Categories: سلامت عمومی

مسکن ها را کنار بگذارید: 7 روش برای تسکین درد عضلانی

هنگامی که عضلات ما درد می کنند اغلب اولین غریزه ما رفتن به سمت بطری قرص مسکن است. اما راه های دیگری هم برای تسکین این نوع درد ها ثابت شده اند.

انجام حرکات کشش به آرامی

گر چه عضلات دردناک در ابتدا حساس هستند، کشش ملایم تنش را تسکین می دهد، بنا بر این بقیه روز آرام تر خواهید بود. علاوه بر این، این کار باعث جلوگیری از آسیب زدن به عضلات گرفته با کشیدن سهوی یک عضله با حرکتی مانند دراز کردن دست برای برداشتن تلفن می شود.

انجماد عمیق عضله با کمپرس (کیسه) یخ

برای یک یا دو روز اول کیسه ِخ روی عضله بگذارید و اگر تورم وجود داشته باشد با بانداژ عضله را ببندید. یکی از بهترین کمپرس های سرد: کیسه سبزیجات یخ زده مانند نخود فرنگی است. کیسه مطابق شکل بدن شما حالت می گیرد. مواد سرد را روی بدن خود بیش از ۲۰ دقیقه نگه ندارید. چند روز دیگر نیز به عضلات دردناک خود استراحت دهید. درد ممکن است قبل از اینکه بهتر شود، بدتر شود، اما اگر بعد از سه یا چهار روز هنوز احساس درد می کنید به دکتر مراجعه کنید.

جریان های لنفاوی

بهبود جریان های لنفاوی با کاهش تخلیه باعث بهبود سریع درد عضلات می شود. غذاهای غنی از بیوفلاوونویدها، مانند سبزیجات، برگ سبزیجات و چای سبز، می توانند کمک کنند، زیرا می توانند هیدراته شوند (۸- ۱۲ لیوان فنجان در روز بخورید). افزایش انعطاف پذیری شما با یوگا و تمرینات کششی نیز به تخلیه سیستم لنفاوی کمک می کند.

از پماد ها استفاده کنید

طیف گسترده ای از پماد های کمر درد در دسترس است، از سموم گیاهی ملایم گرفته تا کپسایسین داغ. بسیاری آنها عالی تاثیر می کنند برای درد در زانوی خود و یا سایر نقاط دردناک، پماد را به نقاط دردناک بمالید و با پوشش پلاستیکی ببندید. بسته شدن باعث افزایش تأثیر گرمایشی پماد خواهد شد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که ابتدا روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید پوست شما نمی سوزد.

حمام کردن در وان سرکه سیب

اضافه کردن ۲ فنجان سرکه سیب سرکه به آب حمام شما یک راه عالی برای تسکین درد است و حتی میتوان از این روش برای رفع خستگی یک روز طولانی نیز استفاده کرد. اضافه کردن چند قطره روغن نعناع به آب وان حمام شما نیز می تواند به شما کمک کند، تا احساس بهتری را از یک حمام شفابخش تجربه کنید.

لوبیا داغ را روی عضله بگذارید

یک کیسه داغ لوبیا سبز یا برنج ممکن است تنها درمانی باشد که شما نیاز دارید. یک جوراب قدیمی را با برنج خشک یا لوبیا پر کنید، و انتها را به صورت محکم ببندید. آن را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه در دمای بالای مایکروفر حرارت دهید. اطمینان حاصل کنید که خیلی گرم نیست، سپس آن را روی عضلات دردناک خود قرار دهید. این کیر به عمل به طرز شگفت آوری تسکین دهنده است.

طب سوزنی را امتحان کنید

یک متخصص طب سوزنی سعی خواهد کرد تا جریان خون را به منطقه درد برساند تا درد را تسکین دهد. او ممکن است این کار را با طب سوزنی، تحریک الکتریکی، گیاهان موضعی یا حتی طب فشاری انجام دهد. این تکنیک ها می تواند درد را به نصف کاهش دهد.

حامد

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago