Categories: خبر

سکته علت مرگ نیمی از ایرانیان است

سکته علت مرگ نیمی از ایرانیان است

طبق گفته های وزیر بهداشت و درمان نیمی از ایرانیان به دلیل سکته جان خودشان را از دست می دهند ، ولی در زمان حادثه دستگاه ها و امکانات لازم وجود داشته باشد باعث می شود که جلوی بسیاری از این مرگ ها را گرفت.

به گزارش ازمن بپرس سید حسن هاشمی در گردهمایی آموزش نکات اورژانسی به روحانیون گفته است: باید برخی از امکانات و دستگاه هایی که لازم است را هر چه سریع تر به بیمار برسانند مانند دستگاه الکترو شوک ، که اگر این کار ساده را انجام بدهند می توانند از بسیاری از معلولیت ها و مرگ ها پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر این آموزش ها را در بین مردم گسترش دهند و امکانات لازم را د راختیار آن ها بگذارند می توانند از بسیاری از معلولیت ها و مرگ ها جلوگیری کنند. زمانی که در هر خانواده ای بر اثر این حادثه جان یکی از پدر و یا مادر گرفته می شود زندگی در ن خانواده از هم می پاشد.

سکته

هاشمی می گوید: تغذیه نامناسب و رفتارهای خشونت آمیز باعث هشتاد درصد از مرگ ها می شود که می توان از این حوادث به راحتی جلوگیری کرد. علاوه بر این اتفاقات که برای جسم می افتد مسائل و مششکلات روحی هم برای افراد پیش می آید که از فضای مسموم در بعد بین المللی و ملی رخ می دهد. تمام افراد باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند غذای روح و جسم را به طور همزمان سالم سازی کنند.

در قسمت دیگری از سخنان هاشمی به این موضوع اشاره شده است: زمانی که روحانیون به نماز های جمعه ، جماعت و همچنین در اعیاد و مناسبت ها زمانی که بالای منبر می روند می توانند به مردم به طور غیر مستقیم کمک کنند تا بتوانند جان خود و یا مصدومان دیگر را نجات دهند.

وی افزود: روحانیون می توانند جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند و به آن ها در مورد خطراتی که ممکن است سلامت آن ها را در خطر بیندازد گوش زد کنند تا بتوانند جلوی هشتاد درصد از این خطرات را بگیرند.

هاشمی اظهار داشت: تمام افراد باید از این موضوع مطلع باشند که مصرف دخانیات در کشور رو به افزایش می باشد و مصرف نمک نسبت به قبل سه برابر بیشتر شده است. استفاده از روغن و شکر در جامعه به بیش از اندازه رسیده است و اکثر مردم خیلی کم ورزش می کنند.

همچنین می گوید: بدن انسان متشکل از پوست و  گوشت و سلول می باشد و به مرور زمان در برابر این همه آسیب مقاومت خود را از دست می دهد. سعی کنید که این خطرات را با عمل و حرف های تان به افراد دیگر گوشزد کنید.

هاشمی ادامه داد: امروزه تمام افراد جمع شده اند تا با کمک همدیگر از این حوادث و بیماری ها جلوگیری کنند و بتوانیم به بهتر شدن خدمات اورژانس کمک کنیم.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago