نوعی بیماری خطرناک که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد

نوعی بیماری خطرناک که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد

به گزارش ازمن بپرس، پریسا رشید زاده، مسئول واحد کار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در مورد درمان بیماری های روماتولوژی در کودکان و نوجوانان بیان کرده است: روماتولوژی یک عبارتی است که برای بیماری هایی چون بیماری های مفصلی و ضایعات بافت نرم (نظیر تاندون) استفاده می شود که عارضه ها و مشکلاتی که بر اثر این بیماری به وجود می آید با توجه به نوع بیماری و مشکلات زمینه ای که دارد متفاوت می باشد.

پریسا رشیدزاده با توجه به عوارض جدی که بیماری های روماتولوژی کودکان به همراه دارد مانند تخریب مفاصل، اختلال در بینایی و معلولیت گفته است: این صدمات روماتولوژی در اطفال در اصل مجموعه ای از برخی بیماری هایی است که بر اثر نشانه های شبیه به هم تحت یک عنوان قرار گرفته اند. این بیماری ممکن است که در هر سنی آغاز شود ولی بیشتر اوقات از سن پنج سالگی شروع می شود و اغلب در دختران رخ می دهد و بیشتر آن ها تا جوانی بهبود پیدا می کنند.

مسئول واحد کار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در ادامه افزود: نشانه هایی که این بیماری در اطفال به همراه دارد شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد و با علائمی چون تب، درد استخوان و علائم تنفسی همراه می باشد. این بیماری بیشتر باعث می شود که در بافت برخی از مفاصل نظیر آرنج، گردن، زانو و مچ پا التهاب ایجاد شود.

رشید زاده با تایید بر این که بسیاری از این بیماری ها ناشناخته می باشند و ژنتیک نقش مهمی در ایجاد این بیماری در انسان دارد بیان کرد: اگر این بیماری ها سریعا تشخیص داده نشوند باعث می شود که کیفیت زندگی شخص مبتلا شده تحت تاثیر قرار بگیرد و مجبور شود که هزینه زیادی را صرف کند.

مسئول واحد کار درمانی مرکز جامع توانبخشی هلال احمر با توجه به ایجاد نوع دیگری از این بیماری در نوجوانان گفته است: شروع بیماری روماتیسم در نوجوانان تا پیش از سن شانزده سالگی می باشد و به خاطر دلیل های نا مشخصی، یک و یا چندین مفاصل در فرد مبتلا شده ملتهب، دردناک، متورم و سفت می شود و شخص نمی تواند به طور طبیعی آن مفصل را تکان دهد.

پریسا رشید زاده با اشاره به نقش خاص و مهمی که خانواده می تواند در بهبود شرایط و بیماری داشته باشد بیان کرد: اگر از درمان هایی که زیر نظر متخصصان روماتولوژیت استفاده شود و همچنین از داروهای مناسب، تغذیه مناسب، تمرینات ورزشی، فیزیوتراپی و کار درمانی و… به کار برده شود باعث می شود که فرد مبتلا به این بیماری بهبود پیدا کند و در برخی مواقع علائم این بیماری کاملا از بین می رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با اشاره به این که درمان این دسته از بیماری ها در اطفال و نوجوانان اهمیت زیادی دارد مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز از چندین سال قبل با کمک علم، توان، تجربه و تخصص نیروهای کارآمد که در این عرصه مشغول فعالیت هستند خدمات توانبخشی خاص را ارائه می دهد.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago