Categories: سلامت عمومی

چند دلیل کم آبی بدن که شما را به تعجب وا میدارد

هیدراتاسیون (تامین آب بدن) سالم در حدود بیش از نوشیدن هشت لیوان آب در روز است.

در اینجا چند عامل وجود دارد که ممکن است بدن شما را به طور غیر منتظره کم آب کند.

چه مقدار کمبود آب، کم آب بدن به حساب می آید؟

بدن شما حدود ۶۰٪ آب است. با توجه به تحقیقاتی که از دانشگاه کانکتیکات انجام شده است، اگر حتی ۱.۵٪ از H2O بدنتان را از دست دهید دچار کم آبی بدن خفیف می شوید – خلق و خوی شما، سطوح انرژی و عملکرد شناختی شما به سطح پایینی نزول می کند. و در حالی که دلایل آشکاری وجود دارد که شما می توانید با آن ها آب بدنتان را از دست دهید مانند: یک روز آفتابی، ورزش، و یا ننوشیدن آب کافی به طور کلی، دیگر عواملی نیز وجود دارند که کمتر دیده می شوند و حس نمی شوند.در این قسمت چند دلیل شگفت آور کم آبی بدن را به شما معرفی می کنیم و راه های پیشگیری اژ آن ها را نیز معرفی می کنیم.

دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند – به ویژه افرادی که هنوز متوجه نشده اند – در معرض خطر کم آبی هستند. رابرت کامینیارک دی، یک پزشک خانوادگی در اوهایو می گوید: هنگامی که سطح قند خون بالا است، بدن تلاش می کند تا از طریق افزایش تولید ادرار از شر گلوکز بیش از حد در خون خلاص شود. تمام این توالت رفتن های اضافی می تواند باعث کمبود آب بدن شود. اگر شما دیابت دارید و از تشنگی یا ادرار مکرر رنج می برید، با پزشک خود در مورد چگونگی کنار آمدن با این کسائل برای بهبود قند خون خود صحبت کنید. و اگر در معرض تشنگی بیش از حد همراه با سایر علائم دیابت نوع ۲ هستید، وقت آن رسیده است تا به پزشک خود مراجعه کنید.

عادت ماهیانه (PMS)

آیا همان موقع از ماه برای شما رسیده است؟ یک لیوان آب اضافی بنوشید. دکتر کامینیارک می گوید: استروژن و پروژسترون بر میزان هیدراتاسیون (تامین آب بدن) بدن تاثیر می گذارند و هنگامی که این دو هورمون در حال بالا و پایین شدن است، مانند زمانی که شما در مرحله جرات (درد های شدید) در PMS (عادت ماهیانه) هستید، ممکن است نیاز به افزایش مصرف مایعات خود را برای تامین آب بدن داشته باشید. دکتر مریلینا گورا متخصص زنان زایمان، دکتر بخش زنان و زایمان بیمارستان فلوریدا می گوید: برای بعضی از زنان که دوره های بیش از حد سنگین دارند، میزان خونریزی به حدی است که سطح مایعات بدن به طور جدی پایین می آورد. اگر شما متفاوت تر از این ها است و نیاز به عوض کردن نوار بهداشتی در هر دو ساعت دارید به متخصص زنان و زایمان خود مراجعه کنید.

داروهای تجویز شده

لیست عوارض جانبی نسخه تجویزی خود را بررسی کنید. دکتر کامینیارک می گوید: بسیاری از داروها به عنوان دیورتیک ها عمل می کنند و باعث افزایش تولید ادرار و خطر کم آبی می شوند. داروهای فشار خون یک نمونه رایج هستند. علاوه بر این، هر دارویی که اسهال یا استفراغ را بعنوان یک عارضه بالقوه توصیف می کند ممکن است منجر به کم آبی بدن شود، در صورتی که عوارض جانبی آن را تجربه می کنید. اگر نسخه شما هر یک از موارد فوق را دارا است، مصرف مایع خود را افزایش دهید.

رژیم های کم کربوهیدرات

کربوهیدراتها به همراه مایعات در بدن شما ذخیره می شوند. به همین دلیل است که وقتی کربوهادرات های بدن شما کم می شود، چند کیلو آب را از دست می دهید. متخصص تغذیه جیمی مس آردی می گوید که ممکن است از نظر شما خوب باشد، اما این خبر بدی برای سطوح آب بدن شما است. به علاوه، از آنجا که تمام کربوهیدرات ها مانند بلغور جو دوسر، پاستای کلستر و برنج قهوه ای در طول فرآیند پخت و پز در آب غوطه ور می شوند، خوردن آنها باعث افزایش میزان آب بدن می شوند. آنها را از رژیم غذایی خود جدا کنید و همچنین می توانید به طور ناخواسته مصرف مایع خود را نیز کاهش دهید.

حامد

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago