Categories: خبر

بیمارستان های پلاسکویی در تهران دچار مشکل شدند

بیمارستان های پلاسکویی در تهران دچار مشکل شدند

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به این که زلزله ای در این روزهای اخیر در کشور به وجود آمده است گفت: متاسفانه در پایتخت بیمارستان های زیادی وجود دارند که شبیه به پلاسکو می باشند و می توانند در زمان زلزله دچار مشکل شوند.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که روز دوشنبه انجام شده است بیان کرد: پس از زلزله ای که در غرب کشور ایجاد شد مسئله ایمن بودن بیمارستان ها مورد بررسی قرار گرفت که طب این بررسی ها در سال۱۳۸۶، ۷۳درصد از تخت هایی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی وجود داشتند فرسوده شده بودند و بدون هیچ ارزش بهسازی لرزه ای بودند.

حریرچی اظهار داشت: با اینکه در سال۱۳۹۵ تعداد تخت های فرسوده از ۷۳درصد به ۴۵درصد کاهش یافت ولی هنوز نیمی از تخت های این بیمارستان ها فرسوده می باشند.

بر اساس گفته ی سخنگوی وزارت بهداشت پیش بینی می کنیم که تعداد تخت های فرسوده تا سال۱۳۹۹ از ۴۵درصد به سی درصد افزایش پیدا کند.

حریرچی یادآور شد: برای اینکه تخت های بیمارستانی نوسازی شوند دو راه وجود دارد. اول جایگزینی تخت های فرسوده و دوم تولید تخت های جدید می باشد.

وی خاطر نشان کرد: هزینه ای که برای بازسازی نصف بیمارستان ها می شود عاقلانه نمی باشد و طبق این در دولت تدبیر و امید، ۲۴چهار هزار تخت به تخت های بیمارستان های کشور افزوده شد.

حریرچی افزود: برخلاف اینکه تعداد تخت های فرسوده در بیمارستان های دولتی به ۴۵درصد می رسد ولی این تعداد در تهران در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی به ۷۵درصد می رسد.

ایرج حریرچی عنوان کرد: بیمارستان هایی که شبیه به پلاسکو هستند در تهران زیاد می باشند که در زمان وقع زلزله باعث ایجاد زلزله می شوند. به همین دلیل پایتخت را به شش حوزه تقسیم کردیم و قرار شده است که هشت پروژه مادر برای آن تعریف کنیم که در هر یک از آن ها هزار و پانصد تخت بیمارستانی احداث خواهد شد. این هشت پروژه به گونه ای طراحی شده است که در زمان وقوع زلزله می تواند ظرفیتش حدود ۲.۵برابر افزایش داشته باشد.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago