Categories: خبر

واگذاری تکلیف تعرفه ها به نظام پزشکی

واگذاری تکلیف تعرفه ها به نظام پزشکی

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: مشکلات تعرفه ای برای بعضی از رشته های پزشکی وجود دارد. وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که تعیین تکلیف تعرفه ها را به سازمان نظام پزشکی واگذار کند.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که در روز دوشنبه برگزار شد اظهار داشت: تصمیمی که وزارت بهداشت گرفته است این است که می خواهد تعیین تکلیف تعرفه ها را به سازمان نظام پزشکی محول کند.

حریرچی افزود: تعرفه ها با توجه به اعتباراتی که موجود است و نظرات کارشناسی که از سوی انجمن های علمی در سازمان نظام پزشکی وجود دارد قرار است مورد مطالعه و پیگیری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: دولت طبق قانون منابع و مصرف ها نسبت به تشخیص تعرفه ها اقدام می کند. وظیفه ای که شورای عالی بیمه بر عهده دارد فقط بررسی تعرفه ها و فرستاندن آن ها به دولت برای پذیرش می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به مسئله کاهش آسیب ها اشارتی کرد و گفت: یکی از آسیب های مهمی که در جامعه وجود دارد اعتیاد می باشد که بسیاری از خانواده ها را درگیر خود کرده است.

حریرچی

حریرچی افزود: به همین جهت تعداد ۷۸۶هزار و ۳۷۴نفر از کسانی که معتاد هستند در مراکز غیر دولتی زیر نظر خدمات ترک اعتیاد وزارت بهداشت قرار گرفته اند.

وی اشاره ای به موضوع پرونده الکترونیک سلامت کرد و افزود: تا به این زمان تعداد ۷۵میلیون و ۱۵۰هزار نفر یعنی بیش از ۹۴درصد از جمعیت کل کشور در این سامانه پرونده دارند. علاوه بر این تعداد ۳۵میلیون نفر از این جمعیت که برابر با ۴۷درصد از جمعیت می شود حداقل یک مرتبه به مراکز ما مراجعه کرده اند و یک مرتبه بسته خدمتی را گرفته اند.

حریرچی در مورد موقعیت بازار دارویی در کل کشور گفته است: بالاترین سقف واردات دارویی مشابه تلید داخلی، ده درصد مصرف داخلی می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد داروهای بدون نسخه بیان کرد: سهمی که این داروها از بازار شانزده میلیارد تومانی کشور دارند کمتر از ۱۴۰میلیون تومان می باشد که البته کودکانی که زیر دوازده سال سن دارند از داروهای بدون نسخه جدا می باشند.

وی بیان کرد: عمده منابع مربوط به دارو از منابع شرکت های بیمه ای و باقی مانده یارانه دارو تامین می شود. هشتاد تا نود درصد خدمات بستری و هشتاد تا نود درصد خدمات سرپایی به وسیله بیمه ها پرداخت می شوند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago