چند باور غلط در مورد سلامتی در تابستان

اجازه ندهید قانون فعالیت بعد از غذا تا نیم ساعت ممنوع، شما را از شنا کردن درست پس از غذا متوقف کند.

احتمال سرما خوردن از وسایل سرمایشی

این اسطوره که مخصوصا در بین مردم بسیار محبوب است، سال های زیادی است که مورد قبول مردم است اما بله اسطوره ای بیش نیست. درحالی که تهویه مطبوع باعث ایجاد سرما خوردگی نمی شود، تغییرات شدید دما می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند و در صورتی که اطراف شما فرد سرما خورده باشد، شما آسیب پذیر خواهید بود. بنابراین در حالی که هوای سرد تنها شما را بیمار نخواهد کرد، پریدن از گرما عرق آور به هوای سرد ناملایم می تواند شما را در برابر ابتلا به ویروس ها آسیب پذیر کند.

بهترین کاری که باید بکنید این است در حد امکان از حرارت بسیار بالا دوری کنید و تهویه مطبوع خود را در سطح مطبوع، اما متوسط ​​حفظ کنید. این باعث می شود بدن شما از نوسانات بیش از حد جلوگیری کند و تغییرات درجه حرارت بدن را تدریجی تر می کند.

هر نوشیدنی در روز های گرم باعث جلوگیری از کم آبی بدن می شود

در حالی که یک نوشیدنی گازدار و یا آبجو سرد یخی واقعا می تواند احساس خوبی را به شکا بدهد، آنهاعملی که شما نیاز دارید یعنی تامین آب بدن را انجام نمی دهند. در واقع، این یک افسانه است که هر نوشیدنی می تواند به شما آبرسانی می کند. نوشیدنی هایی با قند بالا یا نوشابه های الکلی بدن شما را به طور کامل کم آب می کند. اگر در گرما به فعاليت فيزيکي می پردازید، آب بيشتري براي جلوگيري از کم آبي بدنتان نياز دارد، بنابراين همواره باید آب شما همراه داشته باشید.

شما در یک روز ابری تابستان آفتاب سوخته نمی شوید

این یک افسانه است که اگر اعتقاد داشته باشید، می تواند عواقب شدید داشته باشد. حتی ضخیم ترین ابرها قادر به جلوگیری از اشعه UV خورشید نیستند. خورشید ممکن است پنهان شود، اما هنوز هم وجود دارد و اگرچه نسیم می تواند شما را تازه و سرد نگه دارد، هنوز هم در معرض آفتاب سوختگی هستید. در واقع، برخی از بدترین آفتاب سوختگی ها در روزهای ابری رخ می دهد، زمانی که مردم به اندازه کافی احساس خنکی می کننند تا کل روز در فضای باز بمانند. بهترین راه برای محافظت از پوست این است که از انواع محافظت های پوستی مانند کرم ضد آفتاب در برابر خورشید محافظت کنید و میزان زمان بیرون ماندن خود را در ساعات اوج آفتاب کم کنید. اگر شما به اجبار باید تمام روز را در معرض آفتاب سپری کنید، مطمئن شوید که هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سایبانی پیدا کرده و استراحت کنید.

کره، آفتاب سوختگی را تسکین می دهد

قرار دادن کره در آفتاب سوختگی مطمئنا نمی تواند درد را تسکین دهد. در حقیقت، ممکن است حتی درد را بدتر کند یا روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد. همچنین نگرانی هایی جود دارد که کره ممکن است حاوی باکتری باشد و باعث ایجاد عفونت شود. در عوض، ژل آلوئه ورا را امتحان کنید. اگر احساس می کنید که کافی نیست، به دکتر مراجعه کنید.

حامد

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago