بهترین راه سریع و آسان برای کاهش وزن چیست؟

اگر شما امیدوار هستید که چندین پوند وزن برای یک تعطیلات اخر هفته کم کنید، روش قدیمی «کالری ورودی،کالری خروجی» ممکن است موثر باشد. یک رژیم غذایی سبک را با تمرین زیاد ترکیب کنید و در کوتاه مدت بدن شما برای جستجوی انرژی بر ذخایر چربی غلبه میکند. شما وزن خود را کاهش می دهید، حتی اگر وزن زیادی داشته باشید، بسته به میزان مصرف مواد غذایی و ورزش شما .
اما افرادی که به نوعی پسشکسوتان رژیم غذایی هستند،میدانند، و تحقیقات زیادی نیز نشان می دهد که تقریبا تمام برنامه های محدود کننده کالری در نهایت شکست می خورند. اکثر مردم وزن خود را به عقب برمی گردانند، و این روند همینطور ادامه دارد!
دکتر دیوید لودویگ، یک متخصص غدد درمانی و استاد تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید: “میزان موفقیت در درازمدت درمان چاقی ناخوشایند است، به همین دلیل است که هر ساله رژیم های جدید و درمان های کاهش وزن موجب درامد یک میلیارد دلاری صنعت کاهش وزن میشود.” .
لودویگ در کتاب جدید «همیشه گرسنه»، به قدرت انتخاب عقل حمله می کند که تصور می کند غذای کمتر، کلید از دست دادن وزن است.
او می گوید هنگامی که کالری ها را کاهش می دهید، بدن شما به روش های مختلفی مبارزه می کند. اول و مهمتر از همه، شما گرسنه می شوید. او می گوید: “گرسنگی بسیار قدرتمند و بسیار ابتدایی است (هرکسی که تا به حال گرسنه شده،این حس را میداند!). “شما می توانید چند روز یا چند هفته یا چند ماه آن را نادیده بگیرید یا آن را با نوشیدن مقدار زیادی آب و یا راه رفتن به تعویق بیاندازید، اما بسیار سخت آن را به طور دائمی چشم پوشی کنید.”
در حالی که احساس گرسنگی میکنید، میزان متابولیسم شما نیز کاهش می یابد، زیرا بدن شما تلاش میکند انرژی را حفظ کند. لودویگ توضیح می دهد که این به این معنی است که شما کالری کمتری را میسوزانید، بنابراین باید حتی بیشتر از قبل مقدار غذایی رژیم خود را کاهش دهید تا مقیاس را در یک مسیر نزولی حفظ کنید.
این کار را به اندازه کافی انجام دهید، و در نهایت مغز شما فرض می کند که شما گرسنه هستید (زیرا تا حدودی شما ،واقعا گرسنه هستید). در آن لحظه، بدن شما پاسخ های بیولوژیکی را به وجود می آورد که به سلول های چربی خود اجازه می دهد تا هر کالری که در دسترس خود را ذخیره کنند، دقیقا همان چیزی است که شما در ابتدا می خواهید از آن جلوگیری کنید.


لودویگ می گوید: “در همه این موارد، رژیم های سنتی بر روی بدن و نحوه ی زیستی بدن شما شما کار می کنند.” “شما باید با بدن خود برای کاهش وزن پایدار کار کنید”.
چطوری این کار را انجام میدهید؟ لودویگ می گوید: شما باید بیشتر از انواع مناسب غذا بخورید. به طور خاص، او می گوید که منابع سالم مانند آووکادو ،چربی مانند روغن زیتون، لبنیات با چربی کامل، آجیل و روغن سویا، سس بدون نمک و شکلات واقعی، بزرگترین متحدان کاهش وزن شما هستند.
در طی دو هفته، سعی کنید رژیم غذایی خود را با این غذاها در حالی که کربوهیدرات های تصفیه شده را شامل می شود، از جمله چیپس، برنج، شیرینی جات، نان و دیگر انواع خوراکی های فرآوی شده و همچنین سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، پر کنید. لودویگ می گوید: گرسنگی از بین می رود، در حالی که بدن شما انگیزه ای برای ذخیره چربی را از دست می دهد. در حالی که سبزیجات غیر نشاسته ای، میوه، ماهی، گوشت، لوبیا، و دیگر غذاهای کل در منوی همه هستند. لودویگ می گوید: “می توانید غذا بخورید تا زمانی که احساس میکنید سیر شده اید!.”
متخصصین دیگر معتقدند که منابع مناسب چربی به کاهش وزن کمک می کنند. دکتر Lydia Bazzano، استاد تغذیه در دانشگاه Tulane می گوید:با افزایش چربی و گرسنگی،” چربی های سالم باعث کاهش وزن می شوند”. تحقیقات او در مورد رژیم های مختلف ، مزایای از دست دادن وزن به دلیل جایگزین کردن کربوهیدرات های ناسالم با چربی های سالم را نشان می دهد.
لودویگ می گوید: پس از دو هفته، می توانید مقادیر کمی از سبزیجات نشاسته ای و دانه های کامل مانند جوانه جو، کوینو، گندم سیاه و تمام دانه های قدیمی جهان را اضافه کنید.
مطالعات آزمایشی مبتنی بر این رژیم نشان می دهد که افراد ۲ کیلوگرم در هفته وزن از دست می دهند، بدون گرسنگی و یا محدودیت در سرتاسر رژیم های معمولی مورد حمایت قرار می گیرند. لودویگ می گوید، در نهایت، هنگامی که وزن شما به یک مقدار جدید، “نقطه مورد نظر” کاهش می یابد، می توانید مقدار کمی از کربوهیدرات های فرآوری شده را اضافه کنید. رژیم غذایی شما باید کم و بیش شبیه یک برنامه غذای مدیترانه ای باشد – نوعی که با بسیاری از مزایا برای مغز و بدن ارتباط دارد.
این رادیکال یا افراطی نیست. اما اگر هدف شما سلامت خود وکاهش وزن پایدار باشد، این نوع رژیم است که علم روز آن را پشتیبانی می کند.
شما احتمالا تعجب می کنید، “پس ورزش چه میشود؟!” برای دلایل مختلفی، ورزش منظم برای بدن و ذهن سالم ضروری است. اما غیبت یک رژیم واقعی باعت تغييرات رژيمي غيرواقعي میشود. اغلب تحقيقات نشان مي دهد که تمرين به تنهايي باعث کاهش وزن بيش از دو پوند وزن نخواهد شد. با اين حال، اگر بدانيد که کدام تمرين ها بهترين رژيم غذايي را براي کاهش وزن شما دارند، تحقیقات نشان میدهند که شدت فعالیت بدنی بهترین است. فکر می کنم ورزش های تراکمی کوتاه مدت مثل دوچرخه سواری، به جای برنامه های طولانی و یا سواری ارجعیت دارند. تمام ورزش ها برای شما خوب است اما تمرینات فوق العاده شدید با تغییرات قند خون مرتبط است که باعث میشود وزن بدن شما کاهش کمتری داشته باشد.

علیرضا

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago