Categories: سرطان

چگونه استاتین ها می توانند در درمان سرطان تخمدان موثر باشند؟!؟

مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه Keele انجام شده نشان داده است که چگونه استاتین ها ممکن است به عنوان یک درمان موثر در برابر سرطان تخمدان استفاده شوند.

مطالعات آزمایشگاهی قبلی تا حد زیادی مثبت بوده و نشان داده است که استاتین ها در برابر سلول های سرطانی فعالیت می کنند اما در مقابل، زمانی که استاتین ها در بیماران واقعی مبتلا به سرطان مورد آزمایش قرار گرفته اند، عمدتا بی اثر بوده اند. این پژوهش در نشریه علمی منتشر شده در این هفته، توضیح این پارادوکس را ارائه می دهد و طراحی پیشرفته ای را برای یک آزمایش بالینی جدید توصیه می کند.

دکتر آلن ریچاردسون، که به تحقیق در Keele منجر شد و با همکاری این مقاله، توضیح داد: “ما اعتقاد داریم که پاسخ این پارادوکس را پیدا کرده ایم: برای اینکه استاتین ها به عنوان یک درمان سرطانی موثر باشند، لازم است استاتین مورد استفاده قرار گیرد باید در دوز و فاصله مناسب تحویل داده شود و رژیم غذایی باید کنترل شود تا منابع گرانیول کاهش یابد، که می تواند اثر استاتین بر سلول های سرطانی را محدود کند. ”

محققان دانشگاه Keele مشخص کردند که استاتین خاصی به نام پیتواستاتین برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی تخمدان منحصر به فرد است، زیرا این ترکیب نیمه عمر متابولیکی مناسب (که به طور مداوم می تواند رشد تومور را مهار می کند)رشد در موش با ساختاری که آن را مهار کننده قوی تومور می کند است با این حال، همچنین رژیم غذایی که می تواند اثربخشی pitavastatin را محدود کند یافت می شود. مطالعات بالینی کشنده از بیماران مبتلا به مصرف استاتین ها برای کاهش کلسترول نیز برخی از کاهش خطر ابتلا به سرطان را همچنین نشان می دهد.

دکتر ریچاردسون، که کار خود را بر روی سرطان تخمدان متمرکز کرده است، که در موسسه علم و فناوری پزشکی و در دانشکده داروسازی دانشگاه Keele رهبر موضوع درمان است. او همچنین نویسنده “چرا دانشمندان آنچه دانشمندان انجام می دهند را انجام میدهند؟ او توضیح داد: “تحقیقات ما نشان داد که اثرات مهار کننده تومور pitavastatin در موش ها محدود شده بود در حالیکه گارنیول گرانیول خوراکی وجود داشت. استاتین ها از طریق جلوگیری از ایجاد ژنیل گرانیولول در سلول های سرطانی به سرطان کمک می کنند. گرانیل گرانیول موجود در غذاهای مختلف از جمله روغن آفتابگردان و برخی از برنج ، بنابراین در آزمایشات بالینی آینده، ما باید با رژیم غذایی دقیق کنترل کنیم تا ژرانیلگرانیول را محدود کنیم. ”

مرحله بعدی پژوهش، انجام آزمایشات بالینی کامل در انسان است – چیزی است که دکتر ریچاردسون و تیم او در حال برنامه ریزی هستند.

دکتر ریچاردسون اظهار داشت: “پیام اصلی کار ما این است که آزمایشهای بالینی pitavastatin اکنون می تواند به درستی طراحی شده باشد و ما در مراحل اولیه در حال توسعه آزمایشات با همکاران ما در دانشگاه Keele و دانشگاه بیرمنگام هستیم. همچنین قابل توجه است که pitavastatin در فرم عمومی موجود است، که به طور بالقوه باعث می شود این درمان نسبتا ارزان باشد. “

پوریا

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago