Categories: سلامت عمومی

5 نکته برای داشتن پاهای سالم

چگونه از پاهایمان در برابر عفونت ها و صدمات محافظت کینم؟

در طی ماه های گرم تابستان ، ما زمان بیشتری را روی پاهایمان می گذرانیم . راه رفتن ، پیاده روی شن ها و دیگر فعالیت هایی که در طول روز های گرم تابستان در فضای باز انجام میدهیم . به همان مقدار که در این ماه های تابستان به دفعات به شما توصیه میشود که توجه بیشتری را به پوست خود داشته باشید توجه بیشتر به پا ها نیز از لهمیت بسزایی برخوردار است .

با توجه کردن مناسب و لازم به پاهای خود میتوانید از بسیاری از عفونت های ناخوشایند و آسیب های دردناک پا جلوگیری کنید . جین اندرسن عضو انجمن پزشکی پدیتریک آمریکا APMA اعراض می دارد: “حتی وقتی که شما به پشت خوابیده اید و در حال گرفتن حمام آفتاب هستید نیز پاهای شما آسیب پذیرند .”  ” هر چند هم که هتل شما مجهزتر و با امکانات بیشتر باشد باز نیز پاهای شما می توانند دچار آفتاب سوحتگی شدید شوند .”

مشکل های تهوع آور پا و درمان های طبیعی برای شرایط بد و دردناک پا

خوشبختانه راه هایی برای سالم نگه داشتن پای شما وجود دارد تا شما بتوانید از تمام برنامه هایی که برای تابستان خود ریخته اید لذت ببرید .

در اینجا ۵ نکته رای برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات زجرآور پا به شما معرفی میکنیم .

۱- اجتناب از پیاده روی با پای برهنه

همانطور که درآوردن کفش های خود از پا و این که بگذارید انگشتان پا در هوای آزاد خنک شوند وسوسه انگیز است محدود کردن تعداد دفعاتی که با پای برهنه راه میرویم نیز برای سلامت پا مهم است . بر اساس گزارشات APMA، با نپوشیدن کفش، شما احتمال آفتاب سوختگی پا ، زگیل های کف پا ، پای ورزشکار(نوعی بیماری قارچی پا )، کرم قارچی و آسیب زدن به پاهای خود را افزایش میدهید .

۲- مراقب پدیکور ها باشید

ناخن های اکثر مردم باید در سالن های اصلاح و جراحی ناخن اصلاح شوند ، اما آندرسن توصیه می کند با احتیاط اقدام کنید . آندرسن در مقاله ای در مجله “Health Everyday” گفت: “پدیکور ها می توانند منبعی برای مشکلات جدی پا باشند .” ابزارهایی که در این مراکز استفاده می شوند می توانند باعث ایجاد قارچ ناخن، ویروس های جوش و عفونت های باکتریایی شوند . یکی از راه حل های پیشنهاد شده بردن مجموعه ابزار پدیکور شخصی به سالن برای استفاده فردی است .

نکاتی برای پیشگیری از مشکلات پا

پوشیدن کفش مناسب و ورزش کردن برای داشتن پاهای سالم

۳- پوشیدن کفش های مناسب

کفش های فلیپ فلاپ (لا انگشتی) و صندل ها جز اصلی تابستان هستند ، اما پای شما آنها را به همان اندازه که شما دوست دارید دوست ندارند . به جای اجتناب از پوشیدن کفش هایی که انگشتان در آن ها به طور کامل آزاد هستند به دنبال آن هایی بگردید که محافظت بیشتری را برای پا شما در هنگام راه رفتن تامین میکند . به گفته جیمز ایولی در مجله بریگهام هلث هاب “همچنین، اگر در اقیانوس، دریاچه یا دیگر قسمتهای آب های آزاد قصد فواصی دارید از کفش های آب ( مخصوص قواصی ) استفاده کنید . این کفش ها تا حدودی پا را در برابر برخی از از خطرات پنهان و اشیاء تیز مانند کپسول های بطری، شیشه، مرجان، و حتی تخته چیدمان محافظت میکند که هر کدام ار آنها میتواند در صورت فرو رفتن در پا خطرناک و دردناک باشند .

۴- نوشیدن آب در طول روز

ظاهرا آب دارای یک لیست بی پایان از مزایا است ، مانند بهبود رنگ پوست و خارج کردن سموم از پوست است ،  اما همچنین باعث بهبود سلامت پا نیز می شود . بر اساس مقاله ای در APMA ، رساندن آب کافی به بدن و جلوگیری از کم آبی باعث کاهش تورم در پای شما می شود.

۵- در هنگام آسیب دیدگی پا خود را به مراقبت های پزشکی برسانید

فقط به این دلیل که پا شما شکسته نشده و یا رگ به رگ نشده است ، به این معنا نیست که شما نباید به دنبال مراقبت پزشکی باشید . اگر پای خود را در تعطیلات صدمه زدید ، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید و برای شروع درمان و جلوگیری از طولانی شدن اثرات صدمه اقدام کنید .

حامد

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago