در دهه سوم زندگی چه بیماری به سراغ انسان می آید؟

در دهه سوم زندگی چه بیماری به سراغ انسان می آید؟

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال احمر جناب آقای حسن صفاریه می گوید: باید به علائمی که باعث اختلال در عملکرد سیستم های قلبی ، تنفسی و گوارشی همراه با ضعف ، عدم تحرک ، بی حالی و مشکلات بلع می شود باید به آن  توجه کرد چون امکان دارد که علائمی از بیماری های عصبی – عضلانی باشد.

به گزارش از من بپرس ، حسن صفاریه در مورد انواع میوپاتی افزود: بیماری میوپاتی شامل طیف گسترده ای از انواع مختلف با نشانه های تیپیک در هر گروه وجود دارند که به عنوان دسته قابل توجهی از بیماری های حرکتی در آن ها به  عضلات آسیب می رسد.

آقای صفاریه درباره ی دو نوع اصلی وراثتی و اکتسابی میوپاتی اعلام کرد: نوع وراثتی میوپاتی معمولاً دیستروفی های عضلانی مثل دوشن و بکر را در اختیار خود قرار می دهد. عمما این بیماری در انتهای کودکی و نوجوانی آشکار می شود و باعلائمی چون احساس خستگی ، عدم تمایل به فعالیت های حرکتی ، ضعف در عضلات و برخی مواقع با نشانه های گوارشی و تنفسی در بدن ظاهر می شود ، و بعد از اینکه معاینات عصبی و فیزیکی به طور دقیق بر روی فرد انجام شد این بیماری تشخیص داده می شود.

حسن صفاریه

همچنین معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی هلال احمر می گوید: بیماری میوپاتی بیشتر از طریق وراثتی به وجود می آید. انواع اکتسابی این بیماری به خاطر وجود بعضی از بیماری های دیگر مانند دیابت ، اختلالات تیروئید ، اختلالات متابولیک و مسمومیت های دارویی در افراد به وجود می آید و علائمش را به شکل فلج دوره ای و از دست دادن توان حرکتی به طور اتفاقی نشان می دهد.

آقای صفاریه می گوید: این بیماری بیشتر در دهه سوم زندگی به وجود می آید و می توان آن را درمان کرد. برخی از این بیماران که به نوع اکتسابی میوپاتی مبتلا شده اند با اطلاعات خوبی که دارند می توانند درمان شان را با موفقیت پشت سر بگذارند ولی در نوع وراثتی آن به خاطر از دست دادن بخش زیادی از توان حرکتی فرد مبتلا شده و به وجود آمدن نشانه های ثانویه مفصلی دچار آسیب های جدی تری نیز می شوند.

همچنین اعلام کرد: نشانه های این بیماری تحلیل رفتن عضلات ، احساس درد در ساعت‌های پایانی روز ، مشکلات ریوی ، خستگی‌های عضلانی ، تغییر شکل در بافت اسکلتی به ویژه اندام تحتانی ، گرفتگی‌های عضلانی ، مشکلات بلع و گفتار ، اختلال در سیستم‌های قلب ، عروق و تنفس و غیره می باشد که باعث می شود فرد دچار مشکلات کار کردی و کاهش قابل توجه توانایی در انجام فعالیت های روزمره می شود.

در پایان نیز اعلام کرد: که اگر این علائم در افراد نوجوان بروز کرد باید به طور جدی  به آن توجه کرد و در حال حاضر مرکز های جامع توانبخشی هلال احمر آماده هستند تا به مردم در حیطه های فیزیوتراپی ،  گفتار درمانی ، تغذیه ،   خدمات روانشناسی ، کاردرمانی ، آب درمانی و ارتوپدی فنی خدمت رسانی کنند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago