فواید و خواص درمانی خرمالو را بیشتر بشناسید

فواید و خواص درمانی خرمالو را بیشتر بشناسید

خرمالو در جنگلهای شمال و جنوب می روید. کال ان هسته دار میباشد و رسیده اش بدون هسته. قرمز رنگ، خوش طعم، دارای مواد صمغی و مازوتی است. میوه خرمالو موقعی که کال است به علت داشتن مواد مازوتی گس می باشد، ولی پس از رسیدن تانن آن تبدیل به چند نوع قند می شود و طعم آن گوارا می شود.

شبیه گوجه فرنگی است. دارای پوست نازک و سرشار از ویتامین های آو ب و ث میباشد. سینه را نرم، درمان اسهال خونی است. سیصد تا پانصد گرم میوه رسیده روی درخت را صبح ناشتا میل نمایید. هسته ان را کوبیده در شراب خیس نمایند، نوشابه ای است که برای، درد کمر، درد مفاصل و نقرس نافع است دانه میوه آن را کوبیده به صورت گرد درآورند جهت سنگ کلیه و مثانه مفید است.

خرمالو

در صنعت قنادی با این میوه انواع شیرینی و مارمالاد درست میکنند و مربا و کمپوت خوشمزه و مفید تهیه می کنند و به فروش می رسانند در گرگان به نام (اندوخرما) در مازندران انجیر خرما، در طوالش مبرد، در آستارا اربه، در رامسر خرمندی و فروندی میگویند. در نور و کجور و آمل به درخت نر آن کلهو و به ماده آن فرمنی و فرمونی میگویند.

هنگامی که ویتامین (آ) به قدر کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی کم می شود، که پوست و ناخنها و موها خشک و شکننده شده، در هوش و سلامت بدن اختلال حاصل می شود. قدرت و فعالیت سلولهای بدن کاهش می یابد. در این هنگام است که با مصرف خرمالو می توان به همه این عوارض پایان داد و به ارزش زندگی بخش و سلامتی دهنده این میوه پی برد.

خرمالو که سرشار از ویتامین آ و کاروتن است، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین ب ۱ و ب۲ و ب ۶ و پ پ و ث است و نیز این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن است و هر یک از مواد معدنی فوق، نقشی موثر در سلامتی و تندرستی ما دارد.

خرمالو به شرطی که خوب رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای خوب و سودمند است و در رشد و نموشان موثر بوده حتی موجب اشتهای آنها می باشد. وجود کلسیم در تقویت و رشد اطفال و حفظ نیروی بزرگسالان موثر است، آهن عنصر اصلی خون سازی و پتاسیم اشتها آور و شستشو دهنده کلیه ها و کبد می باشد. این است که در مبتلایان بیماری کبدی و نقرس و بیماری کلیوی بسیار موثر است.

خرمالو

مواد قندی خرمالو از لولز و گلوکز می باشد و با آن که مقدار آن بیست درصد است، باز برای مبتلایان بیماری قند چندان زیان بخش نمی باشد. در خرمالو مقدار زیادی پکتین وجود دارد و اسیدهای موجود در خرمالو عبارتند: از اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید تارتریک.

سلولز موجود در خرمالو نسبتا کم است و از این لحاظ هضم آن آسانتر ست. در خرمالو مقدار کمی تانن می باشد. گاهی ممکن است موجب یبوست گردد. با همه اینها ارزش خرمالو بیش از آن است که به آن توجه می شود.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago