روش های درمان خانگی سکسکه

روش های درمان خانگی سکسکه

سکسکه در واقع یک تجربه بی فایده است اما در اغلب اوقات قبل از اینکه به دنیا بیایم آن را تجربه کردهایم . در زمان حاضر و در بقیه عمرمان نیز آن را تجربه خواهیم کرد.

چرا؟ هیچ کس نمیداند. سکسکه به عقیده بعضی از دانشمندان آخرین باقی مانده رفلکسهای ابتدایی است که زمانی برای انسان مفید بوده است، اما دیگر فایده ای ندارد؛ چه چیزی عامل آن است ؟ توضیحات فراوانی در این مورد وجود دارد، اما اکثر متخصصان خوردن سریع و بلعیدن هوای زیاد را عامل آن میدانند، این جای خوبی برای شروع است.

شاید یادتان بیاید زمانی را که برای چند دقیقه دچار سکسکه شدید و حتی حالت تهوع به شما دست داد؛ آیا فکر می کنید گرفتار نوع بد آن شده اید؟ شما دچار نوع بد آن نشده اید. اسبورن از سال ۱۹۲۲ تا ۶۵ سال بعد دچار سکسکه شد، وی ۴۳۰ میلیون بار سکسکه کرد.

درمان سکسکه به دوران قدیم ، حدود صدها و شاید هزاران سال قبل برمیگردد. هدف این درمانها افزایش دیاکسیدکربن خون و یا قطع پیامهای عصبی ایجاد کننده سکسکه است. آیا این درمانها مؤثرند؟ بعضی از پزشکان معتقدند که این موضوع آن قدر هم مهم نیست.

«اکثر سکسکه ها خودشان بعد از چند دقیقه خوب می شوند ». احتمالاً این چیزی است که آنها به چارلز اسبورن گفته اند. شاید یک یا چند درمان ذیل شما را معالجه کند:

درمان با شکر

آندره دو بویس «متخصص گوارش از مریلند» میگوید: درمان مؤثر، خوردن یک قاشق چای خوری شکر است. این کار معمولاً ظرف چند دقیقه موجب توقف سکسکه می شود، احتمالاً شکر در داخل دهان موج های عصبی را تغییر میدهد تا به عضلات دیافراگم بگوید به صورت اسپاسمی منقبض شوند.

سکسکه

روش تخلیه کن دری باخ

کریستین دری باخ عادت داشت در موقع نهار هم کار کند و بعضی وقت ها از پی آمدهای آن نیز در امان نبود، یک سری سکسکه بد؛ وی میگوید: من عادت داشتم که نفس را نگه دارم و بعداً هوا را به آرامی و با جریان ثابت و آهسته به خارج بدهم ، به همین آسانی که به نظر میرسد؛ و به نظر می رسید که این روش در مورد من مؤثر بود.

بلع احساسی بتی شیور

بتی شیور در یک کنفرانس دربارهٔ درمانهای خانگی و گیاهی گفت : هنگام خوردن ، فقط آرام و بیصدا غذا بخورید. آنهایی که قبلاً دچار سکسکه شده اند این شیوهٔ درمان را توصیه می کنند. نفستان را تا جایی که میتوانید نگه دارید و هنگامی که احساس کردید سکسکه دارد می آید، عمل بلع و فورت دادن را انجام دهید. این کار را در پا سه بار انجام دهید و سپس یک نفس عمیق بکشید و دوباره تکرار کنید.

این درمان اثر شگفت انگیزی روی یک نویسنده معروف داشت که در هنگام بلند خواندن متنی دچار سکسکه می شد، وی می گوید: من همیشه به روشی که سریع عمل کند نیاز داشتم: قورت دادن ، تنها راه مؤثر بود.

درمان نیم دقیقه ای سکسکه

داون هوروات می تواند بیماری های گوارشی را با مهارت خاصی تشخیص دهد.

درمان هوروات به این شرح است ، فنجانی را پر از آب کنید و آن را روی مسیز قرار دهید. سپس انگشت اشاره خود را به داخل گوشیها فشار دهید، از کمر خم شوید و فنجان را با انگشت کوچک و شست هر دست بردارید و در حالی که نفستان را حبس کردهاید از این آب یک یا دو قلوپ بخورید.

قلقلک دادن بچه ها

وقتی که شما بچه های فعالی دارید که مرتباً در حال خنده و شلوغی هستند می توانید قبل از تمام شدن روز به سکسکه آنها پایان دهید.

رونی فرن «مدیر مرکز مراقبت در ایستون » می گوید: مسن بچه ها را قلقلک می دهم در حالی که آنها نفس شان را نگه داشتند و واقعاً سعی می کنند که نخندند. این روش نیز مؤثر است من فکر می کنم که این کار باعث حبس نفس نشده و دیافراگم شما را به حالتی برمی گرداند؛ انتظار میرود این روش نوعی تفریح نیز باشد.

کیسه قهوه ای

ما قصد داریم ایده قدیمی نفس کشیدن در داخل کیسه کاغذی قهوهای را فراموش کنیم. شاید همه این را قبلاً شنیده اند، اما بدتر از همه این که روش مورد نظر زیاد مؤثر نیست، به نظر میرسد وی تعداد زیادی از کارکنان پست را که دچار سکسکه می شدند، با چیزی جز کیسه کاغذ قهوه ای درمان نمی کرد.

سکسکه

لیست معالجات

حقیقت باید گفته شود با پزشکان در برخورد با سکسکه همان کاری را که شما انجام می دهید، انجام میدهند، آنها لیستی از درمانهای مورد علاقه خود را انجام میدهند تا یکی از آنها مؤثر واقع شود .

لیستی ار داروهایی پیشنهادی:

  • زبان تان را با فشار بکشید.
  • زبان کوچک را با قاشق بلند کنید ( زبان کوچک در فضای کوچک ته دهان قرار دارد).
  • سقف دهان را در محل اتصال کام سخت و نرم با سواپا پنبه ای قلقلک دهید.
  • نان خشک را بجوید و قوربت دهید .
  • یک تکه آب نبات لیمویی را مک بزنید.
  • با کشیدن پاها به بالا و تکیه دادن به جلو ، سینه را تحت فشار قرار دهید.
  • با آب ، دهان شویه کنید.
  • نفس تان را حبس کنید.

دو درمان زیر نیز می تواند مؤثر باشد:

* یخ خردشده را بمکید.

* یک کیسه یخ را روی دیافراگم ، درست زیر قفسهٔ سینه بگذارید.

لیمن میگوید: تفاوت در تکنیکهاست ؛ شما باید هوا را دقیقاً ده بار به داخل و خارج بدمید و باید به شدت این کار را انجام دهید به طوری که صورتتان سرخ شود. در ضمن باید این کار را سریع انجام دهید و لب تان را طوری به کیسه بچسبانید که فضایی برای داخل شدن هوا وجود نداشته باشد. اگر شما این راهنمایی ها را دقیقاً رعایت کنید این کیسه واقعاً مؤثر خواهد بود.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago