قانون هایی که برای خوردن میوه ها مهم است

قانون هایی که برای خوردن میوه ها مهم است

به گزارش از من بپرس– همه این را می دانید که خوردن میوه یکی از موارد مهمی است که برای سلامت بدن استفاده می شود. میوه ها ماده ی غذایی سالمی هستند که خوردن آن بسیار مفید است، ولی برای خوردن آن ها هم باید به بعضی از دستورالعمل ها توجه کنیم تا بتوانیم از آن به بهترین شکل برای سلامتی مان به کار ببریم.

این کار به این سادیگی ها هم نیست که شما هر وقت دل تان خواست بروید و یک میوه را برداید و گاز بزنید. ما در این مطلب می خواهیم شما را باخوردن صحیح میوه آشنا کنیم اگر به این نکات توجه کنید بدن تان در سلامتی کامل خواهد بود و انرژی بیشتری را خواهد داشت.

اگر میوه را وارد برنامه غذای تان کنید می تواند فایده های بیشتری را با جذب ویتامین ها و تقویت دستگاه گوارش تان داشته باشد. اگر به خاصیت های میوه ها پی ببرید متوجه می شوید که آن ها منبع بسیار خوبی از پتاسیم، فولات، فیبر، ویتامین C وخیلی از ویتامین های دیگر هستند.

اگر بدن شما این ویتامین ها را داشته باشند شما را در برابر بیماری ها محافظت می کند و از ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته را کم می کند. ولی اگر در مورد خوردن آن ها اطلاعاتی نداته باشید علاوه بر اینکه به بدن تان سودی نمی رساند بلکه ممکن است آن را به خطر بیندازد. این نکته از اصلی ترین قوانین خوردن میوه است.

خوردن میوه

میوه ها را به تنهایی و یا با میوه های دیگر با شکم خالی بخورید

دلیل این مسئله آن است که زمانی که میوه ای را می خورید دستگاه گوارش تان شروع به کار کردن می کند و با استفاده از آنزیم های مختلف برای هضم آن ها استفاده می شود. برای اینکه بدن مان قندهای ساده موجود در میوه ها را جذب کنند به زمان نیاز دارند. اگر میوه ها را به تنهایی بخورید بدن تان راحت تر مواد مغذی، فیبر و قندهای ساده را هضم کند. این بهترین صورت ممکن است که می توان از میوه ها استفاده کرد. ولی اگر میوه ها را قبل از غذا بخورید مخصوصاً غذاهای سنگین باعث می شود که همراه غذا در معده بماند و داخل روده ها تخمیر شود.

چنانچه به سوء هاضمه، باد گلو، سوزش معده و مشکلات دیگر گوارشی شده اید احتمالا به خاطر همین مورد است که غذای تان با میوه هایی که خورده اید تخمیر شده است. اگر این مشکلات را درمان نکنید باعث می شودکه به مشکلات بزرگ تری برخورد کنید که ریشه آن از دستگاه گوارش است.

استفاده کردن از این قانون بسیار ساده است. شما در طول روز از سه وعده غذایی استفاده می کنید و می توانید میوه ها را در بین آن ها مصرف کنید. چنانچه شما باید برای اینکه کی بتوانید سیبی را به محل کارتان ببرید و آن را بخورید نیازمند این هستید که چشمان تان مدام به ساعت باشد هیچ مشکلی نیست، این کار را حتما انجام دهید. اگر می خواهید میوه ای را بخورید حداقل یک ساعت قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از آن استفاده کنید. اگر غذایی سنگین را خورده اید مانند پاستا یا برگر باید مدت زمان بیشتر را برای هضم کردن آن به معده تان بدهید و بعد از آن میوه ای را بخورید.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago