مسواک برقی چه فوایدی برای لثه دارد؟

جلوگیری از ورم لثه با مسواک برقی

مسواک برقی به علت حرکت چرخشی و ارتعاشی سر آن روی دندان، بسیار بهتر از مسواک های معمولی عمل می کنند و پلاک دندان را برطرف می کنند و همچنین مانع از التهاب و ورم لثه می شود.

فواید مسواک برقی

شیوه ی مسواک زدن از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین اگر فشار زیادی روی دندان بیاوریم باعث از بین رفتن مینای دندان و آسیب دیدن لثه می شود. نقاط دور از دسترس برای مسواک زدن مستلزم توجه و دقت زیاد است.

سر مسواک برقی با سرعت حرکت بسیار بالایی که دارد سریع تر و راحت تر می تواند جرم ها و پلاک های روی دندان را پاک کند. اگر قصد خرید مسواک برقی را دارید در این مقاله ما را همراهی کنید تا نکاتی که بسیار حائز اهمیت است را برایتان بازگو کنیم.

تفاوت مسواک برقی و مسواک معمولی

مسواک برقی احساس خیلی خوبی به افراد می دهد. طبق تحقیقاتی که اتحادیه دندانپزشکان آمریکا انجام داده اند مسواک برقی روی ۸۰% افراد تاثیر مثبتی گذاشته است. در این مواقع اغلب افراد احساس می کنند دندان هایشان بیشتر از حد معمول تمیز شده و احساس خوبی پیدا می کنند و همچنین اگر از نخ دندان و دهان شویه هم استفاده کنند این احساس خوب بیشتر هم می شود.

هشداردهنده های مسواک برقی

درحالی که ممکن است موقع استفاده از مسواک دستی روی دندان ها فشار بیاوریم و یا زود دست از مسواک کشیدن برداریم انواع متنوعی از مسواک های برقی هستند که نمی گذارند زیر ۲ دقیقه سر و ته مسواک زدن را هم بیاوریم و همچنین اگر فشار بیش از حد به دندان ها وارد کنیم به ما هشدار می دهد که این سرعت یا فشار برای دندان زیاد است.

پرقدرت و نرم

مسواک برقی علاوه بر این که قدرت زیادی دارد و از چرخش و ویبره برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کند مانع از آسیب دیدگی مینای دندان می شود و در عین پرقدرت بودن با ملایمت عمل می کند.

مورد تائید پزشکان قرار گرفته است

پزشکان معتقداند مسواک برقی تورم لثه را کاهش می دهد، حساسیت دندان ها را کم می کند و پلاک های روی دندان را که باعث از بین رفتن مینای دندان می شود را از روی دندان پاک می کند.

تک تک دندان ها را تمیز می کند

برای تمیز کردن پشت دندان ها لازم است بین ۱۰ تا ۱۵ بار فرچه مسواک را رویشان بکشید که قطعا کاری خسته کننده است؛ اما مسواک های برقی این کار را به مراتب آسان تر می کنند. بهترین مدل های مسواک برقی تمام پلاک های دندانی را هدف می گیرند و سراغشان می روند .

مناسب برای ارتودنسی

مسواک برقی یکی از بهترین نوع مسواک است برای کسانی که ارتودنسی کرده اند و می خواهند برای تمیز کردن هرچه بهتر دندان بعد از قرار دادن سیم های ارتودنسی از مسواک استفاده کنند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در زمانی که دندان ها را ارتودنسی کرده اید باعث ایجاد لک روی دندان ها می شود.

مسواک برقی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

  • حرکت چرخشی-ارتعاشی و یا تکنولوژی صوتی.
  • داشتن تایم برای اینکه بفهمید مسواک زدن هر قسمت چقدر طول می کشد.
  • داشتن حسگرهای هشداردهنده برای زمانی که خیلی محکم و با فشار مسواک میزنید.
  • عملکردهای مختلف برای حساسیت دندان، سفید کردن دندان ها و یا ماساژ دادن لثه ها.
  • داشتن سر مسواک های متعدد که هر کدام را نیاز داشتید انتخاب کنید.
از من بپرس 4

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago