کاهش وزن: زود تر غذا خوردن و نخوردن شام می تواند باعث سوزاندن چربی شود

کاهش وزن با نخوردن شام و یا زودتر خوردن آن:

شما نصیحت قدیمی را شنیده اید که نخوردن وعده های غذایی یک راه مطمئن برای از بین بردن اضافه وزن است، اما یک مطالعه جدید ارائه شده در این هفته در نشست جامعه سالانه چاقی در نیواورلئان نشان می دهد که شاید ما مزایای نخوردن اختیاری را در نظر نگرفته ایم. با توجه به تحقیقات انجام شده، خوردن در طول یک دوره زمانی کوچکتر در هر روز و غذا نخوردن در شب، می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت داشته باشد.

WebMD گزارش داد که افراد مبتلا به اضافه وزن که در طول روز غذا خوردند و در طول شب نیز روزه گرفتند، نوسانات گرسنگی کمتر و چربی بیشتری در شب سوزانده اند. با این حال، اگرچه این برنامه رژیم غذایی باعث می شود که در شب ها چربی بیشتری بسوزانید، اما به نظر نمی رسد که در کل چربی سوزی را افزایش دهد. به همین دلیل، در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چگونه این برنامه غذایی می تواند بر کاهش وزن کلی تاثیر می گذارد.

“در این مرحله، ما مطمئن نیستیم که آیا سوزاندن کل چربی افزایش می یابد یا خیر،” کوردی پیترسون، نویسنده اصلی، در یک ایمیل اخیر به Medical Daily گفت. “ما باید مطالعات بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آیا [تغذیه با محدودیت زمانی] سوزاندن چربی را افزایش می دهد یا نه.”

با این وجود، اگر چه نتایج نشان نمی دهد که ارتباط قاطعی بین روزه و کاهش وزن وجود دارد، اما هنوز هم برای دنیای تغذیه مهم هستند. به عنوان مثال، پترسون به روزنامه پزشکی Daily گفت که او شگفت زده شده است که شرکت کنندگان گزارش از گرسنگی بیش از حد متوسط، و یا دارای نوسانات بالاتر از حد متوسط در را گزارش نکرده اند، به رغم روزه گرفتن روزانه ۱۸ ساعت.

پترسون نوشت:”بنابراین ما اعتقاد بر این بود که غذا نخوردن برای هر دوره زمانی طولانی (زمانی که همان مقدار کل کالری خورده می شود) ذاتا فرد را گرسنه تر می کند”

در حالی که اثرات نخوردن غذا و تغذیه محدود با زمان مورد مطالعه و اثبات شده است که در یک مدل جوندگان کار می کنند، تحقیق در مورد انسان هنوز در مراحل اولیه خود است. به همین دلیل، پترسون توضیح داد که با حمایت شواهد واقعی از قبل، خیلی زود است که تغذیه با محدودیت زمانی، کاهش وزن در انسان را بهبود بخشد. با این حال، پترسون توضیح داد که تمرین این رفتار خوردن دارای مزایای واضح است، مانند کاهش مصرف غذای کلی، و پیشنهاد کرد که تمرین زمان محدود کردن خوردن وخوردن چند بار در هفته می تواند هر دو امکان پذیر و سالم باشد.

پترسون نتیجه گرفت: “این می تواند برای اهداف کوتاه مدت و یا اهداف بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد.” “تا جایی که می دانیم، برای بزرگسالان سالم است (در یک رژیم غذایی غیر تصادفی ).اگر چه زنان و کودکان باردار نباید آن را امتحان کنند”.

منبع: Peterson C. خوردن شام در اوایل، و یا نخوردن آن، می تواند یک استراتژی از دست دادن وزن موثر است. نشست سالانه انجمن چاقی. نیواورلان. ۲۰۱۶

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago