مواد غذایی موثر در ریزش مو

 

برخی بیماری ها مانند استرس،کمبود ویتامین ها و مواد معدنی،بیماری های خودایمنی،استرس و همینطور کمبود خواب در ریزش مو تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش از من بپرس طی تحقیقات انجام شده با تغییر رژیم غذایی امکان بازگشت موهای ریخته شده بیشتر می شود.در اینجا مواد غذایی تاثیرگذار در رشد دوباره موها و پیشگیری از ریزش آنها را معرفی خواهیم کرد:

تخم مرغ:

پروتئین برای تقویت موهایتان ضروری می باشد،اگر گوشت مصرف نمی کنید و گیاه خوار هستید تخم مرغ و محصولات لبنی این نیاز شما را برطرف می کند ، البته مواد لبنی کم چرب مانند شیر و ماست کم چرب گزینه های بهتری هستند.

 

آجیل و مغزها:

مغزهایی مانند بادام ،پسته وانواع دیگر آجیل برای جلوگیری از ریزش موهای شما بسیار مفید می باشند.این مواد غذایی که دارای مقدار زیادی امگا سه و زینک می باشند برای موهای شما مفید می باشند.در ضمن مغزها  سرشار از سلنیوم(نوعی ماده معدنی مفید برای سلامت پوست سر) که باعث ضخامت و درخشندگی بیشتر موها می شود .

 

اسفناج:

طبق مطالعات انجام شده زنانی که مبتلا به ریزش مو می باشند دارای مقدار پایین تر آهن و ویتامین دی هستند.اسفنناج در میان غذاهای غنی از آهن و ویتامین ث برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید می باشد.اسفناج باعث تولید سبوم می شود که یک نوع ماده چرب است که از طریق غده های مو ترشح می شودو به نوعی نرم کننده طبیعی موی سر می باشد.

 

میگو:

میگو نیز حاوی زینک می باشد که تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش مو دارد.البته باید در مصرف مواد غذایی حاوی زینک زیاده روی نشود زیرا جذب بالای زینک باعث افزایش تستوسترون و ریزش مو می شود، نیاز روزانه به زینک یازده میلی گرم است که این مقدار باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

 

ویتامین سی و میو های سرشار از آن:

اگر از میوه های که سرشار از ویتامین سی استفاده کنید از ریزش موهایتان جلوگیری می کنید. نارنگی، پرتقال،کیوی،توت فرنگی و طالبی از جمله این میوه ها هستند.ویتامین سی  به عنوان آنتی اکسیدان مراقبت زیادی از پوست و مو انجام می دهد.همچنین ویتامین سی برای جذب آهن ضروری می باشد که آن هم ماده موثری برای جلوگیری از ریزش مو است.

 

ماهی:

همانطور که اشاره کردیم پروتئین برای رشد و تقویت مو بسیار ضروری می باشد. پروتئین باعث تولید کراتین که از ساختار اصلی مو می باشد بسیار ضروری است.ماهی و بطور مشخص ماهی سالمون که علاوه بر پروتئین دارای اسیدهای چرب امگا سه و ویتامینها می باشد انتخاب بسیار مناسبی است.

 

عسل:

عسل باعث بهبودی و جلوگیری از نازک شدن  موها هم در صورت مصرف خوراکی و هم درمان موضعی می شود.استفاده از مخلوط آب و عسل برای چهار بار در هفته برای بیماران مبتلا به درماتیت سبورئیک که پوسته پوسته شدن و خارش و ریزش مو می شود بسیار مناسب می باشد.

از من بپرس

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago