روش های که با آن می توان هموروئید (بواسیر) را درمان کرد

روش هایی که با آن می توان هموروئید (بواسیر) را درمان کرد

روش درمانی برای بسیاری از افراد هموروئید یک مشکل جسدی است . هموروئید از شسایع ترین اختلالات بهداشتی است که از هر ۱۰ نفر ۸ نفر را در طول زندگی شان مبتلا می کند. تورم رگها در سوراخ مقعد نیز مثل وریدهای واریسی تا حدودی ارثی است اما میتواند به وسیلهٔ عوامل دیگری مثل رژیم غذایی یا عادت بد توالت ایجاد شود، پس توصیه های متخصصان ما را در مورد این بیماری شایع بخوانید:

برای دستیابی به حرکات رودهای نرم و راحت تلاش کنید.

مؤثرترین راه حل برای همو روئید درمان مسأله به صورت ریشه ای است . اغلب اوقات شخص دچار همو روئید، در هنگام دفع مزاج دچار آه و ناله می شود. اگر دفع مدفوع طولانی و دشوار است احتمالا شما دچار همو روئید شده اید. سر و صدا و فشاری که شما در توالت به خود وارد می کنید باعث التهاب رگهای مقعد می شود ؛ مدفوع سفت نیز با خراش دادن محل ضایعه وضعیت را بدتر می کند. راه حل ؟ مایعات زیاد مصرف کنید، فیبر کافی بخورید و درمانهای ذیل را دنبال کنید :

هموروئید

سوراخ مقعد را چرب کنید.

با خوردن فیبر و مایعات زیاد در رژیم غذایی ، باعث نرم شدن مدفوع و دفع راحتتر آن می شوید. همچنین می توانید با مالیدن و ازلین به سوراخ مقعد، دفع مدفوع را راحتتر از قبل کنید. از سواپ پنبه ای و یا انگشتان تان استفاده کنید و وازلین را تا حدود یک سانتیمتر به داخل سوراخ مقعد بمالید.

خود را به نرمی تمیز کنید.

وظیفه شما در برابر همو روئید به راحت کردن دفع مدفوع محدود نمی شود ؛ بلکه تمیز کردن صحیح نیز در این موارد بسیار مهم است . کاغذ توالتها میتوانند خراشنده باشند و بعضی ها نیز حاوی مواد شیمیایی حساسیتزا هستند . تنها کاغذهای توالت بدون رنگ ( سفید ) و غیرمعطر را بخرید و آنها را قبل از استفاده زیر شیر آب مرطوب کنید.

یک کاغذ توالت نرم تر انتخاب کنید.

اگر در مورد کاغذ توالت چرب کننده چیزی نشنیدهاید، به این علت است که تا به حال چنین دستمال کاغذی ای فروخته نشده است. اما شما می توانید از دستمال کاغذهای مرطوب کننده مخصوص صورت استفاده کنید. این دستمال کاغذی ها، برای افراد هموروئیدی مناسبند.

محل هموروئید را نخارانید .

هموروئید می تواند خارش زا باشد؛ خاراندن محل ضایعه می تواند باعث احساسات خوبی در شما شود، اما تسلیم وسوسهٔ خاراندن نشوید. ممکن است به دیواره هسای اپسن رگهای حساس آسیب برسانید و وضعیت را بدتر کنید.

هموروئید

وسایل سنگین را بلند نکنید .

بلند کردن وسایل سنگین و ورزشهای شدید، مثل زور زدن در توالت خطرناک است،

خود را در آب قرار دهید .

هنوز حمام نیم تنه در صدر راه های درمانی هموروئید میباشد ( نشستن با زانو در وان حمام که ارتفاع آب در آن ۷/۵ تا ۱۰ سانتیمتر است ). آب گرم با افزایش جریان خون به محل مورد نظر به از بین رفتن درد کمک می کند و میتواند در عین حال باعث انقباض وریدهای متورم شود .

از داروهای ضد هموروئید استفاده کنید .

داروها و شیاف های زیادی در بازار وجود دارد ولی برخلاف ادعای شان باعث از بین رفتن کامل همو روئید نمی شود. بسیاری از آن ها ، ضد درد نیز هستند و میتوانند مقداری از ناراحتیها را تسکین دهند .

یک کرم انتخاب کنید .

بعد از شیاف از یک کرم همو روئید استفاده کنید. قطعاً شیاف ها برای همو روئیدهای خارجی ، بی فایده هستند .

مراقب وزن تان باشید .

به علت اینکه اضافه وزن، فشار بیشتری روی اندام های تحتانی وارد می کند ، افراد جاق مشکلات بیشتری با هموروئید دارند، همانطور که مشکل واریسی بیشتری دارند.

مصرف نمک خود را کنترل کنید .

مطمئنا شما دوست دارید سیب زمینی سرخ کرده را با نمک زیاد بخورید ، اما این کار باعث بدتر شدن همو روئید می شود ، نمک زیاد مایعات را در گردش خون نگه می دارد و باعث گشاد شدن رگ های خونی سوراخ مقعد و دیگر قسمت های بدن می شود.

از بعضی از غذاها و نوشیدنیهای خاص اجتناد با کنید.

اگرچه بعضی از غذاها همو روئید شما را وخیم تر نمی کنند ولی هنگام دفع باقی مانده های آنها از سوراخ مقعد باعث ایجاد خارش و ناراحتی بیشتر می شوند. این غذاها شامل قهوه و ادویه جات قوی می باشند .

هموروئید

آیا شما باردار هستید ؟ فشار را کاهش دهید.

زنان باردار مستعد هموروئید میباشند که تا حدی به این علت است که رحم دقيقاً ر۹ری سیاهرگهایی قرار گرفته که خون درون وریدهای همو روئیدی به آنها تخلیه می شود. یک راه درمانی خاص در زنان باردار ، دراز کشیدن به سمت چپ به مدت ۲۰ دقیقه هر ؛ تا ۹ ساعت است. با انجام این کار ، فشار را روی ورید اصلی تخلیه کنندهٔ نیمه تحتانی بدن کاهش می دهید.

یک مقدار عقب بزنید .

گاهی وقت ها، همو روئید به ورید متورم اطلاق نمی شود بلکه به جا به جایی رو به پایین پوشش کانال مقعدی گفته می شود؛ اگر شما چنین همو روئید برجسته ای دارید، سعی کنید آن را به داخل کانال پس بزنید.

مواقعی که هموروئید نیاز به کمک پزشکی دارد :

اگر شما همیشه دارای مقعد سالمی هستید و بعضی وقتها احساس ناراحتی می کنید، ممکن

است این ناراحتی همو روانید باشد. البته می تواند بیماری دیگری هم باشد. اگر درد همراه با خارش باشد و اتفاقا شما تازه از مسافرت برگشته باشید ممکن است بیماری شما ناشی از انگلی باشد.

خونریزی از مقعد همیشه نشانهٔ مراجعه به پزشک است. همو روئید هرگز نمی تواند به سرطان تبدیل شود اما ممکن است همانند سرطان، خونریزی داشته باشد.

گاهی وقت ها، ورید متورم متعدد شما می تواند لخته شود و یک منطقه آبی و متورم را ایجاد کند که خیلی دردناک است . در بسیاری از موارد، لخته به راحتی توسط پزشک برداشته میشود.

روی بالش حلقوی بشینید.

این بالش ها در داروخانه ها و مغازههای لوازم پزشکی موجود است و در نشستن می تواند به افراد هموروئیدی کمک زیادی کند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago