تغییر شکل در اعضای بیرونی بدن هشدار دهنده هستند

در صورت ایجاد تغییر شکل در اعضای بدن آن را جدی بگیرید

اعضا و اندام ‌هایی که در قسمت بیرونی بدن وجود دارند می‌ توانند نشان‌ دهنده نشانه ها و هشدارهای جدی در خصوص شرایط جسمی کلی و وضعیت دیگر بافت ‌ها و اندام ‌ها باشند.

به گزارش ازمن بپرس، به طور معمول مشاهده تغییر در رنگ، شکل یا بافتِ قسمت ‌های مشخصی از بدن می ‌تواند نشانه های یک مشکل جسمی پنهان باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سایت مدیکال دیلی در ادامه به بعضی از این تغییرات مهم و جدی در اعضای بیرونی بدن اشاره کرده است که این اندام ها عبارت اند از:

-ناخن‌ ها: بروز نقطه‌ ها یا خط‌ های سفید رنگ بر روی ناخن‌ ها ممکن است با کمبود مواد معدنی در ارتباط باشد.

با این وجود بعضی از کارشناسان بر اشتباه بودن این ادعا تاکید دارند. مانند دکتر آندرو ویل از دانشگاه آریزونای آمریکا که گفته است: برخی مواقع ظاهر شدن یک تغییر در ظاهر ناخن‌ ها نشان دهنده یک بیماری پنهان می باشد ولی این تغییرات از ایجاد تنها یک لکه یا خط سفید روی ناخن جدی‌ تر می باشند.

ولی تغییرات شدیدتر و پیش‌ رونده در تمام ناخن می‌ تواند نشانه های هشدار دهنده یک اختلال جدی ‌تر باشد.

-پستان‌ ها: تغییرات اتفاقی در پستان از جمله رشد غده نباید نادیده گرفته شود. علاوه بر این تغییر در اندازه پستان ‌ها و بزرگ تر شدن یکی از آن ها می‌ تواند علائم مشکلاتی از جمله عفونت‌ یا حتی سرطان باشد.

-چشم ‌ها: تاری دید می‌ تواند نشان دهنده رتینوپاتی دیابتی باشد. وجود گلوکز مازاد به رگ ‌های خونی کوچکی که به شبکیه چشم متصل هستند آسیب وارد می کند.

-موها: ریزش، نازک شدن و خشکی موها می‌ توانند از جمله علائم اختلال تیروئید باشد. هر دو نوع کم کاری و پرکاری تیروئید قادر هستند بر روی چرخه رشد مو و فولیکول مو تاثیر بگذارند و منجر به ریزش موها گردند.

-زبان: زبان دارای سرنخ‌ های زیادی می باشد که در شناسایی مشکلات احتمالی جسمی کمک کننده می باشند. در این عضو هر نوع تغییر رنگ، ایجاد غده یا کبودی، درد یا زخم باید مورد بررسی قرار گیرد.

-پاها: ورم کردن پاها و مچ پا ناشی از عوامل گوناگونی مانند نوسانات هورمونی یا استفاده زیاد از نمک می باشد. در موارد جدی‌ تر این نشانه ها می‌ توانند بر اثر نارسایی قلبی هم ایجاد شوند. علاوه بر این ورم کردن می ‌تواند با وجود لخته خونی نیز ارتباط داشته باشد.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago