اندازیم این ابزارها عبارتند از:
*داستان گویی
*زبان بدن
*لحن صدا
*مکث
*وسایل کمکی دیداری

آرینا نیکیتینا خودیاری
سخنرانی موفق
هفت گام به سوی موفقیت

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *