#


بعد از هجوم ملخ ها این بار هجوم پروانه ها

پروانه
19 می 2019 بدون نظر 1788 بازدید

بعد از هجوم ملخ ها این بار هجوم پروانه ها

بارش های بی سابقه ای که امسال در مناطق مختلفی از کشور وجود داشته است باعث شده است تا امسال بهاری بی سابقه را ایران تجربه کند از این تجربه های بسیار زیبا واردن شدن تعداد بسیار زیادی از پروانه ها به کشور بوده است . حضور این پروانه ها حدود یک هفته است که در شهر تهران دیده شده است در ابتدای ورود این پروانه ها در مکان های مانند ورامین ، پیشوا و .. وجود داشته اند و بعدها وارد مناطق مرکزی تر شهر تهران شدند.

غیر از تهران در بسیاری از شهرهای دیگر ایران هم پروانه ها مشاهده شده اند. جمعیت پروانه ها با گرم شدن هوا و هم چنین رفتن به سمت بهار بیش تر می شود و هرچه مناطق شمالی کشور هوایی بهاری را دارند تعداد این پروانه ها نیز بسیار زیاد خواهد بود .

محیط زیست عامل این اتفاق را موارد مختلفی دانسته است و از جمله این عوامل بارش های بهاری بوده است هم چنین عده ای بر این عقیده بوده اند که گرمای جهان و هم چنین تغییرات اقلیم نیز شاید از عوامل این اتفاق باشد.

پروانه ها

چرا پروانه ها مهاجرت کرده اند ؟

پروانه از جمله حشره هایی است که بسیار سبک است و حتی باد هم می تواند آن ها را به این سمت و آن سمت ببرد. تنها لازم است تا بادی با قدرت بسیار زیاد بوزد و بتواند این پروانه ها به مناطقی ببرند. این مسئله تنها در ایران اتفاق نیفتاده است و بهار امسال دقیقا در لبنان نیز صورت گرفته است بادهای سردی که در اروپای شرقی وجود داشته اند باعث شده است تا پروانه ها در مهاجرتشان از آفریقا به اروپا در این میان در لبنان سکونت کنند.آن ها بهار در این کشور زندگی می کنند و بعد از آن به اروپا می روند.

دلیل اصلی این اتفاق در لبنان این بوده است که بادهای سرد و بارش های بهاری نیز صورت گرفته است که این موارد نیز خود مربوط به تغییرات اقلیم است . هم چنین الگوهای بارش در زمین نیز دچار تغییراتی شده است . کارشناسان ایرانی نیز بر این عقیده اند که پروانه ها به دلیل تغییر اقلیم به این جا آمده اند. البته اظهار نظرهای دیگری نیز بوده است این ادعا را رد می کند و معتقدند که علائم و نشانه های تغییرات اقلیم موارد دیگری است .

حتی امکان دارد که این پروانه در حال تخم گذاری باشند و سال دیگر نیز آن ها را در این کشور ببینیم. این فصل از سال بهترین زمان برای تخم گذاری است و اگر بادهای شدیدی اتفاق نیفتد می توانیم دوباره پروانه ها را ببینیم. جریانات هوا آن ها را به شهر ها می برد ان ها تخم گذاری می کنند و بعد می میرند و در روزهای آینده تعداد آن ها بسیار کم خواهد شد .

بعضی پروانه ها را با آفت های گیاهی اشتباه می گیرند و اما باید توجه کنید که این ها به هیچ عنوان آفت نیستند و حتی به غذایی برای پرندگان محسوب می شوند و با استفاده از گردافشانی تنوع زیستی را زیاد می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *