راز و رمزهایی که بیماری ابولا داشت کشف شد

راز و رمزهایی که بیماری ابولا داشت کشف شد

برخی از محققان توانستند علائمی از بیماری ابولا شناسایی کنند که همین مسئله باعث شده است تا در تلاش هایی که در آینده می کنند بتوانند راه درمان آن را بیابند.

به گزارش از من بپرس، زمانی که ویروس ابولا وارد بدن می شود، فرد دچار بیماری ویروسی ابولا و یا به عبارت دیگر تب هموراژیک ابولا می شود. زمانی که شخصی با این ویروس تماس داشته باشد بعد از گذشت دو روز تا سه هفته علائم آن در بدن فرد آشکار می شود که فرد در این شرایط به حالت هایی مانند گلودرد، سر درد، تب و دردهای ماهیچه ای دچار می شود و علاوه بر آن عملکرد کبد و کلیه ها به شدت کاهش می یابد. زمانی که فردی به این بیماری مبتلا شود دچار خونریزی نیز می شود.

در حال حاضر تعدادی از محققان در مطالعه ی پیچیده و جامعی از خون افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند نمونه هایی گرفتند و موفق شدند تا به شناسایی نشانه های این بیماری ویروسی دست پیدا کنند و برای درمان آن در آینده به تلاش های شان کمک کند.

بیماری ابولا

این محققان با هدایت دانشگاه ویسکانسین- مدیسون، از تمام آنزیم ها و لیپیدها و سیستم ایمنی مرتبط با مولکول ها تجزیه و تحلیل جامعی را انجام دادند.

در این گروه علمی که محققانی از آزمایشگاه ملی نورث وست پاسفیک، دانشگاه توکیو، دانشکده پزشکی اکهان در کوه سینا و دانشگاه سیرالئون حضور دارند توانستند یازده بیونشانگر را کشف کنند که عفونت هایی که کشنده هستد را از غیر کشنده ها جدا می سازد. مهم تر از تمام این ها در این مطالعه نشان داده است که سطوح دو بیونشانگر که نام های آن ها L-threonine (یک آمینو اسید) و ویتامین D می باشند و چسبیده به پروتئین هستند قادرند با دقت زیادی پیش بینی کنند و تشخیص دهند که کدام فرد بیماری زنده می ماند و کدام یک جانش را از دست می دهد.

محققان امید دارند که با نتایجی که از این مطالعات به دست آورده اند به خاطر نحوه واکنش های متفاوتی که بدن هر فرد بیماری نسبت به عفونت ها نشان می دهد و چرا برخی از آن ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند را بررسی کنند.

طبق گفته های محققان این مطالعات، نتایج گران بهایی را در اختیار کسانی قرار داده است که می خواهند در مورد ابولا بررسی کنند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago