۱۰ روش برای تسکین گلودرد

۱۰ روش برای تسکین گلودرد

 یکی از نشانه های اولیه سرماخوردگی می‌تواند گلودرد باشد. بعد از شروع گلودرد اولین چیزی که باید بدانید این است که چطور ان را بهبود بخشیدو در وهله اول به پزشک مراجعه کنید. اما بهتر است بدانید که درمان های خانگی از بهترین درمان ها برای تسکین گلودرد هستند در این مطلب به چند مورد از آنها می پردازیم.

 با استفاده از درمان خانگی برای بهبود گلو درد و یا خارش بدون استفاده از پزشک خواهید توانست خودتان این بیماری را بهبود بخشید.

 اگر کابینت های خانه را نگاه کنید یکی از موثرترین راههای درمان گلودرد خود را در آنجا پیدا می کنید ،یعنی داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی که بدون نسخه پزشک هم می توانید آن ها را تهیه کنید .این داروها به علت داشتن ترکیبی از مسکن و ضد التهاب باعث می گردند تا التهاب گلوی شما کاهش یافته و حال شما بهتر شود و اگر علاوه بر گلودرد تب هم نیز داشته باشید تب شما را نیز پایین می آورد.

 غرغره آب نمک

اگر می‌خواهید التهاب گلو را کاهش دهید و خلط را کم کنید مطالعات نشان داده است که با چند بار غرغره با آب نمک می توانید به این هدف برسید و باکتری‌ها و مواد آلوده را از بدن خارج کنید. اغلب پزشکان نیز این توصیه را می کنند که نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب ولرم حل کنید و سپس آن را چند بار غرغره کنید .اگر مزه شور این آب را نمی‌توانید تحمل کنید بهتر است کمی عسل با آن اضافه کنید.

 قرص مکیدنی و اسپری سرفه

 با مکیدن قرص سرفه بزاق شما  تحریک می شود و سبب می گردد تا گلوی شما مرطوب بماند .برای این که تاثیر این قرص ها بیشتر شود از طعم های سرد یا کرخ کننده مانند منتول یا اکالیپتوس  استفاده کنید. در این میان اسپری های بدون نسخه هم تاثیر مشابهی بر گلوی شما می‌گذارد، این اسپری ها با سرماخوردگی شما مبارزه نمی‌کنند و گلودرد شما را بهبود نمی دهد بلکه منطقه دردناک را به طور موقتی بی حس می کنند. ماده فعال این اسپری چه نام دارد که دارای خواص آنتی باکتریال است.

 شربت سرفه

 این شربت ها مانند اسپری و قطره دیوار گلو را می پوشاند حتی اگر سرفه هم نکنید این شربت ها به بهبود گلودرد شما کمک می کنند و به صورت موقتی درد شما را بهبود خواهد بخشید .پس اگر می‌خواهید سر کار بروید سعی کنید شربتی را بخرید که گلودرد شما را کم کرده و خواب آور هم نباشد.

 مایعات

زمانی که بیمار هستید باید سعی کنید همیشه آب بدنتان را حفظ کنید مخصوصاً زمانی که گلویتان دردناک یا ملتهب شده است باید حتما مایعات کافی بنوشید تا جایی که رنگ ادرار شما روشن یا بی رنگ شود .خوردن مایعات سبب می گردد که غشاهای مخاطی مرطوب بماند و بهتر بتوانند با باکتری‌ها مبارزه کنند شما میتوانید  حتی چیزهای شیرین یا آب میوه یا آب مرغ هم بنوشید .

چای

 می توانید با یک لیوان چای گیاهی گرم دردتان را به راحتی تسکین بدهید. چای های گیاهی بهتر است چای های معمولی هستند زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که سبب می‌گردد ایمنی بدن تقویت شود و عفونت ها را از بدن دور می کنند .شما می توانید  برای درمان فوری ترب چای تا نیم قاشق چای خوری عسل هم اضافه کنید.

 سوپ مرغ

 این غذا یک درمان قدیمی برای سرماخوردگی است که در تسکین گلودرد بسیار مهم می باشد. سدیم موجود در آب مرغ دارای خواص ضد التهابی می باشد و به این وسیله بر گلو تاثیر می گذارد .علاوه بر این وقتی بیمار می شویم صبح باعث می شود اگر بر غذا برایتان دشوار باشد راحت تر شود و در ضمن  مواد غذایی لازم برای مبارزه با عفونت ها به وفور در سوپ یافت می شود.

 استراحت کردن

استراحت کردن شاید یک روش سریع برای بهبودی حال شما نباشد اما بهترین چیز برای مبارزه با عفونت است که موجب گلودرد شما شده است از آنجایی که اغلب گلودردها به علت ویروس های سرماخوردگی هستند استراحت کافی می‌تواند بدنتان راحت تر با این ویروس ها مقابله کند.

 آنتی بیوتیک ها

 تقریبا  درده درصد از افراد بزرگسال عامل گلودرد ناشی از عفونت های باکتریایی است. این نکته مهم است اگر بعد از آزمایش شما مشخص گردید که عفونت باکتریایی مثبت بوده است فقط و فقط باید پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند و آنتی بیوتیک هایی که برای گلودرد ناشی از ویروس تجویز می شوند برای این نوع سرماخوردگی بی اثر خواهند بود.

 در پایان نکته مهمی که باید همیشه آن را به خاطر داشته باشید را یادآور می شویم که همیشه داروها را کامل مصرف کنید تا بیماری تان کاملاً از بین برود.

از من بپرس

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago