Categories: خبر

دستمال های اعتیاد آوری که 800برابر مخرب تر از حشیش است وارد ایران شده اند

دستمال های اعتیاد آوری که ۸۰۰برابر مخرب تر از حشیش است وارد ایران شده اند

به گزارش ازمن بپرس، اخباری مبنی بر فروش و توزیع دستمال های اعتیاد آوری در مترو منتشر شده است که این دستمال ها را با قیمت ۱۰۰۰تومان به فروش می رسانند. این خبر در مورد این دستمال های اعتیار آور تایید شده است.

منبع آگاهی در نیروی انتظامی گفته است که اولین گزارشی که در مورد این مسئله به پلیس ارائه شد در سال گذشته بوده است. طبق بررسی هایی که انجام شده است با اینکه استفاده از این ماده جزو “کانابینوئیدهای سنتزی” می باشد سیوع فراوانی نداشته است اما گزارش هایی در مورد توزیع و استفاده از این ماده به دست پلیس رسیده است.

افراد روانگر از این مواد نیز استفاده می کنند که اندازه ی آن کوچکتر از ۰.۵سانتی متر در ۰.۵سانتی متر می باشد و جنسش شبیه به یک دستمال کاغذی خشک و یا پارچه ای می باشد.

طبق اطلاعاتی که در مورد این منبع آگاه به وجود آمده است ماده ی جدیدی تولید شده است که می تواند قدرتی بین ۱۰۰تا ۸۰۰داشته باشد و مانند حشیش درون سیگار استفاده کرد ولی نئشگی آن که شباهت زیادی به مستی دارد دارای مقدار زیادی می باشد که در بعضی گزارش ها گفته شده است که بعد از مصرف این مواد از هوش می روید.

اعتیاد

همچنین در مورد اینکه این ماده در مترو به فروش می رسد گفته است: مواد مخدر جدیدی که جدیدا به عنوان یک چالش در حال حاضر از طرف سازمان ملل شناسایی شده است اکثرا در فضای مجازی فروخته می شود ولی ممکن است که این مواد را در مترو نیز به فروش برسانند.

در ادامه گفته اند: هزینه ای که باید برای این ماده شود بیش از آن چیزی است که ذکر شده است. ولی اگر قیمت آن ها پایین باشد نشان دهنده آن است که باندهای خاصی در پشت پرده توزیع این مواد قرار گرفته اند که با پخش آن به صورت ارزان قصد این را دارند که با معرفی این مواد بازار را در دست بگیرند که این مسئله بسیار نگران کننده است.

خوشبختانه با اینکه استفاده از این مواد در کشور شیوع چشمگیری را نداشته است اما بررسی هایی که برای استفاده و پخش این مواد انجام شده است که با اشاره به اینکه این مواد جدید است هنوز هیچ تحقیق و بررسی برای عورض بلند مدت آن نشده است و راه درمان آن مشخص نشده و پلیس و ستاد مبارزه با مخدر باید نسبت به ارائه اطلاعات درست و یاد دادن به جوانان و نوجوانان که اصلی ترین مخاطبان این موادها هستند اقدام کند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago