Categories: سلامت عمومی

انواع سردرد و علل ایجاد آن و راه مبارزه با آن

 

سردرد درد در سر است که تقریبا همه  زمانی احساس می کنند. تقریبا نیمی از افراد حداقل یک بار در سال سردرد دارند. اکثر سر درد ها خطرناک نیستند، اما در کار شما اختلال ایجاد می کنند و زندگی شما را مختل می کنند. اگرچه بسیاری از افراد وقتی دچار سردرد می شوند، یک پزشک را می بینند، پزشکان به طور معمول نمی توانند علل را در دفاتر خود ببینند.

انواع سردرد

دو نوع اصلی سردرد وجود دارد – سردرد تنش و میگرن.

سردرد تنش باعث درد ملایم و شدید در سر است. بسیاری از مردم این سردرد را به عنوان یک احساس تند و تیز نشان می دهند. بعضی از سردرد ها باعث درد کم عمق می شوند که ممکن است برای ساعت ها ادامه داشته باشد. آنها در هر صورت از قسمت جلویی به پشت سر شما رخ می دهد. دیگران احساس درد شدید و خسته کننده ای را در سر خود احساس می کنند.

حدود ۲۰٪ از همه سردرد ها میگرن هستند. آنها سردردهای شدید هستند که می توانند درد شدید ایجاد کنند. آنها می توانند تا چند روز ادامه داشته باشند. علائم هشدار دهنده مانند تهوع، استفراغ و دیدن چشمک های نور گاهی اوقات قبل از حمله میگرن رخ می دهد. چنین پیشگویی یک صدا است. میگرن اغلب به شما از پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگتان انتقال می یابد.

علل سردرد

سردرد یک اختلال سیستم عصبی است. اگر چه علل دقیق سردرد مشخص نیست، بیشتر آنها به علت افزایش رگ های خونی همراه با مواد شیمیایی است که در اطراف آنها آزاد می شود. عصب پیام های درد را به مغز شما می فرستد.

عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند منجر به سردرد شود. در اینجا برخی از آنها عبارتند از:

خواب ناکافی
آب کافی نیست
فشار
تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به یک صفحه نمایش کامپیوتر برای مدت زمان طولانی
سیگار کشیدن
الکل
قهوه، چای و غذاهای خاص

گاهی اوقات سردرد می تواند ناشی از صدمات و عفونت باشد. عوامل احساسی مانند افسردگی، غم و اندوه، ترس از چیزی نیز می توانند درد را در سر داشته باشند.

مبارزه با سردرد

داروهای ضد درد و داروهای دیگر اغلب برای مبارزه با سردرد استفاده می شود. آسپیرین بسیاری از افراد وقتی سردرد می گیرند. پزشکان همچنین معتقدند که بیماران هنگام سردرد شدن باید آرام شوند. در برخی موارد، تغییر رژیم غذایی شما ممکن است موجب کاهش درد و تضعیف سردرد شود.

در هر صورت، شما باید به طور منظم ورزش کنید و مقدار زیادی هوای تازه را دریافت کنید. این ممکن است سردرد را به طور کامل ناپدید نگرداند، اما این می تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید.

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago