Categories: سلامت عمومی

دلایل کمتر دیده شده کم آبی بدن و راه های جلوگیری

تعریف کم آبی بدن

با توجه به تحقیقاتی که از دانشگاه کانکتیکات انجام شده است، اگر حتی ۱.۵ درصد از آب بدنتان را از دست دهید دچار کم آبی بدن خفیف می شوید – خلق و خوی شما، سطوح انرژی و عملکرد شناختی شما به سطح پایینی نزول می کند. و در حالی که دلایل آشکاری وجود دارد که شما می توانید با آن ها آب بدنتان را از دست دهید مانند: یک روز آفتابی، ورزش، و یا ننوشیدن آب کافی به طور کلی، دیگر عواملی نیز وجود دارند که کمتر دیده می شوند و حس نمی شوند.

در این پست چند دلیل که به طرز شگفت انگیزی می توانند شما را دچار کم آبی بدن کنند را معرفی می کنیم

استرس

وقتی استرس دارید، غدد آدرنال شما هورمون استرس را ترشح می کنند. دکتر کامینیارک می گوید: اگر شما به طور مداوم در معرض استرس هستید، در نهایت آدرنال های خود را خسته می کنید و باعث نارسایی بیش از حد می شوند. مشکل این است که آدرنالها هورمون آلدوسترون را تولید می کنند که به تنظیم سطح مایعات و الکترولیت بدن کمک می کند. او می گوید: وقتی که خستگی بیش از حد آدرنال رخ می دهد، تولید آلدوسترون بدن شما کاهش می یابد، باعث کم شدن آب و کم شدن میزان الکترولیت می شود. در حالی که افزایش دریافت مایع می تواند در کوتاه مدت کمک کند، برطرف کردن عوامل استرس زا، تنها راه حل واقعی دراز مدت است.

سندرم روده تحریک پذیر

کمینیرک می گوید: به نظر می رسد سندرم روده تحريک پذير به اندازه کافی وحشتناک است علائم آن ( تهوع و اسهال مزمن) می تواند باعث کاهش آب بدن شود. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که از این شرایط رنج می برند خود را در رژیم های محدود قرار می دهند تا از خوردن مواد غذایی که باعث تحریک بیماریشان می شود جلوگیری کنند. اگر این رژیمهای غذایی حاوی مایعات یا مواد غذایی غنی از مایع نباشند، می تواند باعث کم شدن آب بدن شوند.

ورزش های شما

دکتر ماس می گوید: ما معمولا به مشکل کم آبی بدن پس از تمرین به عنوان یک مشکل برای ورزشکاران استقامتی فکر می کنیم، اما هر بار که عرق می کنید، یک کلاس ورزشی یک ساعته می روید و یا یک دو سریع در اطراف محله می زنید، شما آب از دست می دهید. و، هفته پس از هفته، اگر بیش از آن که آب بخورید، عرق می کنید، ممکن است دچار کمبود آب شوید. این را امتحان کنید: بلافاصله قبل و بعد از تمرین خود را وزن کنید. او پیشنهاد می دهد که هر پوند که شما از دست داده اید (هدف این نیست)، ۱۶ تا ۲۰ اونس آب بنوشید.

بارداری

آیا کودک درون شما باعث پوف کردن بدن شما شده است؟ دکتر گوِرا می گوید: احتمال دارد که بدن شما آب را در تلاش برای جبران کم آبی بدن ذخیره می کند. در طول بارداری، حجم کلی خون و خروجی قلب شما افزایش می یابد که می تواند باعث افزایش نیازهای شما به مایعات شود. او می گوید، تهوع و استفراغ همراه با بیماری صبح نیز می تواند موجب افزایش میزان هیدراتاسیون شود. اگر از بیماری صبح رنج می برید، فقط آن را به عنوان یک حقیقت قبول نکنید. در مورد چگونگی تسکین علائم خود با دکتر خود صحبت کنید.

پیری

دکتر ماس می گوید: هنگامی که شما سنتان بالا می رود، توانایی بدن شما برای حفظ آب و همچنین احساس آن برای تشنگی کاهش می یابد، به این معنی که آسانتر بدن شما کم آب می شود و سخت متوجه می شوید که آب بدن شما کم شده است. اگر در به خاطر سپردن نوشیدن آب در طول روز مشکل دارید سعی کنید یک بازی برای به یاد آوردن بسازید. یک بطری آب را در نزدیکی خود نگه دارید و هر روز مقدار کل مصرف آب خود را حفظ کنید.

 

حامد

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago