مزایای سلامتی غذاهای محبوب 1

گر چه زمینه پزشکی به روش های مختلف پیشروی و پیشرفت می کند، متخصصان تغذیه و کارشناسان بهداشت همچنان از مزایای برخی از غذاها تعریف می کنند. در واقع، خوردن غذای سالم نشان داده است که خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی و حتی انواع خاص سرطان را کاهش می دهد.

با این حال، درک اینکه چه غذاهایی برای غذا خوردن برای برخی از مزایای خاص می تواند گاهی دشوار باشد.

 

در زیر لیستی از محصولات غذایی و همچنین اطلاعات مربوط به مزایای بالقوه سلامت آنهاست.

غذاهای محبوب و مزایای سلامتی آنها

بادام ها

بادام یک منبع غنی از ویتامین E، مس، منیزیم، پروتئین با کیفیت خوب و اسیدهای چرب غیر اشباع سالم است.

مطالعات نشان داده اند که بادام به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان ۳ و کمک به زندگی طولانی تر کمک کند.

سیب

بعلاوه، سیب بعنوان “نیروگاه تغذیه” به دلیل مشخصات تغذیه ای قابل توجه آنها نامیده می شود.

سیب غنی از ویتامین C (یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی)، ویتامین B پیچیده، فیبر غذایی، فیبرهای غذایی (که به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند) و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است.

مطالعات نشان داده اند که خوردن سیب ها به طور بالقوه می تواند به پیشگیری از بیماری زوال عقل کمک کند، خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

آروقولا

همراه با سایر برگ های سبز، آرژول حاوی سطوح بسیار بالای نیترات (بیش از ۲۵۰ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) است. مصرف زیاد نیترات در رژیم غذایی باعث کاهش فشار خون، کاهش میزان اکسیژن مورد نیاز در طول ورزش و افزایش عملکرد ورزشکاران می شود.

مزایای بالقوه سلامت آرژول شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود اکسیژن رسانی عضلانی در طی ورزش است.

مارچوبه

مارچوبه در فیبر رژیمی بسیار غنی است و حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B6، کلسیم، روی و منیزیم است.

مزایای بالقوه سلامتی مارچوبه عبارتند از: کاهش خطر ابتلا به دیابت، جلوگیری از سنگ کلیه و کاهش خطر عوارض لوله عصبی در نوزادان.

موز

موز به طور طبیعی از چربی، کلسترول و سدیم آزاد است و در پتاسیم بسیار غنی است.

مزایای بالقوه سلامت موز عبارتند از: کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان خون و حمایت از سلامت قلب.

ریحان

ریحان غنی از ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، منیزیم، آهن، پتاسیم و کلسیم است.

مطالعات نشان داده اند که ریحان می تواند به طور بالقوه التهاب و تورم را کاهش دهد ۹، جلوگیری از اثرات مضر پیری ۱۰ و ممکن است در درمان آرتریت و بیماری های التهابی روده مفید باشد.

چغندرقند

با توجه به مطالعات اخیر که نشان می دهد که چغندرقند و بز چغندر می توانند عملکرد ورزشی، فشار خون پایین و افزایش جریان خون را بهبود بخشد، چغندرقند به سادگی به عنوان چغندر مشهور نیز شناخته شده است.

چغندر منبع غنی فولات و منگنز است و همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B-6، پانوتنیک اسید، کولین، بتایین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای فیبر (هر دو محلول و غیرحلال) و منبع غنی از ویتامین C است.

علاوه بر این، بروکلی غنی از ویتامین A، آهن، ویتامین K، ویتامین B، ویتامین C، روی، فسفر و مواد مغذی است.

مطالعات نشان داده اند که بروکلی می تواند به طور بالقوه برای جلوگیری از استئوآرتریت ۱۲ کمک کند، پوست شما را در برابر اثرات نور UV، ۱۳، آسیب های قلبی دیابتی معکوس ۱۴ و کاهش خطر سرطان مثانه محافظت کند.

طالبی

طالبی نیز معمولا به عنوان muskmelons، خربزه مگس، خربزه های سنگی و خربزه های ایرانی شناخته شده است. آنها عضو خانواده گیاهی Cucurbitaceae، همراه با عسل و هندوانه هستند.

طالبی حاوی فراوانی آنتی اکسیدان ها از جمله کولین، زاکسنتین و بتا کاروتن است که همه آنها در برابر انواع بیماری ها و شرایط از سرماخوردگی تا سرطان محافظت می شود.

مزایای سلامتی بالقوه کانتالوپ عبارتند از: کاهش خطر ابتلا به آسم، کنترل فشار خون، کمک به هضم، حفظ هیدراته و کاهش التهاب.

هویج

هویج منبع خوبی از ویتامین A هستند. آنها ۲۱۰٪ نیازهای روزانه بزرگسالان را در اختیار دارند.

مزایای بالقوه سلامت هویج عبارتند از: جلوگیری از سرطان ریه ۱۶، از بین بردن سلول های لوسمی و جلوگیری از پیشرفت آنها ۱۷ و کمک به بازگرداندن دید.

گل كلم

گل کلم حاوی آنتی اکسیدان ها و فیتونویتین ها است که می توانند در برابر سرطان محافظت کنند، فیبر که سبب سفتی، کاهش وزن و یک دستگاه گوارش سالم می شود، کولین، که برای یادگیری و حافظه ضروری است، به عنوان بخشی از خانواده براسیکا که معمولا به عنوان سبزیجات cruciferous شناخته می شود، بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر.

مزایای بالقوه سلامت گل کلم شامل جلوگیری از جهش و کاهش استرس از رادیکال های آزاد، جلوگیری از یبوست و کمک به حافظه است.

کرفس

 

کرفس یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین K است.

مزایای بالقوه سلامت کرفس عبارتند از: کاهش فشار خون، جلوگیری از سرطان و درد مفاصل آرام بخش.

نخود

نخود فرنگی، که به عنوان گریوانسو لوبیا نامیده می شود، در منطقه مدیترانه و خاورمیانه کشت داده شده، نفوذ آشپزی خود را به مناطق سراسر جهان گسترش داده است.

مزایای بالقوه سلامتی نخود ها شامل افزایش میزان قند، میزان چربی و انسولین برای دیابت، حفظ قدرت استخوان و سلامت قلب است.

پیازچه

Chives غذای چرب مواد مغذی است، به این معنی که در حالی که آنها کم کالری هستند که در مواد مغذی مفید مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

مزایای بالقوه سلامتی چیپس ها عبارتند از: اثرات مفید و پیشگیرانه بالقوه در برابر سرطان، سرطان پروستات، سرطان مری و معده و اثرات مثبت بر خواب و خلق و خوی.

شکلات

شکلات غنی از آنتی اکسیدان ها است. علیرغم شهرت بد برای افزایش وزن، تعدادی از مزایای سلامتی با مصرف آن همراه است.

گفته می شود مزایای بالقوه مصرف شکلات عبارتند از: کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از کاهش شناختی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی.

دارچین

مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند به طور بالقوه در برابر HIV19 موثر باشد، سطح گلوکز و چربی ها را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، کمک به پیشگیری از بیماری آلزایمر، و جلوگیری از فرآیند مخرب مولتیپل اسکلروز (MS)

علاوه بر این، محققان در ایالت پنسی می گویند مصرف دارچین می تواند به کاهش پاسخ های بدن من به خوردن وعده های غذایی با چربی کمک کند.

قهوه

قهوه یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها در ایالات متحده است.

مزایای بالقوه سلامت قهوه نوشیدن عبارتند از: محافظت در برابر دیابت نوع ۲، جلوگیری از بیماری پارکینسون ، کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد ، جلوگیری از بیماری کبد و ارتقای سلامت قلب خوبی است .

بادمجان

بادمجان، که همچنین به عنوان باقر، تخم مرغ، سوپ گینه، مالونگن و برینجال شناخته می شود، معمولا با شکل تخم مرغ مانند آن و رنگ بنفش رنگارنگ مشخص می شود.

مزایای بالقوه سلامت بادمجان شامل حمایت از سلامت قلب، حفظ وزن و سطح کلسترول خون و اثرات ضد سرطان است.

سیر

سیر به طور گسترده ای برای شرایط مختلف مرتبط با سیستم خون و قلب استفاده می شود.

مطالعات نشان داده اند که سیر به طور بالقوه می تواند یک آنتی بیوتیک بسیار قدرتمند باشد ۳۷، در محافظت از قلب در طی عمل جراحی قلب و بعد از حمله قلبی ۳۸، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد و کلسترول و فشار خون بالا را کاهش می دهد .۴۰

زنجبیل

زنجبیل حاوی یک ماده شیمیایی است که به عنوان ماده ای از داروهای آنتی اکسیدان، ملین و ضد گاز استفاده می شود.

مطالعات نشان داده اند که زنجبیل می تواند به طور بالقوه از التهاب کولون جلوگیری کند، باعث کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش، کمک به کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی ۴۵ و کاهش شدت درد های دوره می شود.

انگور

حمل و نقل، بافت، عطر و طعم و انواع انگور آنها را مواد غذایی انگشت محبوب در کشورهای در سراسر جهان ساخته شده است.

مطالعات انگور را با پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و یبوست همراه با کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کلی همراه می کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت کالری کم است اما دارای مواد مغذی است. آنها پوست روشن و سالم را پشتیبانی می کنند، به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و بیماری ها کمک می کنند و حتی ممکن است با کاهش وزن به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متنوع کمک کنند.

مزایای بالقوه سلامت گریپ فروت شامل افزایش وزن، حفظ فشار خون سالم و سلامت قلب و مبارزه با رادیکال های آزاد می شود.

چای سبز

چای سبز می تواند یکی از نوشیدنی های سالم جهان باشد و دارای بالاترین مقدار آنتی اکسیدان ها در هر چای باشد.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای سبز با کاهش خطر ابتلا به سکته ۴۱ همراه است و ممکن است به مبارزه با سرطان پروستات کمک کند

عسل

عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است.

مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند به طور بالقوه به پیشگیری از GERD (ریفلاکس معده) ۴۷ کمک کند، مدت زمان اسهال باکتری ۴۸ را کاهش دهد، به سوختگی ها کمک کند، علائم فصلی ۵۰ را کاهش دهد، و عفونت را درمان کند.

 

 

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago