فواید گریپ فروت و اطلاعات تغذیه ای آن

گریپ فروت در قرن هجدهم به عنوان یک پیوند بین پوملو و پرتقال پرورش داده شد. آنها گریپ فروت نامیده می شود، زیرا آنها در خوشه هایی مشابه انگور رشد کرده اند.

گریپ فروت ها از رنگ سفید یا زرد تا صورتی و قرمز متفاوت است و می توانند در طعم بسیار اسیدی و حتی تلخ و شیرین باشند. گریپ فروت در تمام طول سال در دسترس است، اما انواع محبوب فلوریدا و تگزاس در فصل بین ماه های نوامبر و ژوئن هستند. گفته می شود فلوریدا بزرگترین منطقه گریپ فروت جهان است. انواع مختلفی از گریپ فروت فلوریدا و تگزاس عبارتند از: روبی سرخ، صورتی، شعله، تامپسون، مریخ سفید، ستار روبی، دانکن و پوملو هوب.

گریپ فروت کم کالری است اما پر از مواد مغذی و منبع عالی ویتامین A و C. دانشکده پزشکی هاروارد است که گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی ۲۵ است، که نشان می دهد که آن را به طور قابل توجهی قند خون و سطح انسولین را تحت تاثیر قرار نمی دهد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه مواد غذایی گریپ فروت در بخش مشخصات تغذیه ای این مقاله را بیابید.

گریپ فروت از پوست روشن و سالم حمایت می کند، می تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و شرایط کمک کند و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند که بخشی از رژیم غذایی سالم و متنوع است.

مزایای سلامتی مصرف گریپ فروت

گریپ فروت ها از رنگ سفید یا زرد تا صورتی و قرمز متفاوت است و می تواند در طعم بسیار اسیدی و حتی تلخ یا شیرین داشته باشد.

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات به مدت طولانی با خطر کاهش بسیاری از شرایط سلامت نامطلوب همراه است.

بسیاری از مطالعات پیشنهاد کرده اند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند گریپ فروت خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهد در حالیکه در حال ارتقای چهره سالم، افزایش انرژی و وزن کلی کلی است.

۱) کاهش وزن

گریپ فروت ممکن است یک غذای کاهش وزن معجزه ای در برخی از رژیم های غذایی محبوب قبلی نباشد، اما مصرف گریپ فروت به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم فقط می تواند به شما کمی کمک کندد. مطالعه «رژیم گریپ فروت» در کلینیک اسکریپس که به وسیله دکتر کن فوجیکو انجام شده است، وزن و عوامل متابولیک ۹۱ مرد و زن چاق را به مدت ۱۲ هفته بررسی کرد. هر شرکت کننده به طور تصادفی به یکی از چهار گروه تقسیم شد تا کپسول های دارونما همراه با ۷ اونس آب سیب، کپسول گریپ فروت با ۷ اونس آب سیب، ۸ اونس آب گریپ فروت با کپسول دارونما یا نیم گریپ فروت تازه با پلاسبو کپسول سه بار در روز قبل از هر وعده غذایی استفاده کنند.

بعد از ۱۲ هفته، گروه گریپ فروت تازه وزن خود را به اندازه ۳.۵۲ پوند کاهش داده است، گروه آب گریپ فروت ۳.۳ پوند را از دست داده، گروه کپسول گریپ فروت به میزان ۲. ۴۲ پوند از دست داده اند و گروه پلاسبو ۰.۶۶ پوند را از دست داده اند. به گفته محققان، در گروه گریپ فروت ۲ ساعته پس از انسولین پس از گلوکوز در مقایسه با پلاسبو نیز کاهش قابل توجهی داشته است. نصف گریپ فروت تازه مصرف شده قبل از غذا نیز با بهبود مقاومت به انسولین همراه بود.

۲) سکته مغزی

به گفته انجمن قلب آمریکا، خوردن مقادیر بالاتری از ترکیبات موجود در میوه های مرکبات مثل پرتقال و گریپ فروت ممکن است خطر سکته مغزی ایسکمیک برای زنان را کاهش دهد. کسانی که بیشترین مقدار مرکبات را مصرف می کردند، خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک ۱۹ درصد کمتر از زنان دیگر بود.

۳) فشار خون و سلامت قلب

ترکیبی از مواد مغذی قدرتمند فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین در گریپ فروت به حفظ قلب سالم کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی حاوی گریپ فروت قرمز تازه به طور مثبت روی سطوح چربی خون، به ویژه تری گلیسیرید، تاثیر می گذارد. محققان نتیجه گرفتند که افزودن گریپ فروت تازه به رژیم غذایی می تواند برای افرادی که مبتلا به آترواسکلروز هستند و مایل به کاهش سطح بالای چربی خود، به ویژه تری گلیسیرید، مفید باشد.

در یک مطالعه، کسانی که ۴۰۶۹ میلیگرم پتاسیم در روز مصرف کردند ۴۹٪ کمتر از بیماری های قلبی ایسکمیک نسبت به افرادی که پتاسیم کمتری مصرف کردند (حدود ۱۰۰۰ میلی گرم در روز) رنج می بردند.

مصرف پتاسیم بالا نیز با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی، حفظ تراکم معدنی استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه همراه است.

افزایش پتاسیم برای کاهش فشار خون به دلیل اثرات عروقی آن نیز مهم است.

۴) سرطان

گریپ فروت به عنوان یک منبع عالی از ویتامین C آنتی اکسیدان قوی و همچنین آنتی اکسیدان های دیگر، می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد شناخته شده برای سرطان کمک کند. مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در چندین مطالعه ارتباط دارد و غذاهایی با ویتامین C و بتا کاروتن بالاخره خطر ابتلا به سرطان مری را به طور خاص کاهش می دهد.

۵) هضم و منظم بودن بودن سیستم گوارش

گریپ فروت، به دلیل محتوای آب و فیبر آن، به جلوگیری از یبوست کمک می کند و به طور منظم برای دستگاه گوارش سالم کمک می کند.

۶) هیدراتاسیون

گریپ فروت به عنوان یکی از آبمیوه ترین میوه ها در جهان که از ۹۱٪ آب (فقط زیر آب هندوانه) تشکیل شده و پر از الکترولیت های مهم است، یک میان وعده خوب برای جلوگیری از کم آب شدن است.

۷) پوست

ویتامین C آنتی اکسیدان هنگامی که به شکل طبیعی خود (در محصولات تازه در مقابل فرم تکمیلی) خورده می شود و یا موضعی استفاده می شود، می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از خورشید و آلودگی کمک کند، چروک ها را کاهش دهد و پوست بافت کلی را بهبود بخشد. ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، سیستم پشتیبانی اصلی پوست دارد. هیدراتاسیون و ویتامین A نیز برای پوست سالم به نظر می رسد، که هر دو می توانند گریپفروت ها را تامین کنند.

با این حال، ارزش یادداشت برداری از مطالعه منتشر شده در ژوئن ۲۰۱۵ است که نشان می دهد که مصرف گریپ فروت در مقادیر زیادی ممکن است ما را در معرض خطر بیشتر ملانوم – مرگبار ترین شکل سرطان پوست ،قرار دهد.

۸) جلوگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی خاصی را مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی ویتامین C است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله گریپ فروت یافت می شود.

مشخصات تغذیه گریپ فروت

طبق اطلاعات موجود در پایگاه داده ملی مغز و اعصاب USDA، نیمی از گریپ فروت صورتی متوسط (۳/۴ قطر) حاوی حدود ۵۲ کالری، ۰ گرم چربی، ۰ گرم سدیم، ۰ گرم کلسترول، ۱۳ گرم کربوهیدرات (از جمله ۸.۵ گرم شکر و ۲ گرم فیبر رژیمی) و ۱ گرم پروتئین.

خوردن نصف گریپفروت در روز ۶۴ درصد نیازهای ویتامین C شما، ۲۸ درصد ویتامین A، ۲ درصد کلسیم و ۲ درصد منیزیم را تامین می کند.

گریپ فروت همچنین مقدار کمی از ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، پتاسیم، فسفر، منگنز، روی و مس را شامل می شود.

نه تنها گریپفروت های صورتی که ویتامین ها و مواد معدنی مشترک دارند و همچنین یک پانچ آنتی اکسیدان قوی با لیکوپن و بتا کاروتن همراه با لیمونوئید های فیتونوتیتی و نایینگنین می اندازند.

مطالعات نشان داده اند که گریپفروت صورتی یا قرمز تازه حاوی مقادیر بالاتری از ترکیبات زیست فعال است و پتانسیل آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به گریپفروت سفید و یا زرد دارد.

چگونه گریپ فروت را به رژیم خود اضافه کنید

گریپفروت باید در اوج رسیدن برداشت شود زیرا بر خلاف بعضی از میوه ها آنها بعد از برداشت، در کیفیت نمی رسند یا بهبود پیدا نمی کنند. گریپ فروت باید در دمای اتاق نگه داشته شود، دور از نور مستقیم خورشید باشد. یک گریپفروت را که نسبت به اندازه آن سنگین است انتخاب کنید و هنگامی که فشرده می شود کمی حالت ارتجاعی دارد.

در حالی که گاهی اوقات سخت است که میوه ها و سبزیجات با کیفیت خوب در زمستان پیدا کنید، زمان مناسب برای خرید مرکبات است. زمستان فصل اوج گریپفروت، پرتقال و دیگر میوه های مرکبات است.

راهنمایی سریع:

یک کاسه را روی میز آشپزخانه نگهدارید از میوه های تازه فصل تازه تهیه کنید.
گریپفروت در سالاد بریزید
تکه های گریپفروت را به سالاد در ناهار یا شام خود اضافه کنید.
سالاد میوه را با توت فرنگی، آناناس، گریپ فروت، نارنگی ماندارین و انگور درست کنید
آبمیوه خود را بسازید! در صبح هیچ چیز بهتر از آب میوه تازه غلیظ نیست. هنگامی که خودتان آن را تهیه می کنید، می توانید مطمئن باشید که حاوی مواد نگهدارنده یا شیرین کننده ای نیست.

برخی از این دستورالعمل های سالم را در خانه برای کمک به ترکیب گریپ فروت بیشتر در رژیم خود بخوانید:
گلوتن گریپ فروت اسموتی
کیک ماست گریپ فروت
ماهی قزل آلا کباب با گریپفروت و سالاد کوکوئنا

خطرات بالقوه سلامت مصرف گریپ فروت

در هنگام مصرف داروهای گریپفروت باید از مصرف آنتی بادی ها اجتناب شود. این بدان معنی است که دارو می تواند از روده شما به جریان خون شما انتقال یابد و از آن راحت تر و سریعتر از حد طبیعی باشد. در بسیاری از موارد، این سطوح بالاتر می تواند خطرناک باشد. داروهای استاتین، مسدود کننده های کانال کلسیم و داروهای روانپزشکی برخی از داروهای رایج هستند که با گریپ فروت ارتباط دارند.

اگر مشکل کلی کلیوی دارید، هنگام مصرف گریپ فروت نیز احتیاط کنید. پتاسیم بیش از حد می تواند برای کسانی که کلیه ها به طور کامل عملکرد مناسبی ندارند، مضر باشد. اگر کلیه شما قادر به حذف پتاسیم بیش از حد از خون نیست، ممکن است کشنده باشد.

افرادی که مبتلا به بیماری ریفلاکس گوارشی (GERD) هستند ممکن است علائمی نظیر سرماخوردگی و سفتی در هنگام مصرف مواد غذایی بسیار اسیدی مثل مرکبات، افزایش یابد، اما واکنش های فردی متفاوت است.

به یاد داشته باشید که کل رژیم غذایی یا الگوی غذا خوردن که در پیشگیری از بیماری ها و رسیدن به سلامت بسیار مهم است. بهتر است یک رژیم غذایی با انواع مختلف بخورید تا تمرکز بر غذا داشته باشید.

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago