کم کردن وزن با هزینه کم

کم کردن وزن با هزینه کم

به گزارش ازمن بپرس، چنانچه وزن تان زیاد است و یا اینکه چاق هستید، کاهش وزن به این منظور نیست که باید حتما هزینه زیادی را برای شرکت در یک باشگاه ورزشی کنید و یا اینکه مکمل های گران قیمتی را تهیه کنید. یکی از بهترین راه هایی که می توانید وزن تان را تحت کنترل نگه دارید داشتن یک رژیم غذایی خوب می باشد. شما می توانید با تغییر دادن مواد غذایی مصرفی تان و چگونگی غذا خوردن وزن تان  را کم کنید.در گزارشی که “ان سی بی آی” داشته است می گوید: با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید یک رژیم غذایی مخصوصی را برای کم کردن وزن تان داشته باشید. با توجه به بودجه ای که دارید می توانید مواد غذایی سالمی را خریداری کنید. مقرون به صرفه بودن به این منظور نیست که از عطر و طعم خوبی بهره نبرید.

کم کردن وزن خیلی هم آسان و راحت نمی باشد ولی آشنایی با مواد غذایی که به شما در این رابطه کمک می کند فکر خوبی می باشد. در ادامه شما را با برخی از مواد غذایی که می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و همچنین مقرون به صرفه هستند آشنا کنیم.

جو دوسر

زمانی که صحبت از کاهش وزن می شود استفاده از صبحانه سالم گزینه ی کلیدی ای می باشد. جو دوسر، از بهترین مواد غذایی است که برای این وعده ی غذایی می توانید استفاده کنید.

کم کردن وزن

جو دوسر به خاطر داشتن فیبر محلول می تواند برای مدت زمان بیشتری باعث شود که شما احساس سیری کنید و دردهای گرسنگی را تا وعده ی غذایی بعدی تحت کنترل بگیرد.

علاوه بر آن می توانید با استفاده ی روزانه ی این ماده غذایی به سلامت متابولیک تان کمک کنید. بر اساس گزارشی در نشریه Nutrients در سال ۲۰۱۶منتشر شد نشان داد، اگر مصرف کوتاه مدت و بلند مدتی از این ماده غذایی داشته باشید می توانید اثرات چشمگیری را مشاهده کنید مانند کنترل قند خون بالا، کاهش وزن و کاهش چربی خون.

هنگامی که می خواهید از جو دو سر استفاده کنید از اضافه کردن شکر بپرهیزید. شما می توانید به جای شکر از عسل، استویا و یا ادویه هایی مثل دارچین استفاده کنید و به غذای تان عطر و طعم دهید. علاوه بر آن می توانید از مغزهای خوراکی و میوه ها به وعده جو دوسر بیافزایید.

ماست یونانی

ماست یونانی از دیگر گزینه هایی است که برای کاهش وزن می توان آن را استفاده کرد. این ماست سرشار از باکتری های پروبیوتیک می باشد که می توانند عملکرد روده را بهتر کنند و در این شرایط می توانند از شما در مقابل التهاب و مقاومت به لپتین، محرک هورمونی اصلی چاقی حفاظت کند.

در این ماست مقدار زیادی پروتئین وجود دارد که باعث می شود مدت زمان زیادی احساس سیری کنید و توسط پایدار نگه داشتن سطوح قند خون به مهار گرسنگی کمک کند. علاوه بر آن به خاطر مقدار زیاد کلسیم موجود در این ماست به فرآیند کاهش وزن کمک می کند.

پاپ کرن هواپز شده

اگر علاقه زیادی به پاپ کورن دارید می توانید به جای اینکه از محصولات تجاری که دارای نمک، پنیر و یا کره هستند استفاده کنید از پاپ کورن هواپز شده در منزل مصرف کنید و آن را با ادویه های گوناگون ترکیب نمایید. این گزینه علاوه بر اینکه ارزان می باشد بلکه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

یک فنجان پاپ کورن ساده هواپز دارای مقدار کمی کالری می باشد و از مقدار فیبر خوبی را دارد که می تواند در شما احساس سیری طولانی مدتی را به وجود بیاورد. پاپ کورنی که هواپز شده است دارای مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی مثل منیزیم، ویتامین A، روی، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز و مس می باشد.

کم کردن وزن

گریپ فروت

یکی از میوه هایی که می توانید با استفاده از آن به کاهش وزن تان کمک کنید گریپ فروت می باشد. این میوه حاوی ویتامین C، آب و فیبر است که به کم کردن وزن کمک شایانی می کند. ویتامین C می تواند بر سوخت و ساز اثر بگذارد که برای چربی سوزی بسیار مفید می باشد.

این میوه دارای کالری بسیار کمی است که باعث می شود در مدت زمانی بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این گریپ فروت دارای ویتامین های A، B6، فولات، کلسیم، مس، منیزیم، پتاسیم، تیامین، آهن و فسفر می باشد.

سیب

با مصرف روزانه یک عدد سیب می توانید وزن تان را کنترل کنید و از مراجعه به پزشک جلوگیری کنید. علاوه بر اینکه کالری کمی دارد، سیب دارای مقدار زیادی فیبر می باشد که به شما احساس سیری طولانی مدتی را می دهد و باعث می شود که شما از پرخوری جلوگیری کنید. همچنین آنتی اکسیدان هایی که در سیب وجود دارد می تواند به ساخت و ساز شما کمک کند.

علاوه بر این سیب سرشار از مواد مغذی مهمی مانند ویتامینC ، ویتامین های B، پتاسیم، کلسیم و فسفر دارد و فاقد چربی و کلسترل می باشد.

کم کردن وزن

چای سبز

اگر می خواهید وزن تان را کم کنید و عادت به خوردن قهوه دارید باید به شما بگوییم که نوشیدن قهوه را ترک کنید و جای آن از چای سبز استفاده کنید. چای سبز نسبت به قهوه بسیار سالم تر است و حتی باعث می شود تا وزن تان را کم کنید.

چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند. درون چای سبز کاتیچین وجود دارد که چربی های شکمی را از بین می برد و باعث کم شدن وزن می شود.

اسفناج

یکی از سبزیجات مقرون به صرفه ای که می توانید از آن برای کم کردن وزن تان استفاده کنید اسفناج می باشد. این سبزی دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. اسفناج دارای کالری و کربوهیدارت کمی می باشد ولی مواد مغذی و فیبر در آن بسیار زیاد وجود دارد که باعث می شود مدت طولانی احساس سیری کنید. با استفاده از اسفناج می توانید حجم غذایی تان را بدون اینکه کالری را زیاد کنید افزایش دهید.

اسفناج دارای کلسیم می باشد که به کاهش وزن و فرآیند چربی سوزی کمک بسیاری می کند. شما می توانید از این سبزی به شیوه های گوناگونی استفاده کنید مانند سالاد، آب سبزیجات، سوپ، آب میوه و اسموتی های سبز.

کم کردن وزن

حبوبات

یکی دیگر از مواد غذایی سالم حبوبات می باشد که شما می توانید از آن ها به مقدار زیادی خریداری کنید و در رژیم غذایی تان قرار دهید. حبوبات مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارند، به طور مثال اگر یک کاسع لوبیای پخته را میل کنید می توانید برای چندین ساعت احساس سیری کنید. علاوه بر آن حبوبات حاوی مقدار کمی چربی و یا اینکه فاقد چربی هستند.

همچنین حبوبات دارای مقدار زیادی منیزیم، فولات، آهن و پتاسیم می باشد. کربوهیدارت هایی که درون حبوبات وجود دارند باعث می شود که قند خون بالا نرود.

هویج

یکی از مواد غذایی بسیار خوبی که برای سلامت چشم ها وجود دارد هویج می باشد. علاوه بر این می توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید. هویج دارای مقدار زیادی آب و فیبر است که به شما کمک می کند تا مدت زمان زیادی را احساس سیری کنید و همچنین از مصرف کالری اضافی پیشگیری می کند.

کم کردن وزن

علاوه بر آن هویج سرشار از ویتامینK، آنتی اکسیدان، بتا-کاروتن و پتاسیم می باشد. شما می توانید از این ماده غذایی به عنوان یک میان وعده بین وعده های اصلی استفاده کنید.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago