Categories: خبرداروها

سال97 با خطر بحران کمبود دارو و امکانات پزشکی روبه رو هستیم

سال۹۷ با خطر بحران کمبود دارو و امکانات پزشکی روبه رو هستیم

یعقوب شیویاری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نسبت به خطر بحران کمبود دارو و امکانات پزشکی در سال۹۷ توصیه کرد و تاکید کرد که شرکت های دارویی و ملزومات پزشکی مطالبات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ازمن بپرس، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نسبت به خطر بحارن کمبود دارو و امکانات پزشکی در سال۹۷ هشدار داد و گفت: بیمارستان ها با مشکل کسری بودجه مواجه هستند و به خاطر نقدینگی کافی نزدیک به دو سال است که به واحدهای تولید دارو بدهکار می باشند، به همین دلیل مرکزهای تولید دارو برای جمع آوری مواد اولیه نیز با مشکل جدی نقدینگی روبه رو هستند و قطعا اگر شرایط به این صورت ادامه داشته باشد کارخانه های تولید دارو با خطر ورشکستگی و کشور با کمبود دارو و امکانات پزشکی روبه رو خواهند بود.

یعقوب شیویاری با یادآوری این که تامین مطالبات مرکزهای دارویی و امکانات پزشکی و کادر درمان نارضایتی ها را به همراه دارد بیان کرد: چنانچه هر چه سریع تر مطالبات و معوقات پرداخت نشود حتما در سال۹۷ با بحران کمبود دارو و امکانات روبه رو خواهیم بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت باید با اختصاص اعتبارات وخصوص بدهی مرکز های دارویی را بپردازد گفت: بعضی از شرکت های دارویی دارای پرسنل بسیاری می باشند و چنانچه دولت توجهی به پرداخت معوقات این مرکزها نکند باعث می شود که بسیاری از کسانی که در این زمینه مشغول هستند بیکار شوند.

شیویاری اضافه کرد: اگر با بحران کمبود دارو مواجه شویم دولت مجبور می شود به مبحث واردات دارو وارد شود و این موضوع اصلاً به صلاح کشور نمی باشد چون از یک طرف بیکاری کارمندان و از طرفی دیگر تهدید تولید را در پی دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، با بیان این که بدهی بیمه ها به یک چالش و سد راه بزرگ در خدمت رسانی داروخانه ها به حساب می آید، بیان کرد: به دلیل بدهی بیمه ها به داروخانه ها این مراکز دچار مشکل اقتصادی شده اند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر با کمبود دارو رو به رو شدیم نباید مراکز دارویی را مقصر دانست بلکه مقصر واقعی دولت مردان می باشند که برای پرداخت مطالبات آن ها تا به امروز چاره اندیشی نشده است.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago