Categories: سلامت عمومی

سیر: آیا سیر کلید زندگی طولانی است؟

سیر یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده پخت و پز در سراسر جهان است. بسیاری از غذاها در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا از این سبزیجات با طعم قوی استفاده می کنند.

سیر مشابه سایر گیاهان لقبی مانند پیاز، چیپس، پیاز و گل سرخ است.

اما سیر خاص است.

برای قرن ها مردم سیر را نه تنها برای پخت و پز، بلکه برای دارو نیز استفاده کرده اند.

سیر دارویی در طول زمان

محققان مرکز سرطان سلطان سلطنتی کرتینگر و دانشگاه کورنل در مورد مصرف داروهای سیر در طول تاریخ تحقیق کردند. آنها در متون باستانی مصر، یونان، رم، چین و هند منابع مربوط به سیر را پیدا کردند.

به عنوان مثال، در یونان باستان و رم، مردم سیر را کمک به قدرت و استقامت می دانند.

ورزشکاران اصلی المپیک یونان برای بهبود عملکرد خود سیر را خوردند. رومی های باستانی سیر را به سربازان و ملوانان می دهند.

کارگران که اهرام مصر را ساختند، سیر خوردند. در واقع، این موضوع در طول تاریخ اولیه – کارگران سیر مصرف می کنند تا قدرت خود را افزایش دهند.

اما چرا سیر چنین غذایی سالم است؟

پاسخ کوتاه این است که سیر یک گاز به نام سولفید هیدروژن ایجاد می کند.

در ابتدا سولفید هیدروژن بسیار سالم نیست. در واقع، آن سمی و قابل اشتعال است. آن مانند تخم های فاسد بوی می دهد. اما در بدن ما یک کار مهم است. سولفید هیدروژن عروق خونی را شل میکند.

به نوبه خود، رگ های خونی عضلانی اجازه می دهد اکسیژن بیشتری به بدن اعضای بدن منتقل شود. این فشار خون بالا را کاهش می دهد و بدن را از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

برخی از محققان در چین تا کنون به این نتیجه رسیده اند که سولفید هیدروژن کلیدی برای زندگی طولانی ترلازم است.

مطالعات بسیاری در مورد سیر!

در یک مطالعه سال ۲۰۰۷، محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام مطالعه کردند که چگونه سیر افزایش سولفید هیدروژن می دهد و این که چگونه به نوبه خود بر گلبول های قرمز تاثیر می گذارد.

دیوید کراوس این مطالعه را هدایت کرد. در آن زمان، او مدرس دانشکده علوم بهداشت و زیستشناسی محیط زیست بود. او و تیمش مطالعات خود را روی موش انجام دادند. آنها دریافتند وقتی که ترکیبات سیر به سولفید هیدروژن در سیستم عروقی تبدیل شدند، گاز موجب شد که عضلات آرام شوند.

محققان در این گزارش خود نوشتند: “این آرامش اولین قدم برای کاهش فشار خون بالا و به دست آوردن اثرات محافظتی قلبی است.” آنها دریافتند که این اثرات سالم به طور مستقیم با سولفید هیدروژن تولید شده از ترکیبات سیری که با گلبول های قرمز ارتباط دارند .

در سال ۲۰۱۳، دانشمندان در نهایت توانستند این روند را ببینند. شیمیدانان الکساندر لیپپرست از دانشگاه متدیست جنوبی در دالاس و ویوین س. لین، چگونگی مشاهده این روند را در سلولهای زنده بدن انسان کشف کردند.

Lippert در انتشار اخبار علمی روزانه توضیح می دهد که آنها “پروبیسی شیمیایی را ایجاد کرده اند که وقتی سلول های زنده انسان تولید سولفید هیدروژن را تولید می کنند، واکنش نشان می دهد.” ویژگی های ویدیویی زمان واقعی Lippert سلول های انسانی را تولید سولفید هیدروژن می کنند.

کشف آنها درب را به تحقیقات بیشتر در مورد مزایای بهداشت سیر و تولید سولفید هیدروژن در بدن باز کرده است.

در یک آزمایش ۲۰۱۵ در دانشگاه ایالتی پن، محققان یک راه حل را ایجاد کردند که سولفید هیدروژن را در آغوش سالمندان جوان سالم ایجاد می کند. آنها می خواستند ببینند که سولفید هیدروژن چگونه به یک ناحیه کوچک از عروق خونی می انجامد.

یافته های اولیه این است که سولفید هیدروژن عروق خونی را گسترش می دهد و سپس جریان خون را افزایش می دهد. این محققان قصد ادامه تحقیقات خود را دارند. آنها یافته های خود را در مجله فیزیولوژی منتشر کردند.

سیر قدیمی تر ممکن است حتی سالم تر باشد

اما اجازه دهید آزمایشگاه را ترک کنیم و به آشپزخانه برویم. سیر قدیمی تر را که داریدرا بیرون نیاندازید. شما ممکن است فکر کرده باشید که سیر پرورش گل های سبز روشن از کهنه شده و تنها راه آن سطل زباله است.

اما خیلی سریع نیست

دانشمندان در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی گزارش دادند که این سیر کهنه خواص بیشتری دارد که برای بدن ما مناسب تر از سیر تازه است. هنگامی که محققان سیر را که پنج روز به طول انجامید، آزمایش کردند، آن ها آنتی اکسیدانی بالاتری را نسبت به سیرهای تازه تر دریافت کردند.

همچنین برای به دست آوردن اثر کامل مزایای سلامت سیر، آن را به غذا اضافه نکنید و یا آن را بلافاصله طبخ نکنید. برش، خرد کردن یا برداشتن سیر، ترکیب سالم موجود در سبزی را آزاد می کند. اما گرم کردن سیر یا افزودن آن به مواد دیگر سبب آزاد نشدن این ترکیب سالم می شود. بنابراین سیر را بریزید و یا برش دهید یا آنرا بشویید و بگذارید آن به مدت چند دقیقه بماند.

بنابراین، آیاجنبه بدی برای سیر وجود دارد؟ خوب، به همان دلیل که سیر است برای ما – که بوی قوی گوگرد – همین دلیل است که نفس ما را بدبو و نامطبوع می کند .

اما ممکن است درمان برای آن نیز وجود داشته باشد. با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که خوردن یک سیب یا کاهو پس از خوردن سیر بر بوی قوی سیر در نفس تاثیر می گذارد.

 

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago